حجت الاسلام سهرابی در تجمع بزرگ لبیک یاحسین عنوان نمود:

تجمع بزرگ عزاداران حسینی با فریاد مشترک «لبیک یا حسین» در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان طنین‎انداز شد.

تجمع سوگواران حسینی تیری در چشم دشمنان است

به گزارش گلستان24، تجمع بزرگ سوگواران حسینی با عنوان «لبیک یا حسین» عصر امروز با حضور خیل عزاداران آن امام همام و 72 تن از یاران با وفایش در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرستان گرگان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و گرامیداشت ماه محرم‌الحرام در حاشیه این مراسم  گفت: تجمع بزرگ و سراسری هیئات مذهبی و دسته‌های عزاداری با شعار لبیک یا حسین(ع) در بقاع متبرکه و امامزادگان استان گلستان در حال برگزاری است.

حجت‎الاسلام سیف‎الله سهرابی برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین(ع) را در راستای ورود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به سرزمین کربلا عنوان کرد و افزود: تجمع سوگواران حسینی همچون تیری در چشم دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در بیش از 63 بقعه متبرکه استان گلستان برگزار می‎شود از افتتاح نمایشگاه «واقعه کربلا» خبر داد و تصریح کرد: نمایشگاه واقعه کربلا به همت هیات امناء و خادمین آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) روستای رنگو امروز در بلوار صیاد شیرازی ابتدای خیابان روستای گلند فخرآباد راس ساعت 19افتتاح و راه‎اندازی می‎شود.

* پیش‎بینی بیش از 450 برنامه در ماه محرم/ برگزاری آئین سوگواری سیدالشهداء(ع) در 63 بقعه شاخص گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در خصوص برنامه‎های عزاداری سوگواران حسینی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان گفت: بیش از 450 برنامه در ماه محرم در سطح استان پیش‎بینی شده است.

سهرابی از برگزاری آئین سوگواری سیدالشهداء(ع) در 63 بقعه شاخص استان خبر داد و افزود: 83 روحانی بومی و اعزامی در بقاع متبرکه و امامزادگان در ماه محرم و صفر به تبلیغ و تبیین اهداف نهضت عاشورا می‎پردازند.

وی با اشاره به راه‎اندازی سامانه جامع موقوفات در استان گلستان در خصوص کاربرد این سامانه بیان کرد: نیات واقفان خیراندیش استان گلستان در این سامانه ثبت شده است و بیش از 5 هزار موقوفه و 50 هزار رقبه در این استان شناسایی شده است.

* مردم با توجه به نیاز استان نسبت به امر وقف مبادرت کنند

سهرابی 80 درصد موقوفات استان را مربوط به عزاداری سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و از مردم واقف و خیراندیش استان خواست تا با توجه به نیاز استان نسبت به امر وقف مبادرت کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار