مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: در سی و نهمین دوره مسابقات مرحله استانی قرآن کریم ۲۴۱ متسابق گلستانی در ۸ رشته به رقابت می پردازند.

حضور برادران اهل تشیع و تسنن در مسابقات قرآنی نماد وحدت در امت اسلامی است.

به گزارش گلستان24، به نقل از  روابط عمومی اوقاف گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان، امروز (26 مرداد) در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و نهمین مسابقات قرآن کریم در امامزاده عبدالله (علیه السلام) گرگان گفت: قرآن کریم از جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه قرآن و عترت باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، افزود: قرار گرفتن این دو تکمیل کننده دین است که فهم قرآن و عمل به آن بسیار مورد اهمیت است.

وی بیان داشت : هر ساله رویداد بزرگ  مسابقات قرآنی  نه فقط در ایران بلکه در سطح دنیا برگزار می‎شود که مقدمات و بستر برگزاری آن توسط سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی تصریح کرد: بیش از 60 الی 70 کشور اسلامی و قاریان برجسته در مسابقات بین‎المللی قرآن کریم در رشته‎های مختلف شرکت می‎کنند.

حجت الاسلام سهرابی اظهارداشت: در این دوره از مسابقات 4 هزار و 670 نفر در مرحله شهرستانی در 6 حوزه گنبد، بندرگز، کردکوی، علی آباد، آزادشهر و گرگان مشغول به رقابت شدند.

وی تصریح کرد: بیشترین متسابق شرکت کننده در سی و نهمین مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی با حضور بیش از دو هزار و 200 نفر مربوط به مرکز استان بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: از بین متسابقین شرکت کننده در مرحله شهرستانی 241 نفر به مرحله استانی راه یافتند که متسابقین در 8 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: امید است با برگزاری دوره آموزشی برای متسابقین راه یافته به مرحله کشوری قبل از اعزام آنان به مسابقات بتوانیم شاهد نفرات برتر بیشتری در استان باشیم.

حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه استان گلستان از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است، اظهارداشت: برادران اهل تسنن و اهل تشیع با حضور در مسابقات قرآنی اوقاف نماد وحدت در گلستان هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار