گلستانی ها در روز 23 ذی‌القعده گل کاشتند

حجت الاسلام مهدی حسن پور استاد حوزه و دانشگاه و مدیر اسبق حوزه امام صادق(ع) گرگان و امام جماعت اسبق مسجد ولی عصر گرگان که سالهای زیادی در گرگان در خدمت مردم بودند بنیانگذار حرکت کاروان های مذهبی در روز 23 ذی‌القعده سال 1384هستند. وی در سال 1388 به مشهد مشرف می شوند. در مشهد خدمات زیادی انجام دادند. چندین سال عضو دبیرخانه شورای فرهنگی آستان قدس رضوی بودند و مسئولیت اجرای همایش های آستان قدس رضوی را عهده دار شدند. هم اکنون جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، عضو هیئت مدیره رهپویان معروف، استاد حوزه و دانشگاه در مشهد و... هستند. ضمن اینکه زحمت هماهنگی کارون های استان گلستان در روز زیارتی امام رضا(ع) را به عهده دارند.

پیشنهادی کوچک زمینه ساز یک حرکت بزرگ شد

رقیه بشارت نیا

 به گزارش گلستان 24، بیش از 4000 نفر از گلستانی ها در روز 23 ذی‌القعده مهمان آقا امام هشتم شدند و روزی و برکت معنوی یکسال را به همراه آوردند. برکات معنوی زیارت امام رضا(ع) در این روز بسیار فراوان است. مردم گلستان بعنوان بنیان گذار این حرکت در کشور مطرح هستند. یازده سال پیش کاروانی از استان گلستان، برای اولین بار در کشور این حرکت زیبای معنوی را آغاز می کند. تا اینکه پس از گذشت یازده سال، چندین استان دیگر نیز در این روز به تبعیت از گلستانی ها روزی معنوی از آقا امام رضا(ع) دریافت می کنند.

حسن زاده بنیانگذار حرکت کاروان های مذهبی:

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام مهدی حسن زاده استاد حوزه و دانشگاه و مدیر اسبق حوزه امام صادق(ع) گرگان و امام جماعت اسبق مسجد ولی عصر گرگان که سالهای زیادی در گرگان در خدمت مردم بودند بنیانگذار حرکت کاروان های مذهبی در روز 23 ذی‌القعده سال 1384هستند. وی در سال 1388 به مشهد مشرف می شوند. در مشهد خدمات زیادی انجام دادند. چندین سال عضو دبیرخانه شورای فرهنگی آستان قدس رضوی بودند و مسئولیت اجرای همایش های آستان قدس رضوی را عهده دار شدند. هم اکنون جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، عضو هیئت مدیره رهپویان معروف، استاد حوزه و دانشگاه در مشهد و... هستند. ضمن اینکه زحمت هماهنگی کارون های استان گلستان در روز زیارتی امام رضا(ع) را به عهده دارند.

استارت کار را مردم زدند

وی در حاشیه مراسم زیارتی امام(ع) در مشهد اظهار کرد: "درروز 23 ذی‌القعده سال 84 و روز زیارتی آقا از استان گلستان 4 اتوبوس عازم مشهد شد." حجت الاسلام مهدی حسن پور با اشاره به اینکه استارت کار با پیشنهاد یک نمازگزار در گرگان زده شد تصریح کرد: "کاروان های مردمی و هیئت های مذهبی به صورت خود جوش حرکت کردند و مردم بدون اینکه اتکایی به نهاد های فرهنگی استان داشته باشند به صورت کاروانی اعزام شدند. سال به سال این همایش و گردهمایی مردمی بزرگتر شد و تا جایی پیش رفت که امسال شاهد اعزام 170 دستگاه اتوبوس، مینی بوس، ماشینهای شخصی و...  از استان گلستان بودیم."

مسئولان ما مردم و تشکل های مذهبی را باور ندارند

حجت الاسلام مهدی حسن زاده اضافه کرد: "وقتی رهبر معظم انقلاب در رابطه با تهاجم فرهنگی تصریح کردند که جهاد فرهنگی همانند جهاد نظامیست و همانطور که در جهاد نظامی همه باید حضور پیدا کنند در جهاد فرهنگی نیز همه باید شرکت داشته باشند، ما این توان گروه های مذهبی و هیئت های مذهبی را باور کردیم. مشکل ما این است که مسئولان و متولیان فرهنگی، تشکل های مذهبی مردم نهاد را باور ندارند. ما در این روز در جهاد فرهنگی، مدیریت مردمی را باور کرده ایم. در روز 23 ذی‌القعده وعده ما با امام رضا(ع) است. این روز مغفول مانده بود که به همت دوستان ما در استان گلستان، استان های دیگری نیز مانند قزوین، آذربایجان غربی، کهکیلویه و بویر احمد، تهران و... از این حرکت الگو گرفتند. قرار است که در کل کشور این حرکت معنوی، ملی شود." وی در ادامه گفت: "ضمن احترامی که به نهاد های فرهنگی داریم در اعزام کاروان ها هیچ نهادی دخالت نداشته و همه چیز مشارکت مردمی داشت. امسال 4 هزار نفر شرکت کردند که این آمار در سال گذشته 8 هزار نفر بود که پذیرایی و اسکان دشوار شد. مسئولان فرهنگی بدانند که مردم می توانند بزرگترین کارها را مدیریت کنند. از نهاد های فرهنگی گله مند هستیم. ای کاش مسئولان گلستانی همت می کردند و زیرساختی برای زائران قرار می دادند. همانطور که بسیاری از استان ها زیر ساخت های مخصوص دارند."

به همت آیت ا.. رئیسی یک رواق به گلستانی ها اختصاص یافت

حجت الاسلام مهدی حسن زاده گفت: "امسال به برخی از آرزو هایمان رسیدیم. ما طی این 11 سال نتواسته بودیم یک رواق اختصاصی برای گلستانی ها داشته باشیم که امسال به همت آیت ا.. رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و نگاه ویژه ایشان، رواق شیخ حر عاملی به زائران گلستانی اختصاص یافت. بطوریکه همه زائران در این محل در کنار هم صبحانه حرم را میل کردند. و برنامه های فرهنگی در این رواق اجرا شد. همچنین زائران گلستانی در نماز جمعه شرکت کردند و بعدازظهر نیز همه در حسینیه جامعه الحسین رزمندگان اسلام، ضمن صرف نهار، نماز جماعت 4 هزار نفری برگزار کردند. پیاده روی به سمت حرم از دیگر برنامه ها بود که از حسینه آغاز و در پایان نیز حرم حضرت آقا گلباران شد. در حرم زیارت جامع کبیره خوانده و نماز مغرب و عشاء هم به جماعت حضرت آیت ا.. علوی گرگانی اقامه شد. سپس زائران پس از صرف شام به گلستان بازگشتند."

بایک روز زیارت، رزق معنوی یکساله دریافت می کنیم

حجت الاسلام مهدی حسن زاده به اهداف برگزاری برنامه ها در این روز اشاره کرد و افزود: "مهمترین برنامه ما در میثاق با امام رضا(ع) بحث های معرفی است. بهترین سخنران های مذهبی و مداحان کشوری در این روز دعوت می شوند و بصیرت افزایی در این روز بسیار مهم است." وی تاکید کرد: "دقت کنیم که بحث بصیرت را داشته باشیم. وقتی دشمن، دین ما را هدف قرار داده، باید سطح بصیرت را افزایش دهیم. ما معتقدیم با یکروز زیارت در این روز، رزق معنوی یکساله دریافت می کنیم. در این روز کاروان ها و هیئت های مذهبی و مساجد با امام رضا(ع) هم پیمان می شوند تا در مناسبت های مذهبی دیگری چون عید غدیر و ولایت، ماه محرم، ماه صفر، مانور پیاده روی اربعین، ایام شهادت حضرت زهرا(س) همچنین گفتمان انقلاب اسلامی یک وحدت رویه ای را بین تشکل های مذهبی داشته باشیم."

پیشنهادی کوچک زمینه ساز یک حرکت بزرگ شد

وی افزود: "انتظار این است که مردم خوب گلستان مخصوصا هیئت امنای مساجد، حضور، مشارکت و تعامل بیشتری داشته باشند. این سفر را یک روزه نبینیم. بیاییم تا رزق یک سالمان را بگیریم و سه مراسم پیش رو را با شکوه برگزار کنیم. ماه محرم و پیاده روی اربعین، عید غدیر و عید ولایت و مراسم شیر خوارگان حسینی سه مراسم مهم پیش رو هستند. همانطور که یک پیشنهاد کوچک زمینه ساز یک حرکت بزرگ شد."

 رسول اکرم(ص) می فرمایند: "هیچ شخص گرفتاری نیست که امام رضا(ع) را زیارت کند، جز اینکه گرفتاری او برطرف می‌شود و هیچ شخص گنه‌کاری نیست که حضرت را زیارت کند، مگر اینکه گناهانش بخشیده می‌شود." همچنین امام رضا(ع) خود، در رابطه با زیارت‌شان می‌فرمایند: "کسی که مرا زیارت کند مانند این است که رسول خدا(ص) را زیارت کرده است."

تعیین روز زیارتی برای امام رضا(ع) خط بطلانی بر اندیشه‌های فرقه‌های باطل شیعه در زمان عباسیان بوده، زیرا آن‌ها معتقد به این بودند که امام کاظم(ع) آخرین امام بوده است و از دیده‌ها غائب شده و یک روز ظهور می‌کنند! بنابراین امامت امام رضا(ع) را انکار کردند.

انتهای پیام/

منبع: کاوش نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار