سید رضا رحیمی

امروز ها همه به نوعی در شبکه های اجتماعی درگیر هستند. در واقع اگر هم خودت تمایل نداشته باشی، می بینی که گاهی وقت ها بر حسب ضرورت مجبور می شوی که سرکارت با این شبکه ها بیفتد. چرا ؟؟اطلاعاتی که دوست نداریم حتی صمیمی ترین دوستان ما با خبر باشند. را در شبکه های مجازی قرار می دهیم.با این کار اجاز م می دهیم تا از اطلاعات ما سوء استفاده کنند. سید رضا رحیمی درباره علت جذب جوانان به شبکه های اجتماعی بویژه بازی ها می گوید: وجود هیجان در بازی ها رایانه ای باعث شده که جوانان که سرشاراز هیجان هستند. جذب بازی های نرم افزاری شوند. رحیمی با اشاره به اعتیاد فضای مجازی اظهار می کند:اعتیاد درفضای مجازی بسیار جدی هست و در بسیاری موارد حتی به قتل هم منجرمی شود.آمارها نشان می دهد. که درکشور های دیگر اعتیاد در فضای مجازی باعث مرگ و میر شده است.

برنامه ریزی بهترین راه پیشگیری از اعتیاد فضای مجازی/ اختصاص بیمارستان برای  معتادان فضای مجازی

index

امروز ها همه به نوعی در شبکه های اجتماعی درگیر هستند. در واقع اگر هم خودت تمایل نداشته باشی،  می بینی که گاهی وقت ها بر حسب ضرورت مجبور می شوی که سرکارت با این شبکه ها بیفتد. همانطور که همه می دانیم استفاده از امکانات بروز عصر حاضر مفید است. اما استفاده یهینه زمانی اتفاق خواهد افتاد ، که اصول درست استفاده از این شبکه ها را بلد باشی . این کار باعث می شود که هم خود شما،  از آسیب این شبکه ها مصون باشی  و هم خانواده و اطرافیان شما واکسینه شوند. بنابراین درهر کار ی جانب احتیاط را رعایت کردن از شروط عقل است.

هیجان؛ عامل جذب کاربر ها به بازی های رایانه ای

به گزارش گلستان 24، سید رضا رحیمی درباره علت جذب جوانان به شبکه های اجتماعی بویژه بازی ها  می گوید: وجود هیجان در بازی ها رایانه ای لذت بردن هنگام بازی باعث شده که جوانان که سرشاراز هیجان هستند. جذب بازی های نرم افزاری شوند.درواقع جذابیت ها جوانان را درگیر بازی کرده و گاهی مواقع تا جایی پیش می روند که به بازی کردن اعتیاد پیدا می کنند. کارشناس شبکه های اجتماعی همچنین علت جذب اشخاص به گرو ه ها را تعلق خاطری می داند که اشخاص به آن گروه پیدا می کند. وی می افزاید:در موارد دیگر برای تجارت و بازرا یابی، خریدآنلاین، کسب اطلاعات و...هست که اشخاص وارد شبکه های اجتماعی می شوند.

اختصاص بیمارستان برای معتادان فضای مجازی 

رحیمی با اشاره به اعتیاد فضای مجازی اظهار می کند:اعتیاد درفضای مجازی بسیار جدی هست و در بسیاری موارد حتی به قتل هم منجرمی شود.آمارها نشان می دهد. که درکشور های دیگر اعتیاد در فضای مجازی باعث مرگ و میر شده است..گزارش شده که در کره جنوبی و چین بیمارستان هایی به بیماران معتاد فضای مجازی  اختصاص دارد . در این بیمارستان ها بیماران با مشاوره، درمان روانی و تمرینات ویژه اعتیاد خود را ترک می کنند.

وی با اشاره به آسیب هایی  فضای مجازی می گوید: تنبلی، چاقی، کم تحرکی، بی حوصله گی به خانواده، عدم حضور در اجتماع و انزوا، در بسیاری موارد هم اثرات شبکه های مجازی باعث گفتن دروغ و بدقولی می شود. و آثار تبعات منفی زیادی در فکر و ذهن اشخاص ایجاد می کند.

برنامه ریزی بهترین راه  پیشگیری از اعتیاد فضای مجازی

کارشناس فضای مجازی به راههای پیشگیری اشار می کند و می افزاید: برای پیشگیری از اعتیاد فضای مجازی بهترین کار برنامه ریزی است.  قبل از اینکه بخواهیم وارداین شبکه ها شویم باید در نظر داشته باشیم.مقدار زمانی که قراراست .دراین شبکه ها باشیم را تعیین کنیم و براساس آن برنامه پیش بریم. از را ههای دیگر درخانواده سعی کنیم یک قانون و یک برنامه جامع داشته باشیم. تا ساعتی خاص وارد شبکه ها شویم. همچنین بعد از استفاده از شبکه ها مودم و اینترنت گوشی  را خاموش کنیم .می توانیم در فضای حقیقی با بازی با  فرزندان هیجان را در فضای حقیقی ایجاد کنیم ..بازی های گروهی را بیشتر انجام دهیم .ورزش ها و تفریحات سالم می تواند در کاهش توجه به شبکه های اجتماعی تاثیر گذار باشد.ما می توانیم با داشتن سواد مجازی و توجه به استفاده درست، مدیریت این شبکه ها،جلوی بسیاری از آسیب ها را بگیریم  و استفاده بهینه از شبکه داشته باشیم.

فضای مجازی هم حریم دارد

حفظ حریم شخصی در فضای مجازی بسیار مهم است. همانطور که ما دوست نداریم از درون منزل ما اشخاص غریبه با خبر شوند. فضای مجازی هم حریم دارد.هیچ کاربری علاقه ندارد. اطلاعات شخصی اش در برابر عموم قرار گیرد.باید دقت شود.که اگر از نرم افزار ها استفاده می کنیم .حتی رمز و قفل های متعددی هم که نصب کرده باشیم. باز هم هستند اشخاصی که بتوانند دراین حریم وارد شده و اطلاعات شخصی  را چک کنند..پس چرا ؟؟اطلاعاتی که دوست نداریم حتی صمیمی ترین دوستان ما با خبر باشند. را در شبکه های مجازی قرار می دهیم.با این کار  اجاز م می دهیم تا از اطلاعات ما سوء استفاده کنند. دقت کرده اید که هنگام نصب نرم افزارها اطلاعات شخصی را دراختیار سازندگان قرار می دهیم . چرا ؟؟سازندگان نرم افزار ها را بصورت رایگان دراختیار ما قرار می دهند؟؟ و هر روز امکانات و تنظیمات بیشتری را اضافه می کنند و در پروفایل قرار می دهند. ما تشویق می شویم که حتما اطلاعات را پر کنیم .همه اینها و دهها سوال دیگر باقیست. که برای مقابله با آن باید در درج اطلاعات شخصی دقت بیشتری انجام دهیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

  • مدیر وبلاگ جنگ نرم
    0

    سلام همسنگر عزیزم خداقوت .همسنگر عزیزم سایت بسیار زیبای دارید .خوشحال میشوم هر وقت سرتان خلوت شد به وبلاگم من هم سر بزنید و اگر دوست داشتید با هم تبادل لینک و ولگو داشته باشیم .یا علی
    www.jnarm.blogfa.com

آخرین اخبار