در نخستین روز از هفته دولت؛

آیین افتتاحیه پروژ‌ه‌های متمرکز شهرستان گرگان در سازمان محیط زیست استان گلستان با حضور معصومه ابتکار و حسن صادقلو استاندار گلستان انجام شد.

آیین افتتاحیه پروژ‌ه‌های متمرکز شهرستان گرگان انجام شد

در مراسم افتتاحیه پروژه‎هایی هفته دولت شهرستان گرگان 153 پروژه افتتاح شد که از این تعداد 137 پروژه عمرانی و 16 پروژه اقتصادی است.

به گزارش گلستان24، اعتبارات پروژه‎های هفته دولت در شهرستان گرگان 715 میلیون تومان بیان شده است و 42 پروژه در طی هفته دولت در شهرستان گرگان کلنگ‎زنی خواهد شد.

مهمترین پروژه‎های هفته دولت در شهرستان گرگان افتتاح فاز نخست تجاری، فرهنگی و تفریحی شهرستان گرگان با اعتباری بالغ بر 118 میلیون تومان، افتتاح تصفیه خانه فاضلاب گرگان در شهرک صنعتی این شهرستان با اعتباری بالغ بر35 میلیون تومان، افتتاح مدرسه شهید مصطفی خمینی گرگان با اعتباری بالغ بر 59 میلیون تومان و افتتاح روگذر شهید حتم‌لو در کمربندی گرگان با اعتبار بالغ بر 557 میلیون تومان است.

 طرح گردشگری آشوراده که از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گلستان بود 

با سفر روز گذشته خانم ابتکار معاون رئیس جمهور و رییس سازمان محیط زیست به گلستان بسته شد و دو طرف با هم بر سر ساخت منطقه گردشگری آشوراده توافق کردند.

استاندار گلستان در همین رابطه اظهار داشت: طرح گردشگری جزیره آشوراده از مصوبات سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان است که باید در اجرای آن تسریع شود ، تمام مطالعات طرح گردشگری جزیره آشوراده با رعایت پیوست های محیط زیستی در استان انجام شده و به اتمام رسیده است و بنابراین باید هرچه سریع تر این طرح را به سرمنزل مقصود برسانیم .

حسن صادقلو  با اشاره به موضع گیری برخی تشکل های محیط زیستی بیان کرد: سرو صداهایی که در قالب ngo ها مطرح می شود پایه علمی و کارشناسی ندارد. این طرح جزو مطالبات استان است و با دستور ویژه ای که رئیس جمهور درباره آن داد، باید به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه وضعیت خلیج گرگان، بحرانی است، اظهار کرد: نجات خلیج گرگان از مباحث اساسی است که اجرای آن نه تنها برای مازندران و گلستان بلکه برای استان های همجوار و حتی کشورهای حاشیه دریای خزر نیز مفید خواهد بود. امیدواریم این طرح نیز با پیگیری مستمر به نتیجه برسد.

در عین حال معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در گرگان اظهار کرد: محیط زیست محیط ایست نیست و ما به اجرای صحیح طرح طبیعت گردی در جزیره آشوراده کمک می کنیم.

معصومه ابتکار گفت: برای اجرای طرح های نجات خلیج گرگان، طبیعت گردی در آشوراده و هم چنین خروج جاده ترانزیت از داخل پارک ملی گلستان و احداث کنار گذر همکاری های لازم را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر نقش و جایگاه سازمان های مردم نهاد در حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی خاطر نشان کرد: ما نقش مردم را در این امر به رسمیت می شناسیم و یکی از برنامه های اولویت دار در سازمان، برنامه ریزی برای جلب بیشتر مشارکت های مردمی است که اگر این امر اتفاق بیفتد جلوی روند پرشتاب تخریب جنگل، تالاب ها و زیستگاه های حساس گرفته می شود.

انتهای پیام /

منبع: پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار