مدیر کل ارشاد گرگان:

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گرگان با بیان اینکه تنها 5 تا 10 درصد فعالیت های فرهنگ و ارشاد مربوط به موسیقی است، گفت: مجوز برگزاری کنسرت را کاهش دادیم.

مجوز برگزاری کنسرت را کاهش دادیم/ منتقدان فعالیت های دینی مذهبی ارشاد را نیز ببینند

به گزارش گلستان24،حجت الاسلام یعقوب مهدوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد شهرستان گرگان در گفتگو با این پایگاه خبری در خصوص برگزاری کنسرت در سطح شهر گفت: در خصوص موسیقی درست است که علاقه مندی جوانان را لحاظ می کنیم اما این علاقه مندی تا جایی مورد نظر است که در چارچوب تائیدیه نظارت ارشاد باشد.

وی با تأکید بر اهمیت حسایست علما روی برخی از موسیقی ها، متذکر شد: موسیقی به طور کلی مردود نیست، در صدا و سیما که رسانه ای ملی است نیز موسیقی پخش می شود بنابراین نمی شود اصل موسیقی را منکر شد و ذائقه جوانان را به طور کلی نسبت به موسیقی تعطیل کرد اما حساسیت های شرعی را هم باید در نظر بگیریم و اجراها را نیز با ضوابط و مقررات خاص خودش پیاده کنیم.

تأمین ذائقه جوانان نباید منجر به کثرت موسیقی شود

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: باید با موزیکی که مورد تائید نظارت ارشاد است ذائقه جوانان را تامین کنیم اما این امر نباید موجب کثرت موسیقی شود.

مدیرکل ارشاد گرگان با بیان اینکه منتقدان فقط برگزاری کنسرت ها را نبینند، ابراز کرد: کار ارشاد را نباید فقط در موسیقی خلاصه کرد، فقط 5 تا 10 درصد فعالیت ارشاد در زمینه موسیقی است، باقی برنامه ها را نیز باید ببینیم، ما در بحث مسجد، فعالیت های قرآنی و بزرگداشت مناسبت های دینی نیز بسیار فعال بوده و مقام نیز کسب کردیم.

وی به رتبه برتر وزارت فرهنگ و ارشاد در مباحث قرآنی اشاره کرد و با ذکر این مطلب که فعالیت فرهنگی ظرافت های خاص خودش را دارد، گفت: در هفته دفاع مقدس بحث کتابت وصیت نامه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم را در دستور کار داریم، از دیگر برنامه های فرهنگی تصویرگری هنرهای تجسمی در قالب تصویرگری عکس های شهدای مدافع حرم در فضای آزاد سطح شهرستان خواهد بود، همچنین شب شعر دفاع مقدس را خواهیم داشت.

حجت الاسلام مهدوی در واکنش به این پرسش که «تفاوت کنسرت با موسیقی در صدا و سیما فضای مهیج و آزاد آن است، اداره ارشاد در زمینه کنترل فضای آزاد موسیقی چه اقدامی کرده است؟» نیز گفت: مجوزها را کاهش دادیم، چند تن از علمایی که نزدشان حضور یافتیم فرمودند موسیقی در چارچوب موازین مورد تائید ارشاد را تعطیل نکنید اما از کثرت آن بکاهید که پیرو آن مجوزها کاهش پیدا کرد.

انتهای پیام/

منبع: پاسرو

ارسال نظر

  • سعید از علی آباد
    0

    سلام جوانان انرژی زیادی دارند و دوست دارند طوری این انرژی را تخلیه کنند به نظر من باید کاری کینم سرودهای انقلابی و همچنین موسیقی های انقلابی گسترش پیدا کنه چرا ما نمیتونیم جوانان جذب کنیم اشکال کار از هیئت ها و مساجد است که وقتی جوان وارد این محیطها میشه با سردی مواجهه میشه اگه ما چند نفر مثل شهید علمدار تو هیئت هامون داشتیم دیگه کسی سمت کنسرت نمی رفت

آخرین اخبار