بمناسبت پانزدهمین روز شهادت پاسدار رشید اسلام مدافع حرم شهید سیداحسان حاجی حتم لو مراسم گرامیداشتی شامگاه پنجشنبه 30 بهمن ماه در حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان برگزار شد

مراسم گرامیداشت پانزدهمین روز شهادت شهید حتم لو در گرگان برگزار گردید.
بمناسبت  پانزدهمین روز شهادت پاسدار رشید اسلام مدافع حرم شهید سیداحسان حاجی حتم لو مراسم گرامیداشتی شامگاه پنجشنبه 30 بهمن ماه در حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان برگزار شد.
 
به گزارش گلستان24: مراسم ساعت 19 با قرائت دعای کمیل شروع شد.پس از دعای پرفیض کمیل،مداحان اهل بیت(ع) به روضه خوانی و سینه زنی پرداختند که حال و هوای خاصی به مجلس بخشید.
شهیدمدافع گرگان
این گزارش حاکیست: پس از مداحی و سینه زنی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن طاهری(مدیریت محترم حوزه امام صادق"ع"گرگان) در مورد جایگاه شهدا و ارزش جهاد فی سبیل الله سخنانی ایراد نمودند.
طاهری اظهار کرد: قرآن کریم درمورد جایگاه مجاهدان راه خدا و خصوصا مجاهدانی که جانشان را در راه خدا فدا می کنند مطالب بسیار ارزنده ای را بیان نموده است.
وی گفت:تعبیری که در قرآن آمده است می فرماید:جهاد فی سبیل الله یک معامله ای است با خداوند متعال که دارای سود یسیاری خواهد بود.معامله ای که خداوند برای معامله گرش مژده فوض عظیم و بشارت بر این معامله میدهد.
وی اضافه کرد:خداوند دراین معامله مال و جان مجاهدان را خریداری می کند و در عوض آن بهشت خود را تقدیم این انسان می کند.
سیدمحسن طاهری در ادامه سخنانش مبارزه با نفس را جهاد اکبر نامید و بیان داشت:منظور از قتال در آیه قران جهاد در راه خداست.جهاد چه از ناحیه خدا باشد و چه از ناحیه پیامبر(ص)باشد و چه از ناحیه امام معصوم(ع)باشد و یا چه از ناحیه نائب امام معصوم(ع)باشد فرقی نمی کند و باید در آن شرکت نمود.
وی اظهار نمود:بزرگترین ظلم در یک جامعه بشری کشته شدن میباشد و برای همین است که خداوند روی آن تاکید دارد.
طاهری اظهار داشت:وعده جهاد در همه ادیان آمده است.هم در هم انجیل،هم در تورات و هم قرآن کریم و این نشان میدهد که جهاد نظامی و جنگیدن با دشمن در همه ادیان الهی بوده و مختص دین اسلام نیست و این یک حکم الهی میباشد.
وی در خاتمه سخنانش با توجه به بیانات مقام معظم رهبری بیان داشت:درباره اقتصاد مقاومتی چه کار کرده ایم؟مقا معظم رهبری روی این مبحث تاکید زیادی هم به مردم هم به مسئولین داشته اند.
وی گفت :حضرت آقا بارها و بارها فرموده اند: راه حل مشکلات اقتصادی ما رعایت کردن اصول اقتصاد مقاومتی میباشد، نه اینکه فکر کنیم که تنها راه حلش برداشتن تحریم هاست.
سیدمحسن طاهری
وی گفت:این قدری که ما داریم برای مذاکرات وقت میگذاریم،هزینه میکنیم و از آبروی خود هزینه میکنیم چه نتیجه ای عائل شد؟اما متقبلا اگر همین کار را برای اقتصاد مقاومتی هزینه می کردیم یقینا وضعیت تغییر میکرد.
وی اظهار داشت:حضرت آقا تاکید داشتند:ما هشدار دادیم،مسئولین هم یه کارهایی کردند اما نه هشدارهای ما کافی بود نه اقدامات مسئولین.این نشان میدهد که ما به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه چندانی نمیکنیم.چند بار باید حضرت آقا هشدار دهد؟شهدا از ما بصیرت و ولایتمداری را از ما میخواهند.
وی افزود:البته ما مردم هم وظیفه سنگینی داریم.یکی از مصادیقی که حضرت آقا تصریح کرد مسئله توجه به تولید داخلی و حمایت از سرمایه ملی است.
یاد آور میشود شهید سیداحسان حاجی حاتملو از پاسداران تیپ ۴۵ جوادالائمه گرگان بودند که به عنوان مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها عازم ماموریت شدند و در کشور سوریه و در نزدیکی شهر حلب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند

ارسال نظر

آخرین اخبار