رئیس بنادر و دریانوردی گلستان گفت : دولت سرمایه‎ای برای سرمایه‎گذاری در بنادر ندارد لذا بخش خصوصی باید ورود کند.

آب پاکی بر روی طرح بندر خواجه نفس ریخته شد

الله یار اسعدی رئیس بنادر و دریانوردی گلستان در جلسه شورای هماهنگی حمل و نقل استان گلستان که به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری برگزار شد، اظهار کرد: رسوب‎های آستارا جمع می‎شود و به گلستان می‎آید که آبراهه‎های موجود را غیرقابل بهره‎ برداری کرده است که در آینده‎ای نه چندان دور آبراهه‎های گلستان به بحران دریاچه ارومیه گرفتار خواهند شد و انقطاع دریای خزر از خلیج گرگان اتفاق می‎افتد.

به گزارش گلستان 24، الله یار اسعدی بروز مشکلات خلیج گرگان را ناشی از پس‎ روی دریای خزر اعلام کرد و خواستار توجه بیشتر در این زمینه شد.

رئیس بنادر و دریانوردی گلستان با بیان اینکه فعال شدن بنادر یکی از مطالبات مردم استان است، تصریح کرد: بندر خواجه‎نفس یکی از گزینه‎هاست، دولت سرمایه‎ای برای سرمایه‎گذاری در بنادر ندارد لذا بخش خصوصی باید ورود کند .

اسعدی ، بندرسازی را یک صنعت گران خواند و بیان داشت: برای هر متر بندرسازی 15 الی 20 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: لایروبی در دنیا هفت تا 9 دلار هزینه دارد که میلیون‎ها مترمکعب باید لایروبی شود تا کشتی پهلو بگیرد ، دولت سرمایه ندارد که در این راستا هزینه کند لذا بخش خصوصی باید در این زمینه ایفای نقش کند .

به گفته برخی کارشناسان بندر خواجه نفس و احیاء آن از جمله وعده هایی بوده است که در ماههای گذشته از طرف غالب مسئولان استانی و شهرستانی به کرات مطرح شده است . با این اوصاف نباید در آینده نزدیک به احیاء آن امیدوار بود .

ارسال نظر

آخرین اخبار