با حضور علمای اهل سنت و شیعه شمال کشور

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: همایش بزرگ "پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام" با حضور علمای اهل سنت و شیعه استان‌های شمال کشور در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

همایش "پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام" در گنبدکاووس برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24، همایش بزرگی با عنوان "پیامدهای تکفیر و مسئولیت علمای اسلام" با حضور علمای اهل شیعه و سنی شمال کشور 28 مهرماه امسال در شهرستان گنبدکاوس برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از این همایش آشنایی با حرکت‌های جهان و اتفاقات کنونی و جهان اسلام است و اینکه این حرکت‌ها چه پیامدهای غلطی را به دنبال دارد و در اصل هدف ما آشنایی با چنین گروه‌هایی و واکسینه کردن جهان در برابر چنین حرکت‌ها و گروه‌ها است.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ادامه داد:این همایش با مشارکت دفتر آیت الله مکارم شیرازی و مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در گنبدکاووس برگزار می‌شود.

دیلم خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته از طرف دفتر آیت الله مکارم شیرازی کنکره بزرگ علیه تکفیری‌ها در قم برگزار شده است و در سال گذسته مصوب شد قبل برگزاری کنکره سال‌جاری 4 نشست در استان‌های کشور داشته باشیم که تاکنون 2 نشست در استان آذربایجان غربی در مهاباد و خراسان رضوی در تربت‎جام برگزار شده و روز چهارشنبه نشست سوم در باشگاه فرهنگیان گنبدکاووس برگزار می‌شود و نشست آخر هم در استان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به قرائت پیام آیت الله مکارم شیرازی در این همایش اظهار داشت: سخنران این همایش محمدحسن زمانی معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور و آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و 2 نفر از علمای اهل سنت است.

دیلم اظهار داشت: خوشبختانه استان گلستان، استان آرام و امنی است و این نشست برای آشنایی علما با این گروه‌ها و وظایف آنان در قبال چنین حرکت‌ها در جهان اسلام و برداشت صحیح از قرآن و دین است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار