در قالب جشنواره شهید رجایی؛

برترین دستگاه‌های اجرایی استان گلستان در قالب جشنواره شهید رجایی معرفی شدند.

برترین دستگاه‌های اجرایی گلستان معرفی شدند

 جشنواره شهید رجایی در گلستان شامگاه یکشنبه در استانداری برگزار و برترین دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۹۴ معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش گلستان24، در این جشنواره، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری از بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه اول را کسب کرد و اداره کل امور اقتصادی و دارایی و شرکت آب و فاضلاب شهری به ترتیب حائز رتبه‌های دوم و سوم استان گلستان شدند.

از بعد شاخص‌های اختصاصی، اداره کل امور مالیاتی در جایگاه نخست قرار گرفت و اداره کل دامپزشکی و اداره کل بیمه سلامت به ترتیب در رده‌های دوم و سوم استان گلستان ایستادند.

شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان در برنامه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری از محورهای شاخص‌های عمومی به عنوان دستگاه برتر معرفی شد.

در برنامه مدیریت سرمایه انسانی از محورهای شاخص‌های عمومی، اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان در جایگاه نخست قرار گرفت.

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان نیز در برنامه صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری از محورهای شاخص‌های عمومی به عنوان برترین دستگاه شناخته شد.

ارزیابی عملکرد میان ۵۱ دستگاه اجرایی گلستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در این جشنواره، اظهار کرد: برای انتخاب برترین دستگاه‌های اجرایی گلستان در سال گذشته، کمیته‌های ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی تشکیل و به ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان پرداخت.

حسین پیش قدم افزود: در مجموع ۶۲ دستگاه اجرایی ملزم به شرکت در این ارزیابی بودند که با انصراف ۱۱ دستگاه، فرآیند ارزیابی عملکرد میان ۵۱ دستگاه دیگر انجام شد.

وی ادامه داد: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان گلستان در مجموع حدود سه هزار ساعت کار کارشناسی انجام شد.

آینده بسیاری از مسائل استان با متابع طبیعی گره خورده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به عنوان دستگاه اجرایی برتر استان از بعد شاخص‌های عمومی و اختصاصی، گفت: انسجام و هماهنگی خوبی میان کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایجاد شده و تمام تلاش خود را انجام دادیم تا به دور از حواشی، از ایده‌های تمامی نیروها استفاده و توانمندی نیروها در بخش‌های مختلف را لحاظ کردیم.

ابوطالب قزل سفلو افزود: اداره کل منابع طبیعی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و آینده بسیاری از مسائل استان با منابع طبیعی گره خورده است.

وی با اشاره به مشارکت مردم با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۳۰۰ مورد آتش سوزی کوچک و بزرگ در سطح استان رخ داد، اما با این وجود از لحاظ خسارت در مکان هجدهم کشور قرار گرفتیم.

 

 

صرفه جویی ۲۰۰ میلیون تومانی آب و فاضلاب روستایی گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان نیز به عنوان دستگاه اجرایی برتر استان در برنامه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری از محورهای شاخص‌های عمومی، اظهار کرد: توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری موجب شده تا خدمات بهتری ارائه کنیم و البته هزینه‌ها را نیز کاهش دادیم.

مهدی شکیبافر افزود: ارائه خدمات الکترونیک مزایای زیادی دارد و طی سه سال اخیر ۲۰۰ میلیون تومان با حذف پرداخت حضوری در کارمزدها صرفه جویی شد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی در استان گلستان وجود دارد، یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های ما چاپ و پرداخت قبض در محل است که باید آن را به مرحله اجرا برسانیم.

رتبه هشتم اداره کل ورزش و جوانان گلستان در کشور

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان نیز به عنوان دستگاه اجرایی برتر استان در برنامه مدیریت سرمایه انسانی از محورهای شاخص‌های عمومی، اظهار کرد: در بخش توانمندسازی کارکنان و مدیران دستگاه، آموزش‌های لازم به نحو احسن انجام گرفت و فرآیندهای مربوط به استخدام نیز در سامانه کارمند ایران انجام شد.

بهمن طیبی افزود: چندین نیروی کارشناس ارشد تربیت بدنی را استخدام کردیم و از نیروهای قراردادی نیز کاسته شد و با توجه به ورود نیروهای استخدامی در سال گذشته، آموزش‌های لازم هم صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در انتخاب‌ها، افراد واجد شرایط را شناسایی کردیم و مدرک تحصیلی و تجربه را مد نظر قرار دادیم و تمام سعی ما بر این بود تا در بخش سرمایه انسانی، کمبودها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان در سطح ملی حائز رتبه‌های برتری شده و در مجموع عملکرد در مکان هشتم کشور قرار گرفتیم.

احداث ۹۵۰ کلاس درس توسط اداره کل نوسازی مدارس گلستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان نیز به عنوان دستگاه اجرایی برتر استان در برنامه صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری از محورهای شاخص‌های عمومی، گفت: طی سه سال اخیر ۹۵۰ کلاس درس با زیربنای ۱۵۰ هزار متر مربع در قالب ۱۴۰ پروژه در استان گلستان احداث شد که در مجموع هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه به همراه داشت.

عماد مخدومی افزود: صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان بوده است.

به گفته وی، مقاوم سازی مدرسه ایرانشهر در گرگان یکی از مهم ترین پروژه‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در سال گذشته بوده است.

منبع: مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار