دردهمین روز از ورود کاروان زیر سایه خورشید در گلستان برگزارشد؛

جشن مترمرکز زیر سایه خورشید همزمان با میلاد امام رضا(ع)در مصلی وحدت گرگان برگزار شد.

تجلی ارادت به شمس الشموس در گرگان+تصاویر

به گزارش گلستان24، یکی بر سر می زند،  دیگری سلام می دهد،  نقل و شیرینی در هوا پرتاب می کنند، پارچه ها را برای تبرک به خادمان می دهند، کودکی معلول در آغوش پدر برای شفا  آمده است تا شاه خراسان گوشه ای چشمی به او کند چون می داند، امام رضا(ع) به اذن خدا شفا می دهد و بندگان از یکدیگر  پیشی می گیرند.

هوا پراست از بوی گلاب صحن، مدال افتخاری خادمی امام رضا(ع)  توسط خادمان بر سینه فرماندار گرگان نقش می بندد.

khodam 1

علاقه مندی به ائمه مختص شیعیان نیست

عباس حسینی، فرماندار گرگان در این مراسم اظهار کرد: شمیم بارگاه ملکوتی  و نگاه امام هشتم د دهه کرامت در گرگان پراکنده شده و این بزرگترین برکت است که نصیب هرکسی نمی شود.

وی با بیان  اینکه درهمه حال باید به فکر ائمه بود، افزود: علاقه مندی به ائمه مختص شیعیان نیست و ارادت اهل سنت در این دهه در حد اعلا بود.

فرماندار گرگان تصریح کرد: استان گلستان مفتخر به میزبانی زائران امام هشتم  هرچند به مدت کوتاه  است که باید آن را قدر بدانیم.

حسینی بیان کرد: مبنای برنامه های مذهبی  باید بامحوریت  مردم و به صورت خودجوش برگزار شود.

khodam 1

اینجا برای افراد بالا 45 سال کارت دعوت فرستاده اند، زیارت اولی هایی که مشهد ندیده، مشهدی شده اند.

میلاد امام رضا(ع) است و بانوان شهر اشک شوق می ریزند، امام آمد.امشب شور و شعور ارادتمند آن شمس الشموس گردهم آمدند تا ضامن آهو ضمانت بهشت کند.

khodam 1

امامان آمدند تا احکام نورانی پیامبر(س) اجرا شود

حجت الاسلام قاسم دهنوی نیز در این مراسم گفت: امامان آمدند تا احکام نورانی پیامبر(س) اجرا شود و مسلمانان با سیره اسلام آشنا است.

وی واجبات در اسلام را بهترین راه برای زندگی مطلوب دانست و افزود: محدودیت ها  در اسلام عین مصونیت  است، لذا اگر بخواهیم به غیر آن عمل کنیم از لحاظ جسمی و روحی دچار مشکل می شویم.

این کارشناس خانواده ادامه داد: حجاب برای خانم ها مساوی با امنیت است و نماز هم آرامش می آورد و به همین ترتیب هر واجبی اثرات مثبتی را برای انسان بدنبال دارد.

عفاف مختص زنان نیست و مردان جامعه نیز باید عفیف باشند تا جامعه به امنیت برسد

دهنوی اذعان کرد: عفاف مختص زنان نیست و مردان جامعه نیز باید عفیف باشند تا جامعه به امنیت برسد  اما خانم ها به دلیل لطافت ها و ویژگی های خاص بیشتر نیازمند امنیت هستند.

وی با اشاره به انواع موسیقی، یادآورشد: موسیقی بردونوع حلال و حرام است که طبق آموزه های اسلام  نباید هیجان انگیز و لهوی باشد.

این کارشناس خانواده در بخشی از سخنان خود رابطه دختر و پسر را نادرست بیان کرد و افزود: ارتباط دختر و پسر آفت جامعه است، این رابطه ها کمتر به ازدواج ختم می شود  و بازنده اصلی در این ارتباط هم دختران هستند .

وی با بیان اینکه شکست های عاطفی منجر به  افسردگی می شود، یادآورشد: 20 درصد از افراد افسرده به خودکشی دست می زنند که باید جامعه را از گرفتار شدن در این منجلاب خارج کرد.

khodam 1

میثاقنامه قرائت می شود و مردم مومن دارالمومنین سوگند یاد می کنند.

هوا عجیب بوی خدا می دهد، نقاره ها به صدا در می آید، نقاره های عشق و ارادت که همگان بشنوند که امام رئوف اینجاست، پرچم گرداگرد مصلی می چرخد  و مردم بوسه ای به آن می زنند، دست می کشند و دعا می کنند، نمک های حضرتی هم در بین جمعیت پخش می شود، آری بوی مشهد می آید.

انتهای پیام/ کلاس بیست

ارسال نظر

آخرین اخبار