شورای اسلامی شهر گرگان پس از آنکه کمیته انطباق مصوبه افزایش نرخ پارکینگ‌های عمومی این شهر را رد کرد، این مصوبه را برای تأیید دوباره به کمیته حل اختلاف ارجاع داد.

تلاش شورای شهر گرگان برای افزایش نرخ پارکینگ‌های عمومی

به گزارش گلستان24، در جلسات رسمی و علنی گذشته، لایحه افزایش نرخ پارکینگ‌‌های عمومی توسط اعضای شورای اسلامی شهر گرگان تصویب و برای تأیید به فرمانداری گرگان و کمیته انطباق ارسال شد.

براساس این مصوبه، نرخ پارکینگ‌های عمومی از 700 تومان به یک هزار تومان افزایش یافت اما کمیته انطباق در فرمانداری گرگان به این مصوبه ایراد گرفته و با استناد به نرخ تورم در جامعه، این لایحه را تائید نکرد و برای بررسی دوباره به شورای اسلامی شهر گرگان ارجاع داد.

 نرخ پارکینگ‌های عمومی

در جلسه سیصد و سیزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان که امشب برگزار شد، این موضوع مورد بررسی دوباره قرار گرفت که با رای دوباره اعضای حاضر و اصرار بر تائید و اجرای این مصوبه، موضوع برای بررسی نهایی به کمیته حل اختلاف ارجاع شد.

علی کلاتی عضو شورای اسلامی شهر گرگان با انتقاد از ایراد وارده فرمانداری گرگان به مصوبه مورد نظر، گفت: چگونه است که فرمانداری در خصوص نرخ جدید اتوبوسرانی این نظر را نداشته است.

وی ادامه داد: تصویب این لایحه بر اساس کار کارشناسی بود و استناد به این مطلب از سوی فرمانداری جای سوال دارد.

عدم استقبال مردم در استفاده از پارکینگ عمومی با افزایش نرخ

علیرضا پزشکپور نیز در خصوص این لایحه بیان کرد: تصویب و اجرای این لایحه نه تنها دردی را از شهرداری و پارکینگ‌های عمومی درمان نمی‌کند بلکه باعث می‌شود همین میزان از شهروندان که از پارکینگ‌ها استفاده می‌کنند رغبتی برای پارک خودرو در پارکینگ‌های عمومی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پارکینگ نعلبندان گرگان ظرفیت پارک 500 خودرو را دارد اما وقتی در پارکینگ حاضر می‌شویم، میانگین 250 خودرو در پارکینگ پارک شده و اجرای این لایحه باعث می‌شود همین میزان خودرو نیز در پارکینگ پارک نشود.

صفرعلی پایین‌محلی سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان با انتقاد از افزایش 40 درصدی نرخ پارکینگ‌های عمومی، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌دهم این نرخ 20 درصد افزایش یابد تا در کنار استقبال مردم در استفاده از پارکینگ عمومی، بودجه لازم برای تامین و نگهداری پارکینگ نیز تامین شود.

محمدرضا سبطی نیز دیگر عضوی از جلسه امروز بود که با تائید انتقادهای وارده به این مصوبه درخواست بازگشت این مصوبه به صحن شورای اسلامی شهر برای بررسی دوباره را داشت اما در نهایت این لایحه با تصویب اعضای شورا به کمیته حل اختلاف ارجاع شد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار