کارشناس مسئول صنایع برق، مکانیک و ساختمان استاندارد گلستان، استاندارد سازی را لازمه تولید مصالح ساختمانی در کشور دانست.

استاندارد سازی، لازمه تولید مصالح ساختمانی است

به گزارش گلستان 24، سید علی جعفری ایوری با اظهار این مطلب که استاندارد و استاندارد سازی با جلوگیری از ضایعات و پیشگیری از اتلاف سرمایه و ایجاد امکان رقابت در بازار،  منافع تولید کننده را نیز به همان اندازه منافع مصرف کننده در بر خواهد داشت، بیان داشت: سوی دیگر این محور، مصرف کنندگان هستند که باید با اعتماد و حمایت از تولید کنندگان استاندارد، آنان را به سوی ارتقاء محصولاتشان سوق دهند.

وی در ادامه افزود: اداره کل استاندارد نیز در راستای تحقق کیفیت و استاندارد سازی، مرتباً واحدهای تولیدی و نیز ارائه کنندگان خدمات را تحت پوشش و نظارت قرار می دهد.

جعفری ایوری ادامه داد: در راستای همین نظارت و کنترل در 9 ماهه سال جاری، تنها بخش ساختمانی اداره نظارت بر اجرای استاندارد اقدام به 34 مورد بازدید از واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی و 13 مورد نمونه برداری نموده است.

به گفته جعفری در این مدت همچنین 47 مورد تذکر و 11 مورد اخطار به واحدهای تولیدی ساختمانی که به دلایل مختلف کیفیت مورد نظر استاندارد را رعایت ننموده اند داده شده است.

این کارشناس استاندارد در پایان اظهار امیدواری کرد تولید کنندگان با وقوف به این مساله که استاندارد سازی موجبات نفع متقابل تولید کننده و مصرف کننده را فراهم می کند، در تعامل و همکاری با این اداره کل، در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات خود بکوشند.

انتهای پیام/روابط عمومی استاندارد گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار