به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان؛

نخستین نشست بانوان فعال فضای مجازی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نخستین نشست بانوان فعال فضای مجازی در گرگان برگزار شد

 به گزارش گلستان24، نخستین نشست بانوان فعال فضای مجازی عصر سه شنبه با موضوع امر به معروف و نهی از منکر با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان و عضو شورای شهر اسلامی شهرستان گرگان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در گرگان برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: از فضای مجازی می‎توان استفاده درست و همچنین نادرست کرد و فضای مجازی یک ابزار است که اگر از آن به درستی استفاده کنیم مثبت و اگر نادرست از آن استفاده شود آسیب‎پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام نورالله ولی نژاد فضای مجازی را یک ابزار برشمرد و گفت: بشر در طول تاریخ تحولاتی را در جامعه رقم زد و به دنبال این بود که چطور اطلاع‎رسانی از مکانی به مکان دیگر منتقل شود.

وی با بیان اینکه ابزار قابلیت سوء‎استفاده دارد، گفت: از ابزار می‎توان در قالب خوب و یا بد استفاده کرد و این به خود فردی که استفاده می کند بر می گردد.

عضوشورای فرهنگ عمومی استان گلستان اظهار کرد: فضای مجازی در حالی که مثبت است ولی اگر به درستی از آن استفاده نشود می‎تواند خطرناک هم باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در این جسه گفت: استفاده نادرست از فضای مجازی منجر به فروپاشی بنیان خانواده خواهد شد و متاسفانه بسیاری از خانواده‎ها به ظاهر زیر یک سقف زندگی می کنند اما هر کدام از اعضای خانواده جداگانه در فضای مجازی به سر می‎برند.

فضای مجازی یک فرصت است

علی اصغرطهماسبی افزود: هیچ‌کس تکنولوژی را محدود نمی‎کند و از آنجایی که استفاده از فضای مجازی یک فرصت است باید از فضای مجازی که در دست داریم به درستی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ما یک کشور متمدن و بافرهنگ است، اظهار کرد: تمدن ایرانی بدین معنا نیست که به شخصی بد و بیراه بگوییم ولی متاسفانه ما بیشتر متوجه غیبت‎ها هستیم و کمتر به ضرورت‎ها فکر می کنیم.

فائزه عبداللهی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه جلسه هدف اصلی برگزاری این نشست را همفکری با یکدیگر خواند و گفت: هدف اصلی ما  در برگزاری اولین نشست بانوان فعال فضای مجازی، ارتقای سطح سواد رسانه‎ای در حوزه دینی است.

عبداللهی افزود: در فضای مجازی می‎توان به طور همزمان از فیلم، عکس، صوت و غیره به راحتی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: امروزه شاهد این هستیم که گروه‎های متعددی از جامعه زنان در گلستان وجود دارد که با هم تبادل اطلاعات می‎کنند که در گذشته این چنین نبوده است.

عبداللهی افزود: مردم در گذشته برای ایجاد پاتوق‎هایی که در راستای تبادل اطلاعات انجام می‎گرفت وقت و هزینه زیادی را متحمل می‎شدند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: ماهمه راغب هستیم که در راستای امر به معروف و نهی از منکر گام مثبتی برداریم، اگر قرار است همه ما در جامعه زنان فعالیت کنیم باید شاخصه همه ما امر به معروف و نهی از منکر باشد.

مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار