یادداشتی به قلم سجاد زربین؛

حال سوال اساسی این است واقعیت کدام است ، شهردارگرگان موفقیتهای ادعاییش را بدست آورده و یا اینکه از حربه تبلیغات شهری سعی در سنگینتر کردن کفه ترازوی افکارعمومی به نفع خویش است.

نقدی برعملکرد شهردار گرگان / تبلیغات، ابزاری برای افزایش شهرت یا پوشش سیاستهای نابجا

چند روزی است سطح شهر گرگان مملو از بنرهای تبلیغی شهرداری گرگان شده است به هر سمت و سویی که چشم می چرخانی تبلیغ ها را می بینی : « فعالیت های عمرانی » ، « فعالیت های فرهنگی » ، « جذب سرمایه گذار » ، « جذب درآمد و عوارض شهری » و از همه مهمتر « افتتاح زود هنگام زیرگذر » . گویی شهردار گرگان قصد داشته است قبل از فرا رسیدن بهمن ماه همچون بهمن بر سر افکارعمومی شهروندان گرگانی فروریخته و با تورهای خبری ، مصاحبه های مطبوعاتی و تلویزیونی و تبلیغات محیطی بیش از پیش به شهرت خود بیافزاید و جالب اینکه تمام این تبلیغات همزمان شده است با پیگیری جدی اعضاء شورا در خصوص طرح سوال و استیضاح شهردار گرگان.

به گزارش گلستان 24، شوراییان گرگانی در نطقها و مصاحبه هایشان به نوعی عملکرد آماری شهردار گرگان را زیر سوال برده و آنها را فرافکنی وی و به نوعی فرار رو به جلوی او می دانند و با زاویه ای دیگر آنها را غیر واقعی اعلام می کنند .

حال سوال اساسی این است واقعیت کدام است ، شهردارگرگان موفقیتهای ادعاییش را بدست آورده و یا اینکه از حربه تبلیغات شهری سعی در سنگینتر کردن کفه ترازوی افکارعمومی به نفع خویش است.

بی شک تنها و تنها کارشناسان زبده شهرداری گرگان می توانند به این تناقض ها پاسخ بدهند ولیکن موج فشارهای شهردار گرگان بر پرسنل منتقد خویش آنقدر زیاد است و جو حاکم بر کارکنان شهرداری بقدری سختگیرانه و بسته و شبه نظامی است که کسی را توان اظهار نظر در مقابل نظرات شهردار نمانده است .

هر روز از ساختمان شهرداری خبرهای اخراج ، تبعید و توبیخ کارکنان بدلایل مختلف که عمدتا دلایلی پیش پا افتاده هستند به گوش می رسد ، حال تصور کنید یک کارشناس شهرداری آمار و اطلاعاتی را عرضه کند که مخالف نظرات شهردار باشد ، چه خبری از وضعیت کاری او بگوش خواهد رسید. (به احتمال زیاد به مرکز بازپروری کارکنان معرفی خواهد شد.)

برای شفافیت موضوع یک راه دیگر نیز وجود دارد و آنهم برگزاری جلسه علنی شورای شهر و با حضور اصحاب رسانه است که در آن شهردار به ارایه مستند و مقایسه ای عملکرد یکساله اش بپردازد به شرط آنکه تاب تحمل شنیدن سخنان اعضا مخالفش و تحلیل آنها را بر آمارهای ارایه شده داشته باشد و خود را تافته جدا بافته و عالِم دهر نپندارد.

شهروندان گرگانی جز آبادانی و پیشرفت شهر گرگان انتظار دیگری ندارند حال اینکه شهردار فعلی تمام فعالیتهای قبل از خود را انکار نماید و تمام فعالیتها را مختص به مدیریت خودش بداند با هیچ منطقی سازگار نیست و برای تبلیغ خود پسندیده است که ثمره تلاشهای خود را در مقایسه با دوره های قبل بیان نماید .

اینکه اتمام پروژه پل روگذر شهید قندهاری یا پارکینگ عدالت 17 یا پروژه های بالای 80% پیشرفت به یادگار مانده از دوره مدیریت قبل را برگ برنده ای برای خویش بداند بی گمان از انصاف و عدالت بدور است .

اگرحافظه رسانه ای شهرداری گرگان را مرور کنیم و در خصوص پارک بانوان اطلاعاتی کسب کنیم یا احداث پلهای روسطحی و زیر سطحی در شهر گرگان را مرور کنیم می بینیم قبل از فعالیت شهردار فعلی گرگان مطالعات ، طراحی و تملک های آنها انجام شده بوده است و شایسته نیست مثلا طراحی پارک بانوان واقع در تپه های مشرف بر بلوار صیاد شیرازی را ثمره هنر مهندسی دیگر دانست و در تور خبری به طراح دیگری که از کارکنان شهرداری هم می باشد نسبت بدهیم ؛ البته امکان دارد طراحی اصولی و کامل قبلی (که در رسانه ها و محیط مجازی اجتماعی منتشر شده بود) را کلا بی اثر دانسته و طرحی نو آغاز کرده باشند که این خود ظلمی مضاعف است بر بیت المال و تضییع حقوق شهروندان .

محوطه شهرداری گرگان قریب به یکسال است با عنوان طرح گسترش و نوسازی ساختمان شهرداری ، ساختمان سابق تخریب شده و کماکان با ظاهری ناپسند باقی مانده است آیا واقعا ساختمان قبلی (هر چند فرسوده و قدیمی) نمی توانست تا زمان شروع عملیات عمرانی ساخت ساختمان جدید شهرداری به کاربری سابق خود ادامه دهد ؟ آیا حیف و میل بیت المال اتفاق نیافتاده است ؟!

بحث خرید خودروی چند صد میلیونی شهردار دیگر نخ نما شده است و لیکن آیا خودروی قبلی با خرید خودروی جدید نمی توانست در واحدی دیگر استفاده شود یا می باید شهردار گرگان دو خودرو و دو راننده ثابت در اختیار داشته باشد تا خدای ناکرده سرعت فعالیتهای چشمگیرش اندکی کاهش یابد ؟ بازهم اتلاف سرمایه های شهرداری گرگان ؟!

اینگونه موارد در یکساله مدیریت شهردار فعلی گرگان فراوان است و در پس پرده بهمن تبلیغات چند صد میلیونی وی نهفته مانده است تا گذر زمان و چرخش مدیریت ناگفته ها فرصت بیان یافته و شهروندان مظلوم گرگانی حقایق را متوجه بشوند. (ایشان فقط در یک قرارداد با صدا و سیما مبلغ 200 میلیون تومان هزینه کرده است .)

انتهای پیام/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار