گلستان24 گزارش می دهد؛

قطعا طی سالهای گذشته همه شهروندان گرگانی فهمیده اند که بستر انتخاب روز گرگان در سال 89 غیر کارشناسی ، لغزان و احساسی و تحت هدایت یک جریان خزنده وبلاگی بوده است.

گذر عقلانی مردم و مسئولین گرگانی از روز تحمیلی گرگان

به گزارش گلستان24، جواد عموزاد روزنامه نگار شهرستان گرگان نوشت: آنچه که طی سالهای گذشته شاهد آن بودیم روند گذر عقلانی از یک نامگذاری سطحی و اشتباه به مناسبت "روز گرگان" بود که بنظر می رسد در سالی که بزرگترین رویداد فرهنگی استان بعد از انقلاب اسلامی یعنی اجلاسیه چهار هزار شهید استان را داریم ، این اشتباه جبران و تصحیح شود.

قرار است تنی چند از مسئولان و مردم و خانواده های معظم شهدا به مناسبت برگزاری اجلاسیه شهدای استان گلستان در آذرماه سال جاری محضر رهبر معظم انقلاب بروند و بنا به گفته دکتر صادقلو استاندار گلستان یکی از موارد اصلی که در این سفر و دیدار پیگیری می شود ، نامگذاری روزی بنام استان و احتمالا گرگان است .

 

عموزاد 5 آذر

 

بنظر می رسد تکلیف روز گرگان با توجه به اینکه قاطبه اعضای شورای شهر گرگان نیز به نامگذاری اشتباه آن پی برده اند ، امسال مشخص می شود و گذر عقلانی و مدبرانه مسئولین و مردم گرگان از مراسم کمرنگ روز گرگان امسال که در سایه عید قربان نیز قرار گرفت ، نشان می دهد که اقبال عمومی به 20 شهریور به عنوان روز گرگان وجود ندارد و بهتر است این روز تحمیلی هر چه زودتر جای خود را به تاریخی دیگر دهد .

دیگر حتی پیشنهادات برخی به اصطلاح مشاوران معتبری که درخواست بستن خیابان امام خمینی (ره) گرگان طی یک بازه زمانی خاص در شلوغی ترافیک شهر گرگان جهت جلب توجه مردم به روز گرگان و چوب چلک بازی و ... نیز کارساز نیست و بهتر است هر چه زودتر شورای شهر دوره چهارم در چندماه مانده به اتمام این دوره و همزمان با اجلاسیه چهار هزار شهید استان گام نهایی برای تعیین روزی بزرگ بنام گرگان آنچنان که در شان و شخصیت مردم بزرگوار این خطه است ، بردارد .

قطعا طی این سالها همه شهروندان گرگان فهمیده اند که بستر انتخاب روز گرگان در سال 89 غیر کارشناسی ، لغزان و احساسی و تحت هدایت یک جریان خزنده وبلاگی بوده و از کارشناسان و بزرگان و علمای شهر در این خصوص نظرخواهی نشده و یا ترتیب اثری به نصایح آنها داده نشد .

 

عموزاد 5 آذر

 

چه اینکه هیچ عقل سلیمی در یبن این همه گزینه پیشنهادی مناسب و روزهای بزرگ و خاطره ساز و حتی تاریخ سازی چون 5 آذر ، به دنبال 20 شهریوری که طی آن رضاخان نام استرآباد را گرگان کرد ، نخواهد رفت و اگر می بینیم که هیچ رنگ و بو و علاقه ای از شهروندان در این خصوص مشاهده نمی شود ، نمی توان بر مردم خرده گرفت چرا که اساس این انتخاب اشتباه بوده است .

با توجه به اینکه استان گلستان و شهر گرگان مرکز استان شهری مهاجرپذیر و محل زندگی اقوام و قبایل مختلفی است ، جمع کردن همه بدور یک یک روز خاص بنام گرگان باید ظرفیتی قوی و جامع الشرایط متناسب با خصوصیات جامعه باشد و طبعا 20 شهریور هرگز در این دایره نبوده و نیست ، متعجبم از شورای دوره سوم که چطور به این نام رسید .

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار