معرفی برترین‌های جشنواره تئاتر گلستان، برگزاری همایش گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در گرگان و برپائی نمایشگاه قرآن و عترت در مینودشت از مهم ترین اخبار و رویدادهای فرهنگی گلستان است.

معرفی برترین‌های جشنواره تئاتر استان گلستان

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری همایش گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی و نکوداشت استاد شهریار در استان خبر داد.

به گزارش گلستان24، قدرت دائمی افزود: پاسداشت زبان و ادبیات فارسی به عنوان فرهنگ ملی و میراث معنوی کشور عزیزمان ایران و احترام پاسداشت میراث گرانبهای مفاخر گذشته ایران اسلامی از جمله اهداف این همایش به شمار می رود.

وی شناخت بهتر شاعران معاصر و بررسی فکر و زبان و اندیشه آنها و شناساندن آنان به دیگران از دیگر اهداف همایش گرامیداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در استان اعلام کرد.

دائمی با بیان این نکته که در این همایش که با حضور شخصیت‌های برجسته ادبی و فرهنگی کشوری و استانی برگزار می شود، اظهار کرد: همایش در سه بخش کارگاه ترانه، در گلستانه و تماشاگه راز با حضور مدرس شعر و ادب فارسی  استاد عبدالجبار کاکایی برگزار می‌شود.

همایش گرامیداشت روز ملی شعر ادب فارسی و نکوداشت استاد شهریار 27 شهریور ماه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان در تالار شهید مطهری دانشگاه منابع طبیعی گلستان با حمایت دستگاه های فرهنگی و بخش خصوصی گرگانی برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه بزرگ 80 اثر حوزه قرآن و عترت در مینودشت 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مینودشت از برپایی نمایشگاه 80 اثر هنری در حوزه قرآن و عترت به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت در مینودشت خبر داد.

علی قزلسفلو، افزود: این نمایشگاه پس از هماهنگی بعمل آمده از طرف واحد قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از صبح روز پنج شنبه ، بیست و پنجم شهریور در محل مجتمع فرهنگی و هنری مینودشت با تعداد ٨� اثر از آثار برگزیده هنرمندان سراسر کشور در زمینه های گرافیک، عکس، نقاشی خط و کاریکاتور با موضوعات نماز و قرآن و با هدف توسعه و ترویج علوم قرآنی و معارف دینی برگزار شد .

وی افزود: فرماندار و مسئولان و سایر اقشار مردم از این نمایشگاه بازدید کردند.

برترین های بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان گلستان معرفی شدند 

مراسم پایانی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان گلستان با حضور پرشور هنرمندان و جوانان علاقه مند در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار و نفرات و گروه های برتر معرفی شدند.

هیئت داوران بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان گلستان، برگزیدگان این دوره را به شرح زیر معرفی کردند:

*طراحی و چهره پردازی

هیئت داوران در این بخش، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال جایزه نقدی را به سمیرا شیخ نظری برای طراحی و چهره‌پردازی نمایش 'مارپله' از گرگان اهدا کرد.

*طراحی صدا

در بخش طراحی صدا هیئت داوران لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال جایزه نقدی را به محسن میرعرب رضی برای طراحی صدای نمایش 'مارپله' از گرگان اهدا کرد.

*طراحی لباس

در بخش طراحی لباس هیئت داوران لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال جایزه نقدی را به فاطمه مزرعی و طیبه رفیعی برای طراحی لباس نمایش مارپله از گرگان اهدا کرد.

در همین بخش هیئت داوران لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال جایزه نقدی را به امیر کاوش طراح اول لباس نمایش 'وای به روزی که بمیرد خروس' از گرگان تقدیم کرد.

*موسیقی

در این بخش، پورنیک کاوش برای ساخت و انتخاب موسیقی 'وای به روزی که بمیرد خروس' از گرگان موفق به کسب لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و پانصدهزار ریال جایزه نقدی شد.
*طراحی صحنه

در این بخش هیات داوران با سپاس از کوشش طراحان صحنه نمایش های 'مارپله'، 'عزیزم سعی کن بمیری'، 'وای به روزی که بمیرد خروس'، 'آنان' و 'شب بخیر جناب گودو' به خاطر شناخت نسبی کُنش در فضای دیداری شناخت مواد و متریال، زیبایی شناسی رنگ و حجم در این بخش به انتخاب شایسته ای دست نیافت.

*طراحی نور، پورستر و کتابچه

هیئت در این بخش ها نیز به دلیل شناخت نداشتن دقیق و کاربردی این عناصر در هنر تئاتر به انتخاب شایسته ای دست نیافت.

*صداپیشه
در بخش صدا پیشه هیئت داوران لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال جایزه نقدی را به کیومرث سلمانیان مقدم برای گفتن صدای نقش خان بابا در نمایش 'وای به روزی که بمیرد خروس' از گرگان اهدا کرد.

هیئت داوران لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال جایزه نقدی را به مهدیه کاویان برای صدای گوینده زن در نمایش 'پلاک 729' از بندرگز اهدا کرد.

* بهترین بازیگر زن

در بخش بازیگر زن نیز تقدیر هیئت داوران با لوح و یک میلیون ریال جایزه نقدی به ترگل موحدی برای ایفای نقش دختر کدخدا در نمایش 'وای به روزی که بمیرد خروس' از گرگان، فاطمه میرمحمدی برای ایفای نقش زن در نمایش 'شب بخیر جناب گودو' از مینودشت و سیده فاطمه میرکریمی برای ایفای نقش ماری در نمایش ' پلاک 729' از بندرگز تقدیم کرد.

همچنین هیئت داوران لوح تقدیر رتبه سوم و مبلغ دو میلیون ریال جایزه نقدی را به زهرا یوسفی برای ایفای نقش 'آنان' در نمایش 'آنان' از گرگان و مهدیه کاویان برای ایفای نقش 'ایمیلی' در نمایش 'پلاک 729' از بندرگز اهدا کرد.

هیئت داوران لوح تقدیر رتبه دوم و مبلغ سه میلیون ریال جایزه نقدی را نیز به فاطمه پاشایی برای ایفای نقش بهار در نمایش 'بعد از تو هروقت به تو فکر می کنم' از گرگان تقدیم کرد.

هیات داوران دیپلم افتخار و رتبه اول و مبلغ چهار میلیون ریال جایزه نقدی را در بخش بازیگری به خانم مریم چورلی برای ایفای نقش آرزو در نمایش 'وای به روزی که بمیرد خروس' از گرگان اهدا کرد.

*بهترین بازیگر مرد

در بخش استعداد جوان، هیئت داوران لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون ریال جایزه نقدی را به محمد مهدی صفایی برای ایفای نقش پسربچه و به خاطر دقت در اندازه ی استفاده از بدن و رفتار نقش برای نمایش 'وای به روزی که بمیرد خروس' از گرگان اهدا کرد.

در بخش بازیگر مرد، هیات داوران لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال جایزه نقدی را به احمد افتخاری برای ایفای مجموعه ی نقش ها در نمایش 'عزیزم سعی کن بمیری' از کلاله ،محمد حسین صفایی برای ایفای نقش رجب 2 در نمایش 'وای به روزی که بمیرد خروس' از گرگان تقدیم کرد.

در بخش بازیگر سوم مرد، هیات داوران لوح تقدیر و مبلغ 2 میلیون ریال جایزه نقدی را به حمیدرضا میرزایی برای ایفای نقش مترسک در نمایش 'عزیزم سعی کن بمیری' از کلاله و مهدی کردی برای ایفای نقش لوگان در نمایش 'پلاک 729' از بندرگز اهدا نمود.

در بخش بازیگران دوم مرد همچنین هیات داوران لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال جایزه نقدی را به پورنیک کاوش برای ایفای نقش رجب١ در نمایش 'وای به روزی که بمیرد خروس' از گرگان اهدا و دیپلم افتخار و رتبه اول و مبلغ 4 میلیون ریال جایزه نقدی را به عبدالرسول اونق برای ایفای نقش پدر در نمایش 'مارپله' از گرگان تقدیم کردند.

*متن نمایشنامه

در متن نمایشنامه هیات داوران لوح تقدیر رتبه سوم و مبلغ 2 میلیون ریال جایزه نقدی را به محمدتقی نریشمی برای نگارش نمایشنامه 'پلاک 729' از بندرگز اهدا کرد.

هیئت داوران لوح تقدیر رتبه دوم و مبلغ سه میلیون ریال جایزه نقدی را نیز به حمیدرضا میرزایی برای نگارش نمایشنامه 'عزیزم سعی کن بمیری' از کلاله و دیپلم افتخار و رتبه اول و مبلغ چهار میلیون ریال جایزه نقدی را به پورنیک کاوش برای نگارش نمایشنامه 'وای به روزی که بمیرد خروس' از گرگان تقدیم کرد.

در بخش کارگردانی و قدردانی هیات داوران لوح تقدیر و یک میلیون ریال جایزه نقدی را به مانی محمدی دنگلانی برای کارگردانی نمایش 'آنان ' از گرگان اهداکرد، همچنین لوح تقدیر رتبه سوم و مبلغ دو میلیون ریال جایزه نقدی به احمد افتخاری برای کارگردانی نمایش ' عزیزم سعی کن بمیری ' از کلاله ومهدی کردی برای کارگردانی نمایش ' پلاک 729 ' از بندرگز تقدیم شد.

هیئت داوران لوح تقدیر رتبه دوم و مبلغ سه میلیون ریال جایزه نقدی را نیزبه محمد میر عرب رضی برای کارگردانی نمایش'مارپله ' و دیپلم افتخار رتبه اول و مبلغ چهار میلیون ریال جایزه نقدی را به پورنیک کاوش برای کارگردانی نمایش ' وای به روزی که بمیرد خروس ' اهدا کرد.

در بخش ویژه جایزه قلبی هیات داوران به لحاظ توجه به ارزشهای دفاع مقدس و شهدای غواص، لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون جایزه نقدی را به راحیل کریمی کارگردان نمایش ' بعد از تو هر وقت به تو فکر می‌کنم ' تقدیم شد.

هیئت داوران 2 نمایش ' وای به روزی که بمیرد خروس ' از گرگان و 'عزیزم سعی کن بمیری' از شهر کلاله را برای ورود به ارزشیابی و سنجش برای حضور در جشنواره تئاتر فجر معرفی کرد.

مراسم پایانی بیست و هفتممین جشنواره تئاتر استان و شانزدهمین جشنواره تئاتر امیدهای گلستان به صورت همزمان برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار