مسئول هیئت رهروان شهداء بندرترکمن:

مسئول هیئت رهروان شهداء بندرترکمن: مسئولان هیئت‌های مذهبی برای جلوگیری از بروز انحرافات و برخی خرافات در عزاداری‌ها پیشگام شوند.

پرهیز از انحراف و خرافات سرلوحه ی هیئت های عزاداری باشد

به گزارش گلستان 24، رضا تقی پور مسئول هیئت رهروان شهداء بندرترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار آوای ترکمن ماه محرم را فرصتی برای اعلام بیعت با قیام امام حسین (ع) دانست و اظهار کرد: درسی که محرم برای ما عزاداران و هیئتی ها دارد، این است که باید شهادت در راه خدا را در مقابل هجمه ی  تبلیغات دشمن دانست و با هر گونه تحرکات دشمن شاد کن مبارزه کرد.

تقی پور با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر مسولان هیئت ها به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه چگونگی برگزاری مجالس عزاداری در هیئت ها گفت: اگر مسئولان و مداحان هیئت‌های عزاداری بتوانند به شکل صحیح و با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، امور فرهنگی و مذهبی را پیش ببرند، به طور قطع موجب پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب و فرهنگ اصیل عزاداران در جامعه اسلامی می‌شوند.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: دین مبین اسلام در بطن زندگی مردم است،که اگر سالم بماند و به خرافات و بدعت‌های نوظهور تن ندهد، سعادت انسانی را در جامعه به همراه خواهد داشت.

وی با توصیه به هیئت های عزاداری افزود: از بدعت هایی که به نام دین وارد مراسمات عزاداری مردم ما شده است پرهیز کرده و با ارائه فرهنگ اصیل و ناب اسلامی مناسب عزاداری زمینه ی آگاهی بخشی جامعه را فراهم کنند.

تقی پور خاطر نشان کرد: پر واضح است هدف از برنامه‌ریزی برخی مسئولان دلسوز نظام از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، فعالیت‌های لازم را در امور هیئت‌ها برای توسعه فرهنگی جامعه مورد توجه قرار دهند و همچنین هیئت‌های مذهبی می تواند به عنوان بخشی از فعالیت دینی جامعه محسوب شود که با جذب نیرو های جوانان به ارائه برنامه‌های مختلف فرهنگی بپردازند.

 

 

اننتهای پیام/

منبع: آوای ترکمن

ارسال نظر

آخرین اخبار