رئیس اداره منابع آب شهرستان کلاله از کاهش سطح آب سفره های زیر زمینی خبر داد.

ممنوعیت کاشت شالی در سال زارعی جدید کلاله

به گزارش گلستان 24، ثابتی در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر از کاهش جدی سطح آب های زیرزمینی در شهرستان کلاله خبر داد و گفت: کاهش نزولات آسمانی در سال گذشته و حتی سال جاری خسارات جبران ناپذیری بر میزان آب های زیر زمینی در برداشت تا جایی که دبی آب در چشمه ها و چاه های تامین آب شهر کلاله بصورت چشمگیری کاهش یافت.

وی افزود: در تابستان سال جاری به کشاورزان اعلام کردیم که از کشت شالی خوداری کنند اما با وجود هشدارهای ما باز هم عده ای اقدام به کشت کردند که این امر صدمات جبران ناپذیری را به سفره های زیرزمینی وارد کرد و یکی از نمونه های بارز آن کاهش دبی آب چشمه آقسو از 200 لیتر بر ثانیه به 20 لیتر بر ثانیه بود.

رئیس اداره منابع آب کلاله تاکید کرد: روند خشک سالی در سال جاری و تابستان 94 نیز ادامه دارد و این موجب کاهش آب و در پی آن کاهش دبی چاه ها و چشمه می شود و شهروندان کلاله ای با بحران آبی روبرو خواهند بود.

وی افزود: سال گذشته در مجوز کشت کشاورزان تاکید شده بود که از کاشت شالی در سطح این شهرستان خودداری کنند و انتظار می رود که در سال زراعی سال 94 نیز از کشت شالی خودداری کنند و با متخلفین در این عرصه برابر قانون برخورد خواهد شد چرا که ما وظیفه داریم برای آسایش و رفاه حال جامعه و شهروندان در حفظ منابع آبی کوشا باشیم./کلاله خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار