رئیس جهاد دانشگاهی گلستان گفت: گلستان را باید به عنوان پایلوت کشت گیاهان دارویی معرفی کنیم و برای این کار نیاز است استانداری و وزارت علوم ورود پیدا کنند.

گلستان پایلوت کشت گیاهان دارویی شود

به گزارش گلستان24، رضا ثقفی صبح امروز در جلسه خانه نخبگان علمی بسیج استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان شرایط بسیار خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارد چرا که این استان را از نظر تنوع آب و هوایی و اقلیمی باید ایران کوچک دانست.

وی با بیان اینکه تنوع اقلیمی باعث شده که بتوانیم هر نوع گیاه دارویی در استان گلستان کشت کنیم، تصریح کرد: یکی از موانع توسعه کشت گیاهان دارویی عدم وجود دستگاه‎های فرآوری گیاهان دارویی است و نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که باید برای بازار فروش گیاهان دارویی نیز چاره‎ای اندیشیده شود.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان ادامه داد: پتانسیل گلستان در زمینه  گیاهان دارویی در کشت و تولید بالا است و این استان فارغ التحصیلان زیادی در مقاطع دکترا و فوق‎لیسانس تولید گیاهان دارویی دارد.

گیاهان دارویی

گیاهان دارویی گلستان توسط دلالان مجدد به استان فروخته می‎شود

ثقفی ابراز داشت: یکی از دلایلی که فارغ التحصیلان تولیدات گیاهان دارویی به سمت کشت محصولات گیاهان دارویی نمی‎روند این است که در بازار فروش مطمئنی در این راستا وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه گیاهان دارویی استان گلستان به تهران فروخته می‎شود و توسط دلالان مجدد به استان برای فروش وارد می‎شود.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه دو شرکت فرآوری گیاهان دارویی در استان گلستان داریم، تاکید کرد: نیاز است در راه‎اندازی شرکت‎های حمایتی از تولیدات گیاهان دارویی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

ثققی با بیان اینکه نیاز است دست دلالان و واسطه‎گران گیاهان دارویی را در استان گلستان کوتاه کنیم، ابراز داشت: نیاز است تولید کنندگان گیاهان دارویی را دور هم جمع کنیم و با همفکری آنان مسیری برای فروش بی‎واسطه گیاهان دارویی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه استاندار گلستان در زمینه تولید گیاهان دارویی دغدغه دارد، افزود: نیاز است که ناظران تحصیل کرده دانشگاهی برای تولیدات گیاهان دارویی داشته باشیم و  در راستای تولید گیاهان دارویی فارغ التحصیلان دانشگاهی بکار گیری شوند.

استانداری و وزارت علوم به کشت گیاهان دارویی در استان ورود پیدا کنند

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان افزود: استان گلستان را باید به عنوان پایلوت کشت گیاهان دارویی معرفی کنیم و برای این کار نیاز است استانداری و وزارت علوم به کشت گیاهان دارویی در استان ورود پیدا کنند.

ثقفی با بیان اینکه استان گلستان نیاز است پایلوت گیاهان دارویی در کشور شود، گفت: گرگان پتانسیل دیگری جز نهارخوران برای گردشگری ندارد و با کشت گیاهان دارویی و با هدف بهداشت روان می‎توان دهکده گیاهان دارویی را راه‎اندازی کند.

منبع: فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار