در پی کنکاوی هکر 15 ساله ایجاد شد؛

هفته گذشته دختر 13 ساله‌ای همراه والدینش به پلیس فتای استان گلستان رفت و از انتشار عکس خصوصی خود در یک صفحه جعلی اینستاگرام خبر داد.

دردسر دختر نوجوان گلستانی در اینستاگرام

به گزارش گلستان24، هکر 15 ساله برای تفریح، عکس دختر نوجوان را از اینستاگرامش برداشت و با فتوشاپ آن را تغییر داد و با راه‌اندازی اینستاگرام جدیدی او را به دردسر انداخت.

دختر نوجوان به پلیس گفت: از طریق تماس دوستان و اقوام متوجه شدم اینستاگرام جعلی به نام من راه‌اندازی و عکس‌های فتوشاپ از من منتشر شده است. نمی‌دانم این مزاحم کیست و انگیزه‌اش از این کار چیست. چون او علاوه بر این کار مطالب غیرواقعی و غیراخلاقی به نام من در آنجا منتشر و زندگی من و خانواده‌ام را دچار مشکل کرده است.

همزمان با این شکایت، ماموران فتا تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مزاحم اینترنتی را آغاز کردند تا این‌که پسری که در مظان اتهام از سوی خانواده شاکی بود، به پلیس فتا فراخوانده شد.

ماموران به تحقیق از او پرداختند که معلوم شد او در این کار نقشی نداشته است و مدارکی مبنی بر گناهکاری‌اش به دست نیامد و او آزاد شد.

این در حالی بود که ماموران همچنان در جست‌وجوی متهم اینترنتی بودند تا این‌که روزهای پایانی هفته گذشته هویت متهم شناسایی و پسر 15 ساله به پلیس فتای استان گلستان فراخوانده شد. او در بازجویی مقدماتی اظهارات ضدونقیضی مطرح، اما در ادامه به جرم خود اعتراف کرد.

متهم 15 ساله به افسر تحقیق گفت: به‌طور اتفاقی اینستاگرام دختر نوجوان را دیدم. وسوسه شدم کمی تفریح کنم و از روی کنجکاوی عکسی را که او در اینستاگرامش منتشر کرده بود، سرقت کردم. بعد آن را دستکاری و با راه‌اندازی یک اینستاگرام جعلی منسوب به دختر نوجوان، عکس او را در آنجا منتشر کردم.

وی افزود: علاوه بر آن، مطالب غیرواقعی و غیراخلاقی به نام او منتشر کردم. گمان نمی‌کردم به این زودی شناسایی و دستگیر شوم. اشتباه کردم، هدفم فقط کنجکاوی و تفریح بود و فکر نمی‌کردم این چنین به دردسر بیفتم.

هشدار پلیس

سرهنگ حبیب‌الله رجبلی، رئیس پلیس فتای استان گلستان در این باره به جام‌جم گفت: برای این متهم نوجوان قرار قانونی صادر شد.

وی با هشدار به کاربران اینترنتی افزود: از قرار دادن عکس‌های خصوصی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، چراکه این کار می‌تواند فرصتی به مجرمان اینترنتی بدهد که آنها با سرقت عکس‌ها و اطلاعات شخصی افراد، آنها را به‌دردسر بیندازند و حتی دست به اخاذی بزنند.

افرادی هم که با سرقت اطلاعات و عکس‌های مردم سودای جرایمی را در سر دارند، آگاه باشند که پلیس و قوه قضاییه قاطعانه با آنها برخورد می‌کند و اجازه هیچ‌گونه هنجارشکنی را به این افراد نمی‌دهد و مجازات سختی در انتظارشان است.

رجبلی تصریح کرد: شاهد این هستیم که برخی از افراد خودشان بستر جرم اینترنتی را فراهم و عکس‌های غیراخلاقی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند که پلیس فعالیت این‌گونه افراد را هم رصد کرده و موضوع را به مراجع قضایی اطلاع می‌دهد و با تشکیل پرونده قضایی با آنها برخورد لازم انجام خواهد شد./ جام‌جم

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار