سهل‎انگاری و غفلت شهروندان عامل اصلی آتش‎سوزی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی از مهار آتش‎سوزی در جنگل سوزنی‎برگان «منطقه ولاغوز» شهرستان کردکوی خبر داد.

مهار آتش در جنگل سوزنی‎برگان منطقه «ولاغوز» کردکوی

فتاح قاسمی در گفت‎و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان، از وقوع آتش‎سوزی در جنگل سوزنی‎برگان منطقه «ولاغوز» در حوالی پارک جنگلی خبر داد.

به گزارش گلستان24، وی افزود: این آتش‎سوزی در ساعت 20:30 امشب در اثر غفلت و سهل‎انگاری شهروندان به وقوع پیوست.

* سوختن 9 اصله درخت کاج

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی با بیان اینکه در حال حاضر آتش‎سوزی به طور کامل مهار شده است، با قدردانی از حضور به موقع آتش‎نشانی کردکوی گفت: اگر چه اعلام آمادگی آتش‎نشانی شهرداری کردکوی کاملا به موقع بود اما به دلیل آنکه امکان ورود ماشین‎های آتش‎نشانی به محل آتش‎سوزی امکان‎پذیر نبود مهار آتش توسط نیروهای یگان حفاظت و طرح جنگلداری منابع طبیعی کردکوی صورت گرفت.

قاسمی اذعان کرد: در این آتش‎سوزی 9 اصله درخت کاج به طور کامل در آتش سوختند و خاکستر شدند.

وی با اشاره به افزایش دما و گرمای هوا در فصل تابستان، تصریح کرد: از آنجایی که منطقه فوق منطقه‎ای گردشگری است و از درختان سوزنی‎برگ ‎تشکیل شده که سوزنی‎برگان به دلیل وجود رزین در صورت آتش‎سوزی خسارات جبران‎ناپذیری به بار خواهند آورد از این رو ضروری است شهروندان هنگام حضور در این مناطق دقت لازم را داشته باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی در پایان اظهار کرد: شهروندان با توجه به اهمیت مناطق مناطق جنگلی هنگام حضور در این مناطق با رعایت نکات لازم در حفظ طبیعت کوشا باشند و همه مردم خود را همیار طبیعت بدانند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار