کارشناس مسؤول بنیاد امور بیماری‎های خاص گلستان:

کارشناس مسؤول بنیاد امور بیماری‎های خاص، سرطانی، صعب‎العلاج و ناشناخته گلستان با بیان اینکه در استان 120 هزار نفر بیمار خاص وجود دارد، گفت: همه پزشکان و دانشمندان اذعان دارند که استان گلستان قطب سرطان در دنیاست.

استان گلستان قطب بیماری سرطان در دنیاست/ وجود 120 هزار بیمار خاص در گلستان

به گزارش گلستان24، رضا نیک‎روش در بین خطبه‎های نماز جمعه امروز شهرستان کردکوی اظهار کرد: به بیماران هموفیلی، دیالیزی، MS و در رأس آن به بیماران سرطانی بیماران خاص گفته می‎شود.

وی با بیان اینکه در استان گلستان 120 هزار نفر بیمار خاص و بالغ بر هفت هزار نفر بیمار سرطانی وجود دارد، گفت: همه پزشکان و دانشمندان اذعان دارند که استان گلستان قطب سرطان دنیاست.

کارشناس مسؤول بنیاد امور بیماری‎های خاص، سرطانی، صعب‎العلاج و ناشناخته گلستان با بیان اینکه بیماران خاص به ویژه بیماران سرطانی علاوه‎بر درد فراوان گرفتار پرداخت هزینه‎های سرسام‎آور شیمی‎درمانی، دارو، اشعه‎درمانی و ... هستند، افزود: از میان هفت هزار نفر بیمار سرطانی شناسایی شده شاید دو هزار نفر آنها از خانواده‎ها مرفه و بی‎نیاز از حمایت‎های مالی باشند اما پنج هزار نفر آنها از فقر و بی‎پولی رنج می‎برند.

نیک‎روش تصریح کرد: اگر از پنج هزار بیمار سرطانی که وجود دارد هزینه درمان هر کدام ماهیانه سه میلیون تومان باشد در مجموع باید هزینه‎ای بالغ بر 15 میلیارد تومان از سوی بنیاد پرداخت شود در حالی‎که این مقدار از توان بنیاد بیماری‎های خاص و صعب‎العلاج خارج است از این رو این بیماران نیازمند حمایت‎های مالی مردم هستند.

کارشناس مسؤول بنیاد امور بیماری‎های خاص، سرطانی، صعب‎العلاج و ناشناخته گلستان با بیان اینکه بیش از 150 نوع سرطان در دنیا وجود دارد، بیان داشت: برخی بیماران با توجه به نوع سرطان ملزم به تزریق ماهیانه نوعی آمپول هستند که تنها هزینه هر آمپول 9 میلیون تومان است.

نیک‎روش یادآور شد: در حال حاضر در استان گلستان 10 کودک زیر 10 سال به دلیل مشکلات مالی از انجام پیوند مغز استخوان بازماندند.

وی با بیان اینکه 322 نوع بیماری ناشناخته در استان گلستان وجود دارد، اذعان کرد: از میان بیماران شناخته نوعی از بیماری وجود دارد که تنها شش نفر در دنیا به این بیماری مبتلا هستند که متأسفانه سه نفر از آنها در استان گلستان هستند.

کارشناس مسؤول بنیاد امور بیماری‎های خاص، سرطانی، صعب‎العلاج و ناشناخته گلستان در پایان با بیان اینکه بیماران خاص و صعب‎العلاج پس از امید به خداوند نگاه و امید آنها به دستان پرمهر مردم است، اظهار کرد: مردم با حمایت و کمک‎های مالی ابتدا موجب خشنودی خداوند شده سپس دل بیماران و خانواده‎های آنها را شاد خواهند کرد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار