عاشورای حضرت امام حسین(ع) دکترین نهضت شیعه

خلاصه مطلب؛ما از کربلای حسین(ع) شهادت، شهامت، دینداری، ولایت پذیری،ایمان و... می آموزیم. پس تا حسین(ع) هست و بر دلها حکومت می کند ولایت پایدار است.همواره رهرو حسین(ع) باشیم و نگذاریم حسن (ع) ازما جدا شود. زیرا یکی از اهداف دشمنان جدا ساختن ما ازحسین است. امروز دشمنان سعی دارند با ایجاد شبهه در قیام امام حسین (ع) و ایجاد بدعت درنحوه ی عزداری و سوگواری در ایام محرم، این اتحاد و فرهنگ حسینی را از ما بگیرند، تا به مقاصد شومشان برسند. به هوش باشیم !! و از ولایت جدا نشویم!!نیاز بزرگ ما از درگاه حسینى آموختن انسانیت و خالى بودن دل از هر چه غیر از خداست و گرنه اگر فقط به صورت ظاهر قضیه بپردازیم , هدف مقدس حسینى به فراموشى سپرده می شود. و دشمن شاد می شویم!!

اطاعت از ولی امر،رسیدن به عزت است/ امام و امت دو بال موفقیت

photo_2016-10-14_17-09-42

یاران امام حسین(ع) جزء افرادی بودند که در ایمان و شناخت حقیقت به بصیرت کامل رسیده یودند و اگر این چنین نبود.در واقعه کربلا امام حسین (ع) را تنها می گذاشتند. این ولایت مداری یاران امام بود که رمز شهادت را گشود و به مسیرحق رسید. یاران امام با اعتقاد قلبی به ولایت امام و راهش، در میدان مبارزه بدور از هر شک و شبهه ای، در رسیدن به مرتبه شهادت سر از پا نمی شناختند. ایمان به خداوند وایمان به حق بودن، ولایت امام حسین (ع) قلب های آنان را از نورمعنویت سرشار ساخته بود. زیرا راه حسین(ع) را، راه سعادت می دانستند که این چنین در پیکاربا دشمن جنگیندند!!

اطاعت از ولی امر،رسیدن به عزت است

به گزارش گلستان 24، کربلا تجلی نیایش وعبادت بود، چنان که عبادت یاران امام در شب عاشورا، جلوه خاصی به خود گرفت و صدای عبادت و نماز شب در خیمه ها پیچیده بود.یاران امام عاشقانه از مقتدای خود اطاعت کردند. امروز جامعه اسلامی ما از هر روز بهتر درک می کند که اطاعت از ولی امر، عزت امت را به دنبال دارد وهر کسی دنبال سربلندی است، باید مطیع اولیای الهی و پیشوایان معصوم و جانشینان آن بزرگواران باشد. یاران امام حسین (ع)با شناخت عمیق از امام و دشمنان در جبهه حق قرار گرفتند.

زندگی یک مسلمان ایجاب می کند که خط فکری و سیاسی خود را نسبت به حق و باطل مشخص کند و بی طرف نماند؛ بلکه مطیع ولی خدا باشد و با دشمنان دین و مخالفان رهبر صالح، دشمنی داشته باشد، در زمان امام حسین (ع)، حق در وجود حضرت متجلی بود و باطل در چهره یزید. یاران امام از فرزند پیامبر حمایت کردند و مخالف جبهه یزید بودند.

امام و امت دو بال موفقیت 

امام و امت دو بال برای به دست آوردن موفقیت می باشد، اما در صورت شکسته شدن یکی از آنها، نهضت نمی تواند فرایند پیروزی را طی کند. در ماجرای کربلا، ابتدا مردم را با رهبر خویش همراه شدند؛ اما در طی مسیر، برخی از قافله جدا شدند و بعضی نیز عقب ماندند و فقط عده کمی با سکان دار عاشورا همگام شدند و تا آخرین لحظه با امام و ولی خود همراه و همدل باقی ماندند و در راه او، از جان و مال و آبروی خویش گذشتند.

توجه به کلام و اندیشه وعمل به دستورات قرآن پیام واقعه عاشوراست وخداوند در کلام خود از حمایت مومنان و مجاهدین یاد کرده است.همچنین انقلاب اسلامی نشانگر استقامت، مقاومت، وحدت واتحاد مردم مسلمان ایران، ارتقا فهم سیاسی توام با بصیرت، مقاومت ملت در دنیا، گرایش به عمق استراتژیک و دریافت دین است که می تواند دیگر پیام عاشورا باشد.

عاشورای حضرت امام حسین(ع) دکترین نهضت شیعه 

این تاثیر قیام عاشورا بود که مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران،آموختند که از ولایت اطاعت کنند. درعصر حاضر اعتقاد به ولایت و اتحاد در زیرسایه ولایت است، که امروز دشمنان از مقابله با ایران ناامید شده اند.با پرچم ولایت است که انقلاب اسلامی ایران بعد گذشت 38 سال همچنان پایدار است. در طول تاریخ انقلاب، اگر اطاعت پذیری از رهبر و ولایت پذیری امت نبود، نمی توانستیم برتوطئه های جهانی که همه بسیج شده اند، تا با انقلاب ایران مقابله کنند. پیروزشویم. امروز دشمنان خوب می دانند که به چه سنگری حمله کنند ، آنان سنگر ولایت و رهبری را هدف قرار داده اند.  یک طرف هم برعنصر ایمان و اعتقاد جوانان حمله ور شده اند. تنها راه حل رسیدن به اهداف شومشان را دراین دیدند، که به فرهنگ اسلامی ایرانی صدمه بزنند. امروز تلاش می کنند تا از طروق مختلف چه فضای مجازی و چه وارد کردن انواع مواد مخدر به ایران ایمان جوانان ایرانی را کمرنگ سازند. تلاش دشمن این است تا در جامعه نسل جوان را با جنگ نرم به سمت جدایی مبانی دینی ببرد. خوشبختانه عاشورا همچنان جای خود را دارد، عاشورای حضرت امام حسین(ع) دکترین نهضت شیعه است که از حادثه غدیر نشأت می‌گیرد.

امام حسین(ع) در کربلا می‌فرمایند: هیهات من الذله، بدین معنی که زیر بار ظلت هرگز نمی‌رویم و با این سخن گران‌بها به جهانیان یاد دادند اگر می‌خواهید آزاده باشید نباید زیر بار ظلم بروید. اینجاست که دشمنان تاکید دارند که ولایت و حسین را از جوانان ایرانی جدا کنند تا به مقصد برسند.عاشور به ما می آموزدکه وظیفه ما دفاع از انقلاب، قرآن  و عترت است.و اگر حکومتی با بالاترین شاخص های عدالت طلبانه با هر برداشتی از عدالت شکل بگیرد که در رأس آن ولی با مشروعیت الهی قرار نداشته باشد، آن حکومت، حکومتی باطل است. از نظر اسلام ناب، مشروعیت حکومت به اذن الهی است که در زمان غیبت امام معصوم بر عهده ولی فقیه است.

زیارت امام حسین(ع) مدرسه ایمان و عمل صالح
 

امام صادق (ع ) می فرماید: ان زیارة الحسین علیه السلام افضل ما یکون من الاعمال . همانا زیارت حسین (ع ) از هر عمل پسندیده اى ارزش و فضیلتش بیشتر است . زیارت امام حسین(ع) در حقیقت مدرسه بزرگ و عظیم است که به جهانیان درس ایمان و عمل صالح می دهد و گویى روح را به سوى ملکوت خوبی ها و پاکدامنی ها و فداکاری ها پرواز می دهد. نیاز ما آموختن حقیقت و پیروی از حق است. ما در این مدرسه می آموزیم که ولایت و حق درهر حکومتی لازم و ضروری ست. ما از کربلای حسین(ع) شهادت، شهامت، دینداری، ولایت پذیری،ایمان و... می آموزیم. پس تا حسین(ع) هست  و بر دلها حکومت می کند ولایت پایدار است.همواره رهرو حسین(ع) باشیم و نگذاریم حسن (ع) ازما جدا شود.زیرا یکی از اهداف دشمنان جدا ساختن ما ازحسین است. امروز دشمنان سعی دارند با ایجاد شبهه در قیام امام حسین (ع) و ایجاد بدعت درنحوه ی عزداری و سوگواری در ایام محرم، این اتحاد و فرهنگ حسینی را از ما بگیرند.تا به مقاصد شومشان برسند. به هوش باشیم !! و از ولایت جدا نشویم!!نیاز بزرگ ما از درگاه حسینى آموختن انسانیت و خالى بودن دل از هر چه غیر از خداست  و گرنه اگر فقط به صورت ظاهر قضیه بپردازیم , هدف مقدس حسینى به فراموشى سپرده می شود. و دشمن شاد می شویم!! این ایام سوگواری را قدر بدانیم و از امام حسین(ع) روزی یکساله معنویت و شناخت حقیقت طلب کنیم !!الهی آمین

رقیه بشارت نیا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار