مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با حضور محمدجواد کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران و جمعی از مدیران کل برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان  برگزار شد + تصاویر

به گزارش گلستان24، در این مراسم با صدور حکمی سعید مازندرانی مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان منصوب و از زحمات صادقانه 30 ساله امرالله عباسی مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان قدردانی شد.

این مراسم با حضور محمدجواد کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، محمود ربیعی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گلستان، نبی‌الله هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل در سالن همایش بانک ملی شهرستان گرگان برگزار شد.

امرالله عباسی تصریح کرد: از آغاز فعالیت‎هایی که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان داشتم نرخ بیکاری استان گلستان 6/5 درصد بود و بعد از آمارگیری‎های مجددی که صورت گرفت به 8/13 درصد رسید.

وی ابراز کرد: در سال 1393 نرخ بیکاری به 4/12 درصد کاهش یافت و به همت دولت تدبیر و امید در سال گذشته نرخ بیکاری به 8/11 درصد تقلیل پیدا کرد.

مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه 100 نفر در قالب طرح کارورزی اختصاص داده شده است، یادآور شد: از نگاه سازمان بین‎المللی که هر شخصی که یک ساعت در طول شبانه‌روز کار کند شاغل محسوب می‎شود، خاطرنشان کرد: با این وجود همه افراد شاغل محسوب می‎شوند.

عباسی با بیان اینکه 11 هزار تعاونی در استان گلستان وجود دارد، ابراز کرد: استان گلستان رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در بُعد اجرایی باید قوی‎تر باشیم، ابراز کرد: استان گلستان از لحاظ اشتغالزایی رتبه 15 را در کشور به خود اختصاص داده است.

عباسی با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظرفیت بسیار خوبی دارد، اذعان کرد: اتاق تعاون بسیار قوی عمل می‎کند و ورزش‎های کارگری در اختیار تنها دانشکده تعاون در استان گلستان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با اشاره به اینکه اشتغال جزو دغدغه‎های اصلی همه خانواده‎ها است، ابراز کرد: اشتغال جزو دغدغه‎های همه کشور و همچنین جزو اقتصاد کلان کشور محسوب می‎شود.

محمود ربیعی با بیان اینکه بُرد و باخت یک دولت به سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط می‎شود، یادآور شد: هر رئیس‎جمهوری که می‎خواهد دولت تشکیل دهد وعده بالا بردن ضریب اشتغال در جامعه و همچنین کاهش بیکاری در جامعه را می‎دهد.

وی افزود: در واقع اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت مربوطه همیشه در نگاه و تیررس نه تنها دولت بلکه جامعه بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه طرح کارورزی، طرح‎های تکاپو و غیره در راستای کاهش بیکاری است، افزود: آن چیزی که باید مورد توجه واقع شود، بحث اولویت‎بندی شرایط استان گلستان است و طرح آمایش سرزمین باید به عنوان زیرساخت تمام حرکات علی‎الخصوص در بحث اجتماعی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت در راستای اشتغال باید ریل‎گذاری این کار را انجام دهد، گفت: استانی که بیش از یک میلیون جمعیت دارد و با وجود هفت اقلیم از 13 اقلیم اعلام شده انتظار می‎رود خروجی آن اشتغال بالا باشد.

ربیعی عنوان کرد: باید شرایطی را مهیا کنیم که بخش خصوصی راغب شود که در این عرصه گام بردارد و اگر موانعی وجود دارد باید موانع را کاهش دهیم و در واقع مشکل اقتصاد جز با اشتغال برطرف نخواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه تحریم بین‎المللی که به صورت ناجوانمردانه ایجاد شد ریشه‎های اقتصاد ما را خشکاند، ادامه داد: آثار تحریم همچنان باقی است و در سالیان سال نیز باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه آمار بیکاری در سال 1392 از 2/13 به 8/11 درصد رسیده است، اظهار کرد: با تلاش همه دستگاه‎ها توانستیم نرخ بیکاری را تا پایان سال جاری و یا ابتدای دوره ریاست جمهوری بعدی به عدد 11 کاهش دهیم.

ربیعی با بیان اینکه در 10 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید موفق شدیم بالغ بر 637 طرح و پروژه را مصوب کنیم، ادامه داد: از لحاظ رتبه‎بندی استان گلستان جزو سه استان اول محسوب می‎شود که اعتبار بیشتری نسبت به سایر استان‎ها به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان با بیان اینکه قریب به 35 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است، گفت: مطمئن هستیم تنها با تزریق پول مشکل بیکاری مرتفع نخواهد شد.

abbasi 1

abbasi 1

abbasi 1

abbasi 1

abbasi 1

abbasi 1

abbasi 1

abbasi 1

abbasi 1

ارسال نظر

آخرین اخبار