نمایشگاه آثار نقاشی حسین هویدایی هنرمند معروف گلستانی با حضوری جمعی از هنرمندان و هنردوستان گنبدی در سالن نمایشگاههای ارشاد این شهرستان افتتاح شد.

نمایشگاه نقاشی هنرمند معروف گلستانی در گنبد افتتاح شد

به گزارش گلستان 24، در این نمایشگاه ۳۴ اثر با موضوع طبیعت به سبک رئال و کوبیسم به نمایش گذاشته شده است.

???????????????????????????????

???????????????????????????????

حسین هویدایی دارای فوق لیسانس صنایع تکنولوژی نساجی و فارغ التحصیل از دانشگاه استانبول ترکیه است.

او که کارشناس صنعت معدن و تجارت استان گلستان نیز هست نقاشی را از سال ۸۴ به صورت جدی نزد اساتیدی چون استاد خرمی و بابایی آغاز کرده است و بعد از گذشت ۹ سال از آغاز فعالیت جدی در حوزه نقاشی امروز ششمین نمایشگاه آثار خود را در گنبدکاووس افتتاح کرد.

او در گفتگو با خبرنگار ما از آغاز کار خود اینگونه می گوید: به نقاشی علاقه زیادی داشتم و تا قبل از سال ۸۴ برای خودم نقاشی می کشیدم اما نه روی اصول و یک هدیه روز تولد از سوی همسر و دخترم در فروردین ۸۴ که یک جعبه رنگ روغن ، یک دست قلمو و یک سایه بان بود باعث شد من جدی تر به نقاشی بپردازم.

???????????????????????????????
این هنرمند گلستانی که خود را پرورش یافته در شهر گنبد معرفی می کند معتقد است هنر جستجوی خدا و پی بردن به عظمت و حکمت  و دوری از نکبت است.

او در خصوص کسانیکه برداشت غلطی از هنر دارند و آن را به بیراهه می کشانند به خبرنگار ما می گوید: کسی که به حقایق هنر پی ببرد هیچگاه راه فرعی را انتخاب نمی کند و در صدد کتمان حقیقت نیست.

???????????????????????????????
هویدایی ادامه می دهد: هنرمند واقعی خداوند است و ما تنها کپی برداران هنر خداوندیم و هنر چراغ راهنمای زندگی انسان است.

او در پایان این گفتگو مطلبی را که قلبا به آن اعتقاد دارد و پیش از این نیز در مصاحبه های خود با رسانه ها به آن اشاره داشته است را اینطور برایمان بازگو می کند: من بارها گفته ام و باز هم می گویم خانواده ها فرزندان خود را به سمت یادگیری یک هنر سوق دهند ، فرقی هم نمی کند چه هنری باشد از نقاشی گرفته تا موسیقی و یا حتی جوشکاری  و نگذارند که اوقات فراغت فرزندانشان به بطالت بگذرد و شاید اگر نتوانند ا زطریق درس خواندن به حرفه و شغلی برسند می توانند از هنر خود در این راستا بهره ببرند.

گفتنی است این نمایشگاه تا ۲۶ دیماه در سالن نمایشگاههای اداره فرهنگ و ارشاد گنبد پذیرای هنر دوستان و علاقه مندان به هنر نقاشی است.

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

???????????????????????????????

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار