در جلسه مشترک شورا و هیئات مذهبی عنوان شد:

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی حقوقی و پاسخگویی به شکایت شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به قاعده مند شدن نصب بنرها و پارچه های عزاداری گفت : فضای دارالمومنین گرگان باید در محرم حسینی شود .

فضای دارالمومنین گرگان باید در محرم حسینی شود / نصب پارچه و بنر عزاداری باید قاعده مند باشد

به گزارش گلستان24، محمد ابراهیم جرجانی، رئیس کمیسیون نظارت ، بازرسی و رسیدگی به شکایات شورای اسلامی شهر گرگان در آستانه ماه محرم، با تسلیت ایام عزاداری سید الشهدا (ع) گفت: نظارت یکی از ارکان اصلی کار شوراست و نظارت یکی از واضح ترین معانی شورا بر مدیریت امور شهری است که حق نظارت بر امور شهرداری در چارچوب قانون را دارد و در ادامه با بازرسی و ورود به این امور ، زمینه ی سازندگی بیشتر شهر را فراهم می آورد و با تلاش در چارچوب قانون، حقوق واقعی جامعه را پیش می برد.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی شورای شهر گرگان افزود : اهمیت برپایی عزای سیدالشهدا به شایسته ترین نحو به منظور زنده نگه داشتن پیام اباعبدا... الحسین(ع) برای انتقال به نسلهای آینده بر هیچ کس پوشیده نیست.

جرجانی خاطر نشان کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم ما مُکلّفیم بعنوان موکلین مردم در راستای فضاسازی شهر به نحوه مطلوب و تحقق جایگاه معنوی محرم در فضای شهری اینگونه نشست ها را به منظور بحث و تبادل نظردر خصوص هماهنگی هیئت های مذهبی سطح شهر با شهرداری و شورای گرگان برای نصب پارچه ها و بنرهای عزاداری برگزار نمائیم.

وی در ادامه با تاکید بر قاعده مند بودن نصب بنرها در فضای شهری ماه محرم افزود: با توجه به شور و شعورحسینی ماه محرم برای همگان بویژه جوانان، ما باید قانونمند به دور از هر گونه ایجاد محدودیت بسیار، باعث گسترش و کمک به فعالیت هیئت های مذهبی در اجرای برنامه های خود باشیم تا پرشورتر از سنوات گذشته، فضای شهر دارالمومنین گرگان را حسینی نمائیم تا شکل و بوی محرم بیش از پیش در سطح شهر احساس شود.

به گفته وی، شهرداری گرگان علاوه بر اجرای فعالیت عمرانی، مسائل فرهنگی را در اولویت کار خود قرارداده است و به همین منظور با همکاری در همین دوره شورای شهر به مساجد 4 میلیون تومان و به حسینیه ها و فاطمیه ها مبلغ 2 میلیون تومان مساعدت انجام شده است.

جرجانی همچنین با اشاره به اهتمام شورا به موضوع مراسمات ماه محرم خاطر نشان کرد: به منظور تبلیغات شهری بطور جامع و به بهترین نحوه ممکن، نیازمند یک وحدت رویه برای تبلیغات شهری هستیم به همین منظور در این نشست با تبادل نظر بین هیئت های مذهبی سطح شهر با شهرداری و شورای گرگان باید به یک اجماع نظر رسیده تا بدانیم مدیریت شهری قصد محدود کردن فعالیت هئیتها را ندارد بلکه تبلیغاتی در چارچوب قانون را مد نظر دارد  تا با ساماندهی عزاداران ابا عبدالحسین (ع) ،کاری  در خور شان اهل بیت(ع) نمائیم.

در این نشست رئیس شورای هیئتهای مذهبی شهرستان گرگان نیز در کمیسیون نظارت و بازرسی حقوقی و پاسخگویی به شکایت شورای شهر خواستار شد: از آنجایی که مجموعه مدیریت شهری به تنهایی نمی تواند در ایام مذهبی خاص اقدام به فضاسازی متناسب شهری نماید می تواند با استفاده از ظرفیت تشکلهای مردمی، دینی و هیئتهای مذهبی در کنار مدیریت شهری به جای سنگ اندازی جلوی پای یکدیگر، کمک حال همدیگر باشند.

علی اسدی همچنین تصریح کرد: طبق برنامه سال جدید ما، متقاضیان برپایی ایستگاههای صلواتی از این به بعد باید با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی طی یک تعهدنامه متعهد به بر پایی ایستگاههایی مطابق با موازین اسلامی،دینی،شرعی و قواعد ترافیکی و شهری می شوند وپس از دریافت کد به شهرداری برای صدور مجوز معرفی می گردند.

در پایان محمد ابراهیم جرجانی با اشاره به جمع بندی مطالب و پیشنهادات مطروحه در این کمیسیون  اظهار داشت: پیشنهاد تخصیص چندین " استند شهری" برای تبلیغات شهری مراسمات و برنامه های مذهبی بویژه ماه محرم ، برنامه ریزی برای برپایی بهتر ایستگاههای صلواتی، کمک مبلغی به هیئتهای مذهبی بعد ازکار کارشناسی و پیشنهاد در نظر گرفتن المان یا پرچم هایی از امام حسین(ع) و متناسب با ماه محرم در میادین مرکزی شهر که محل تردد مردم و مسافرین است ، در این جلسه بیان گردید.


انتهای پیام / گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار