استاندار گلستان با گلایه از عدم استقبال مردمی از سرشماری اینترنتی گفت: با توجه به آسان بودن این روش و فراهم بودن ظرفیت ها صلاح نیست که استقبال کم باشد.

عدم استقبال از سرشماری اینترنتی در گلستان

به گزارش گلستان 24، به نقل از پاسرو؛ حسن صادقلو، استاندار گلستان ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان ضمن تسلیت ایام محرم گفت: محرم دانشگاه بزرگی در جنبه های مختلف معنوی و مادی است که یادآوری مباحث فکری آن می تواند موجب بهبود عملکرد دستگاه های اجرایی بشود.

وی افزود: توجه به معارف اصیل محرم باید در دستگاه های اجرایی استان جاری شود و مسئولان برای شناخت و آگاهی بیشتر از این ظرفیت زمانی بهره ببرند.

استاندار گلستان پس از این مقدمه به بحث سرشماری نفوس و مسکن که در استان همزمان با کل کشور در حال انجام است اشاره کرد و متذکر شد: آمارگیری اینترنتی با توجه به آسان تر بودن و فراهم بودن ظرفیت انجام باید مورد توجه هم استانی ها قرار بگیرد و صلاح نیست با وجود زیرساخت هایی که موجود است از این حیث رتبه خوبی در طبقه بندی کشوری نداشته باشیم.

وی از استقبال کم مردم نسبت به سرشماری اینترنتی گلایه و خاطرنشان کرد: دستگاه های مرتبط اجرایی سعی کنند موانع موجود سر راه این نوع سرشماری را بردارند و در این امر با سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشارکت داشته باشند.

صادقلو ابراز کرد: مشارکت اینترنتی مردم در بحث سرشماری نوعی ظرفیت سازی برای انتخابات های مختلف نیز به شمار می رود و می توان گفت روشی متعالی برای آینده استان است.

استاندار گلستان در بخش بعدی سخنانش به طرح «مزیت های پیشرو» در بحث سرمایه گذاری اشاره کرد و در این باره گفت: در مباحث اقتصادی ابتدا باید یک یکپارچگی در جلب و جذب سرمایه گذار اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: تمام اندام اجرایی و مردمی و سرمایه گذاران باید هر چه دارند در جلب سرمایه متوجه مرکز سرمایه گذاری خصوصی کنند و پس از آن به جذب سرمایه گذار مبادرت ورزند.

صادقلو همچنین عنوان کرد: مجموعه دستگاه هایی که در جذب سرمایه گذار دست دارند باید جمع شده و شیوه نامه خاصی بر اساس برش استانی تدوین کنند، مرحله استعلام ها نیز باید توسط حاکمیت حل و فصل شود و خود دستگاه ها به سمت سرمایه گذار بروند.

استاندار گلستان با بیان اینکه توفیق در جذب سرمایه گذار و اقدام و عمل در این بُعد در راستای اقتصاد مقاومتی اتفاق می افتد، تصریح کرد: تمام جلسات اقتصادی خود را در مرکز سرمایه گذاری متمرکز می کنیم.

وی همچنین در بخشی از سخنانش از آماده شدن سند آمایش سرزمینی استان با اعمال نقطه نظرات اصلاحی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبر داد.

صادقلو بحث مزیت های پیشرو را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مزیت های پیشرو ادبیات برنامه ای و بودجه ای است و اگر در بخش پشتیبانی دولت کشانده شود در مسیر خوبی قرار می گیرد.

استاندار گلستان از موارد مورد اهمیت در طرح مزیت های پیشرو به ارزش های افزوده، ایجاد مشارکت های اجتماعی و استفاده از دانش های بومی اشاره کرد و اظهار داشت: اولویت بندی در موارد سرمایه زا باید برای دستگاه های مورد توجه قرار گرفته و طرح های اولویت دار را مورد مطالعه قرار بدهند.

صادقلو در پایان به واگذاری طرح ها به بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی استان نسبت به واگذاری ایمان پیدا کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار