همایش «رهروان زینبی» هم‌زمان با سایر نقاط کشور با حضور گسترده بانوان گرگانی در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد.

همایش «رهروان زینبی» در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد

به گزارش گلستان24، همایش بزرگ «رهروان زینبی» با حضور گسترده بانوان گرگانی و تعدادی از همسران شهدای مدافع حرم عصر جمعه در امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در این همایش گفت: امروز در سراسر کشور و حتی خارج از کشور همه فریاد لبیک یا زینب (س) را سر دادند و در استان گلستان هم در تمامی شهرستان‌های استان گلستان و بقاع متبرکه این همایش برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی افزود: درس ولایتمداری، ایثارگری و جوانمردی از مهم‌ترین درس‌های واقعه عاشورا است و صبر حضرت زینب (س) باید سرمشق بانوان ما باشد.

وی بابیان اینکه زینب کبری (س) حتی در شب عاشورا نماز شب را قطع نکرد، افزود: بانوان ما باید در امور زندگی، ولایت مداری، عفاف و اخلاق از حضرت زینب (س) الگو بگیرند.

کلثوم غفاری، مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان هم در این همایش گفت: به گواه تاریخ اگر حضرت زینب (س) در روز عاشورا در کنار امام حسین (ع) حضور نداشت امروز نامی از واقعه عاشورا به میان نمی‌آمد و درواقع رسالت حضرت زینب (س) بعد از دست دادن عزیزانش در واقعه کربلا شروع شد.

وی افزود: تا قبل از شهادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) و امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) در امنیت بود اما بعد از شهادت کاروان مدیریت کاروان را به عهده می‌گیرد و درواقع مدیریت بحران می‌کند.

غفاری به تبیین مقام و نقش زن در واقعه عاشورا پرداخت و افزود: نخستین نقش زن در واقعه عاشورا نقش روشن گری، اعلام و اظهار هدف امام حسین (ع) بوده است و این بانوان همراه کاروان امام حسین (ع) بودند که رشادت‌های یاران امام حسین (ع) و مظلومیتشان را بر مردم آشکار کردند.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری گلستان با اشاره به همسران و مادران شهدای مدافع حرم که در بین جمعیت حضور داشتند، اظهار کرد: آیندگان منتظرند تا ما بانوان برایشان این روزها را تبیین کنیم که چگونه مادرانی بر تن فرزندان خود کفن پوشاندند و آن‌ها را راهی جبهه‌های نبرد کردند.

غفاری بابیان اینکه نقش دیگر حضرت زینب (س) در واقعه کربلا اسارت بود، گفت: به حضرت زینب (س) اسیر آزادی‌بخش می‌گویند و ایشان با اسارت خود باعث آزاد بخشی تعداد زیادی شده است.

در این همایش بانوان شرکت‌کننده با خواندن میثاق نامه با حضرت زینب (س) عهد بستند که ادامه‌دهنده راه او باشند.

منبع: مهر
 
 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار