ماجرای نبرد دیگری که کیمیا آن را برد

و در المپیک ریو نیز کیمیا علیزاده نشان داد که زن مسلمان با داشتن حجاب و وقار اسلامی می تواند به خوبی بدرخشد و باید گفت کیمیا نبرد دیگری به مراتب مهمتراز تکواندو را برنده شد.

آن روی سکه گرانبهای کیمیای ایران

به گزارش گلستان24، پیروزی کیمیا علیزاده دختر هیجده ساله  ایرانی در المپیک به عنوان بانوی ایرانی  که موفق به دریافت مدال المپیک شده است؛ واکنش های مختلفی را  در  فضای رسانه های حقیقی  و مجازی برپا کرد و هر کدام با عکس و تیتری از آن یاد کردند. در واقع  آنچه بیش از همه نمود داشت  پوشیدگی و وقار این دختر نوجوان بود که نه تنها پس از کسب مدال حتی در بین مبارزاتش نیز دل خیلی  از مردم ایران را با همراه  خود نمود. او در فضایی بین المللی بدون آن که از هنجارها و ارزش های دینی خود عقب بنشیند  برای کسب مدال مبارزه  کرد پس از  پیروزی هم کار زیبایی انجام داد که از نگاه  دوربین ها و رسانه ها پنهان نماند دختر نوجوان  بعد از پیروزی در میدان مسابقه، سجده شکر به جا آورد تا  مهر تاییدی  باشد بر اعتقادات مذهبی و دینی که دارد. چنانچه  مقام معظم رهبری نیز به دنبال این حرکت به جای علیزاده در پیامی فرمودند: «یک زن محجبه در موضع قهرمان بر روی سکوی قهرمانی می‌ایستد و همه را وادار می کند که او را تکریم و تجلیل کنند.»

این درحالی است که بارها شنیده ایم شبه روشنفکران داخلی برای همصدایی با  ضدانقلاب خارج نشین و منادیان حقوق بشر حجاب زن ایرانی را مانع  پیشرفت او می دانند که باعث محدودیت او درعرصه های مختلف شده است؛  و وجود مصادیق مسلمی چون کیمیا علیزاده  خط بطلانی بر تمام  یاوه گویی های آنهاست.  البته  کیمیا  علیزاده اولین کسی نیست که با اعتقادات مذهبی و رعایت حجاب خود به میدان آمده است. سکینه خدابنده مربی تیراندازی نیز در رژه  افتتاحیه المپیک با چادر خود این اعتقادات دینی خود را  میدان ورزش فریاد زد. در المپیک2014 لندن نیز ایران با داشتن هشت ورزشکار زن در هفت رشته مختلف یکی از کشورهای پیشتاز در این عرصه  بود که با تلاش های گسترده  موفق شده بود راه را برای حضور ورزشکاران محجبه در بسیاری از رشته‌ها باز کند.

 اینها همه  قسمتی از اعقتادات بانوان مسلمان ایرانی است  که اتفاقا موفق هم بوده اند  و اثبات کرده اند  برخلاف آنچه تبلیغ می کنند حجاب مصونیت است نه محدودیت. اگر امروز کیمیا علیزاده توانسته است  مدال  المپیک را به گردن بیاویزد؛ یک مسئله دیگر را هم نباید فراموش کنیم و آن این که برای این حضور مقتدرانه بانوان باوقار ایرانی در چنین  عرصه ای جنگیده ایم. در واقع  سالها پیش وقتی هلن سپاسی با وجود موفقیت هایش به دلیل امتناع از برداشتن حجاب خود در مسابقات، به خارج از تاتامی (زمین مسابقه) هدایت و از این مسابقات کنار رفت. این مبارزات  آغاز گشت؛ مبارزاتی که نه  تنها کیمیای نوجوان ما را با حجابش روی سکو برد، بلکه فطرت  بسیاری از زنان مسلمان را نیز در دنیا  بیدار کرده و کم کم رنگ حجاب را در پوشش بانوان مسلمان کشورهایی همچون مصر، قطر و .... نمایان کرده است.

 حالا دیگر حتی آمریکایی ها هم مجبورشده اند  توانایی های دختران محجبه را در المپیک بپذیرند و بزرگ کنند. کیمیا علیزاده  مطمئنا  آغازگر اتفاقات خوبی برای بانوان  محجبه  ایرانی درالمپیک خواهد بود.

 دختری که  با اعتقاداتش به میدان رفت  و باعث شد تا  دنیا بداند حجاب محدودکننده زن مسلمان نیست جالب اینجاست که  در خبرها  گفته شده بود  احتمال روبرو شدن کیمیا علیزاده  با راحله آسمانی تکواندوکار ایرانی الاصل تیم بلژیک نیز وجود دارد؛ زنی که روزگاری در تیم ملی ایران بازی می کرد و توانسته بود جوایز متعددی  را نیز کسب کند، اما  چند سال پیش قبل از المپیک به اروپا رفت پناهنده شد  و حجاب از سر خود برداشت هرچند او توانسته بود با کمک امکانات و حمایت های شدید کشور بلژیک که با امکانات ما به خصوص در دوران تحریم های آمریکایی که بی پولی فدراسیون ها  را درپی داشته و حتی تحریم هایی که مانع از برگزاری اردوهای آماده سازی برای تیم های ملی ایران شده  غیر قابل مقایسه است.

اما  با همه این کمبودها  کیمیای هیجده ساله  با وجود بدشانسی که  در یکی از مبارزات خود داشت و از طلای المپیک باز ماند که می توانست آن را هم  کسب کند بی مدال از المپیک  خارج نشد درحالی که راحله آسمانی  حتی به مرحله نیمه نهایی نیز نرسید.  کیمیا این بار هم در جدال با یک اندیشه غلط پیروز شد تا بگوید  نه حجاب محدودیت است و نه  مانعی  برای پیروزی زنان معتقد و مومنه ایرانی  محسوب می شود.

البته ناگفته نماند اگر امروز حجاب در عرصه های ورزشی  خودنمایی می کند  پیش از هر چیز به برکت  انقلاب اسلامی  است که هویت  و جایگاه زنان را  به آنان بازگردانده است  تا  در پرتو  موازین دینی و شرعی درعرصه های مختلف ظهور و بروز خوبی داشته باشند و الگویی برای زنان مسلمان دنیا گردند. چندی پیش اریکا زن تازه مسلمان اسپانیایی در گفتگویی که با ما داشت حرفهای جالب و شنیدنی می زد  او می گفت: « در دورانی که زن همواره مورد بی‌مهری و بی‌احترامی است دین اسلام به زن به عنوان همسر، مادر و دختر ارج می‌دهد و نگاه ابزاری و جنسی به آن ندارد. در همه دنیا از زنان سوءاستفاده می‌شود تا به وسیله زنان محصولات کثیف خود را به فروش برسانند. روابط نامشروع و فرزندانی که پدر و مادرشان معلوم نیست و یا خانواده‌هایی که ناقص هستند طلاق،‌ خودکشی، سوء استفاده از کودکان، خشونت خانگی و ... همه اینها مصادیقی  است که در دنیا وجود دارد و در حق زنان ظلم می‌شود بدون این‌که مجازاتی در پی داشته باشد ولی اسلام برخلاف اینهاست. اسلام به زن هویت و شخصیت برجسته‌ای داده است.»

و  در المپیک ریو نیز کیمیا علیزاده نشان داد که زن مسلمان با داشتن  حجاب و وقار اسلامی می تواند به خوبی بدرخشد  و باید گفت کیمیا نبرد دیگری  به مراتب مهمتراز تکواندو  را برنده شد.

منبع: فرهنگ نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار