دبیر ستاد اشتغال شهرستان کلاله از اشتغال 70 نفر از دانش آموختگان حوزه مشاغل دانش بنیان در شهرستان کلاله خبر داد.

از 146 نفر آموزش دیده در حوزه مشاغل دانش بنیان در کلاله، 70 نفر شاغل شدند

بدراق نژاد در جلسه ستاد اشتغال شهرستان کلاله گفت: در حوزه مشاغل دانش بنیان 146 نفر آموزش دیدند که 60 نفر از این افراد توسط سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی دهنه جذب و مشغول به کار شدند.

به گزارش گلستان 24، وی با اشاره به اعطای تسهیلات و اجرای طرح های بنگاه های زود بازده و مشاغل خانگی در دولت قبل گفت : در دولت گذشته در قالب جلسات متعددی ستاد اشتغال تسهیلات خوبی را در حوزه های طرح های کوچک و بزرگ اعطا شد که این سبب تزریق نقدینگی و توسعه جامعه گردید. البته مشکلاتی هم برای بانک ها و متقاضیان دربر داشت ولی دولت جدیدی امور را به بخش خصوصی  واگذار کرد  و از دخالت در امور اقتصادی خود داری نمود و با تقویت اقتصاد مقاومتی و امور دانش بنیان در صدد کاهش تورم و توسعه پایدار جامعه است که نتایج آن در این مدت کوتاه قابل لمس است.

فرماندار کلاله نیز در این جلسه گفت: هدف ما اینست که در هر شرایطی جذب منابع داشته باشیم و اگر در این راه بانکها مشکلاتی دارند دلایل خود را مطرح کنند تا موانع را برطرف کنیم.

برزگر افزود: برای رفع بیکاری و توسعه شهرستان باید تلاش کنیم و باید  از فکرهای برتر و سرمایه گذاران استفاده شود.

وی با اشاره به جذب سرمایه گذار بخش پرورش زیتون در شهرستان گفت: سال گذشته در حوزه پرورش زیتون سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرد و اقداماتی هم صورت گرفت که با تنگ نظری و سختگیری های برخی و تصمیم های نابجای تصمیم گیرندگان وقت، این سرمایه گذار، سرمایه خود را از کلاله خارج کرد و به شهرهای همجوار برد.

فرماندار با اشاره به بودجه 4 میلیارد و 200 میلیون تومانی کمیته امداد خواستار تعامل سازنده بانکها در جذب این منابع شد.

شاهی مدیر صندوق مهر با اشاره به آمادگی این صندوق جهت اعطای تسهیلات تا مرز 100 میلیون تومان برای مشاغل خرد گفت: تا کنون تقاضی دارای طرح توجیهی اشتغال حداقل 7 نفر را نداشته ایم

وی در پایان سخنان خود آمادگی صندوق مهر برای ارائه تسهیلات تا مرز 100 میلیون تومان با سود ترکیبی حداقل برای مشاغل کوچک را اعلام کرد./کلاله خبر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار