پروژه 7 میلیاردی چه زمانی افتتاح می شود؟

وعده شهردار گرگان در افتتاح فرهنگ سرای این شهرستان در هفته دولت سال جاری عملی نشد.

خلف وعده شهردار گرگان در افتتاح فرهنگ سرای گرگان

به گزارش گلستان 24، پروژه فرهنگ سرای شهر گرگان که بنا به گفته "حسین صادقلو " شهردار شهر گرگان در هفته دولت سالجاری به بهره برداری میرسد، متاسفانه عملی نشد.

بر اساس این گزارش؛ این پروژه که در ابتدای کمربندی شهید کلانتری واقع شده و روند اجرای آن سالها به درازا کشیده شده است که بنا بود در هفته دولت سال جاری به بهره برداری برسد.

golestanema141

این پروژه که در ابتدا بنا بود مرکزی برای جامعه فرهنگی گرگان و استان باشد، به علت کمبود اعتبارات، تغییر کاربری داده و بناست به عنوان یک مرکز خرید بدل گردد.

به گزارش خبرنگار ما، این تغییر کاربری که از سوی شهرداری گرگان لحاظ شده است، متاسفانه خبری بد برای جامعه هنر استان و گرگان محسوب گردید و موجی از اعتراض را برای شهردار پر تلاش این شهرستان به وجود آورده است.

در همین راستا، اعضای شورای اسلامی شهر گرگان تنها راهکار تکمیل پروژه فرهنگسرا را، تبدیل این پروژه به مجتمع فرهنگی، تجاری می دانستند، در غیر این صورت، به گفته آن ها هزینه کردن بر روی این پروژه توجیه اقتصادی برای شهرداری ندارد که این امر موجب گردید، بخشی از فضای این پروژه با تغییر کاربری و معماری داخلی ترکیبی از یک مجموعه فرهنگی، تجاری طراحی شود، از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن این مجتمع در مسیر تردد گردشگران، بر روی این پروژه به صورت ویژه برای جذب گردشگر کار شده است.

اما جدا از این مباحث و حاشیه های به وجود آمده در این راستا؛ چه بسا برای شهردار شهر گرگان و همچنین اهالی فرهنگ در فضای مجازی و غیر مجازی، باید این مطالبه را از مسئولین شهرستانی داشت که پروژه ای زمان ساخت آن 10 سال به درازا کشیده شده است، حال چه فرهنگ سرا شود و چه این امر تحقق پیدا نکند، چه زمانی به بهره برداری می رسد.

پروژه مذکوری که کلنگ اجرایی آن از سال 1385 به زمین زده شده است، چرا در حال حاضر با پیشرفت 98 درصد فیزیکی ساخت خود را سپری کرده است در انتهای کار به صورت لاک پشتی در حال اتمام کار است؟

شهردار گرگان وعده افتتاح این پروژه را در هفته دولت سال جاری را عنوان کرد اما این وعده شهردار تحقق پیدا نکرد و بار دیگر نگرانی مردم را به همراه آورد که ممکن است این پروژه که هزینه های گزافی برای ساخت آن شده است، بار دیگر دست خوش زمان برای اقتتاح از مسئولین شهرستانی قرار گرفته شود.

گفتنی است؛ این پروژه بر اساس اعلام مسئولین بالغ بر هفت میلیارد هزینه در بر داشته است.

انتهای پیام/

منبع: کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار