روز کارمند در حال سپری شدن است اما این روزها تقریبا جامعه اداری بسیاری از دستگاه‌های اجرایی گلستان در سکوت کامل به سر می‌برند و گویا این روز را از یاد برده‌اند.

روز کارمند در گلستان دریغ از یک تبریک خشک و خالی

تصور کنید اگر این ایام بزرگداشت روز زن بود، روز پدر و یا روزهای دیگر، شاید جامعه از هفته‌ها قبل برایش تدارک می‌دیدند، شبکه‌های اجتماعی پر بود از موضوعات مرتبط و جامعه آماده این رخداد بزرگ می‌شد، اما دریغ از یک تبریک خشک و خالی و گویا کمتر کسی حوصله دارد به روز کارمند بپردازد.

به گزارش گلستان24، این هفته گلستانی‌ها درگیر هفته دولت هستند و وزیر کشور دولت یازدهم در این دیار به سر می‌برد، اما این حضور گویا به فراموشی کارمندان بیشتر کمک کرده است، کارمندانی که عمر عزیزشان را در محل ماموریت کاری خود سپری کرده‌اند و کار خلق‌الله را راه انداخته‌اند.

متاسفانه طی سالیان گذشته و اخیر، نگرش جامعه نسبت به کارمندان، نگاه چندان مثبتی نیست و همه تصور می‌کنند که این قشر زحمتکش شامل افرادی است که بدون هیچ تلاش چندانی در یک مجموعه اداری اوقات سپری می‌کنند و سر برج هم پول مفت می‌گیرند.

در این نگاه نادرست، داستان کاری کارمندان فقط بازی کردن با وقت و زندگی ارباب‌رجوع هایی است که به ادارات مراجعه می‌کنند و البته زیر میزی هم می‌گیرند.

اگر چه در هر قشر ممکن است افرادی باشند که نوع عملکردشان شان یک قشر را زیر سوال ببرد، اما واقعیت این است که کارمندان به همین افراد معدود ختم نمی‌شوند.

*رسانه‌ها و ضد تبلیغ برای جایگاه کارمندان/ تصحیح نگاه نادرست به جامعه کارمندی  

در رسانه‌ها هم افکار ضد جایگاه و شان کارمند تبلیغ می‌شود و آنان افرادی وارفته و منفعل نشان داده می‌شوند که کارشان فقط ایجاد نارضایتی برای مردم است، در حالی که آنان از شریف‌ترین اقشاری هستند که در جامعه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و تلاش برای رضایتمندی مردم از اهداف کاری آنان است.

در گلستان هم توجه به این روز کم از دیگر نقاط کشور ندارد و زیر سایه کم‌رمق توجه و یا بی‌توجهی دستگاه‌های اداری در حال گذر است و به این موضوع کمتر کسی می‌اندیشد که قشر کارمند چه خدماتی را طی این سال‌ها به مردم ارائه کرده است.    

بدون ترید روز کارمند بیش از آنکه از جهت فرمایشی و شعاری حائز اهمیت باشد، باید فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه و رفع مشکلات این قشر باشد، کارمندانی که با دلسوزی و حسن نیت، وقت خود را صرف خدمت به مردم و نظام می‌کنند.

یک کارمند گرگانی با اشاره به گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند گفت: در این هفته آن چه بیشتر به چشم می‌آید پروژه‌ها و طرح‌هایی است که پشت سر هم افتتاح می‌شوند و مسئولان به این تلاش‌ها می‌بالند.

حسین جهانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در لابه‌لای این افتتاحیه‌ها کسی توجه نمی‌کند که سرمایه انسانی به ثمر رساندن این طرح‌ها کجاست و کارکنان سیستم اداری که برای به ثمر رساندن این پروژه‌ها تلاش‌ کرده‌اند، چرا فراموش شده‌اند.

وی ادامه داد: هر سال در هفته دولت کسی چندان سراغی از کارمندان نمی‌گیرد، آنان که موی سیاه خود را پشت میزهای چوبی و فلزی و در مسیر راه‌اندازی کار مردم سپید کرده و سعی کرده‌اند با حقوق نه چندان بالا صورت خود را با سیلی سرخ نگه دارند اما شرافت خود را نفروشند.

جهانشاهی تصریح کرد: جامعه کارمندان نیازمند توجه بیشتر مسئولان است، در عین حال دولت باید با طراحی برنامه‌های صحیح بیشترین استفاده را از این نیروی صادق و زحمتکش جهت پیشبرد اهداف خود ببرد.

یکی دیگر از کارمندان گلستانی که در یکی از ادارات دولتی گنبد مشغول به کار است، ضمن تبریک روز کارمند به همکاران خود بیان کرد: نگاه نادرستی که برخی از افراد و رسانه‌ها نسبت به کارمندان دارند باید اصلاح شود.

محسن الموتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: برخی آنچنان از کارمند سخن می‌گویند که گویی از یک فرد بدون مسئولیت و بی‌وجدان سخن گفته می‌شود در حالی که کارمندان از اقشار شریف و زحمتکش جامعه به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: شان هر شغلی باید در جایگاه خود مورد قضاوت قرار گیرد، در حالی که انتقال تفکر غلط به جامعه تنها موجب سوء تفاهم و درک نادرست از موقعیتی می‌شود که ممکن است به ایجاد یاس و یا حتی تحقیر یک موقعیت شود.

الموتی تصریح کرد: کارمندان در جامعه امروز بیش از هر چیز نیازمند توجه و انگیزه بیشتر هستند تا بتوانند با تلاش و فعالیت بیشتر در روند توسعه این استان فقیر و عاری از توسعه موثر باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: چنانچه فعالیت‌های اثربخش و تاثیرگذار در سیستم‌های اداری کم است، مقصر کارمندان دولت نیستند.

 محمود ربیعی ظهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: هفته دولت به ویژه روز کارمند فرصت مغتنمی است تا علاوه بر نکوداشت شهدای مظلوم دولت «رجایی و باهنر» بتوانیم یک بازنگری به عملکرد دستگاه‎های اجرایی داشته باشیم.

*کمتر به خدمات کارمندان پرداخته می‌شود

وی کارمندان را از اقشار شریف و زحمتکش جامعه قلمداد و بیان کرد: با وجود زحمات بسیار این قشر کمتر به خدمات آنان پرداخته می‌شود و حتی برخی اذعان می‌کنند که کارمندان کار نمی‌کنند و به آسانی تلاش‌ بسیار اثرگذار این قشر را نادیده می‌گیرند.

ربیعی ادامه داد: کارمندان دولت متعهد شده‌اند، بخش عمده‌ای از عمر گرانبهای خود را به خدمات در دستگاه‎های اجرایی بپردازند و ساختار و مطمئنا سیستم کلی دولت موظف است ساز و کار مناسبی برای فعالیت کارکنان در دستگاه‎های اجرایی تعریف کند.

وی ادامه داد: من ضمن تبریک روز کارمند به همه همکاران خود در استانداری، فرمانداری و بخشداری‌ها امیدوارم این هفته طلیعه تلاش بیشتر این قشر برای آبادانی این استان شمالی باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: در طول تاریخ تروریست، استبداد و دیکتاتور مورد انزجار مردم بوده و همواره از سوی ملت ایران محکوم شده است.

ربیعی با اشاره نام‌گذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: این هفته علاوه بر یادآوری مظلومیت این شهدای عزیز، تلنگری است که بدانیم موتور محرکه توسعه این استان بیش از هر زمانی نیازمند تکاپو و تلاش بیشتر تمامی نیروهایی است که در مجموعه دولت و حتی خارج از آن تلاش می‌کنند.

هفته دولت در این روزهای گرم شهریورماه جدا از یادآوری روز تلخ شهادت، دولت‌مردان بی‌ادعا، رجایی و باهنر، بیانگر روز کارمند است و بهتر است مسئولان این استان شمالی این روز را دریابند و شان و جایگاه بیشتری برای این قشر کم ادعا اما پرتلاش قائل شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار