مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس ومسکن سال ۹۵ گلستان گفت: بیش از یک میلیون نفر از گلستانی‌ها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبت‌نام اینترنتی کردند.

یک میلیون گلستانی در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن مشارکت کردند

به گزارش گلستان24، درباره آخرین آمار ثبت نام مردم گلستان در سرشماری اظهار داشت: با آغاز فرآیند حضوری سرشماری عمومی نفوس و مسکن، سرشماری اینترنتی تا جمعه تمدید شد و هم استانیها می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آمار می‌توانند ثبت کنند.

سرشماری

وی تاکید کرد: بیش از 301 هزار خانوار گلستانی در سرشماری اینترنتی شرکت کردند که حدود یک میلیون نفر از جامعه آماری را در بر می‌گیرد.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس ومسکن سال 95 گلستان تصریح کرد: استان گلستان در حال حاضر رتبه هشتم کشور را دارد و با مشارکت حدود 50 درصدی توانسته از میانگین کشوری که حدود  40درصد است 10 درصد بالاتر قرار گیرد.

وی درباره میزان مشارکت شهرستان‌های مختلف استان گلستان در سرشماری اینتزنتی هم گفت: شهرستان‌های مراوه‌تپه، گالیکش و کردکوی به ترتیب بالاترین میزان مشارکت و شهرستان گرگان هم با مشارکت 31 درصدی کمترین میزان را به خود اختصاص داده است.

پیش‌قدم همچنین درباره سرشماری حضوری ماموران در استان هم گفت: 586 مامور آمارگیر در قالب 14 شهرستان و96 کارشناس فنی کار آمارگیری را در این مرحله به عهده دارند.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن گلستان تصریح کرد: خانوارهای که در سامانه اینترنتی مرکز آمار ثبت‌نام کرده‌اند با مراجعه ماموران آمارگیر می‌توانند با ارائه کد 12 رقمی خود دوباره سرشماری نشوند و ماموران از ساعت 7 و30 دقیقه تا 9 شب برای ثبت اطلاعات خانوارها به درب منازل مراجعه می‌کنند.

وی تصریح کرد: ماموران برای خانوارهای غایب هم شماره تماس ستاد هر شهرستان را در کاغذی  قرار می‌دهند که خانواده‌ها پس از مراجعه به منزل با آن شماره‌ها تماس بگیرند و اطلاعات خود را در اختیار ماموران قرار دهند.

پیش‌قدم گفت: این مرحله تا 28 آبان ادامه پیدا می‌کند و پس از آن سرشماری تلفنی از خانواده‌های غایب آغاز می‌شود.

وی درباره ویرایش اطلاعات خانوارها هم گفت: از اول تا 8 آبان خانوارها می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز آمار اطلاعات خود را ویرایش کنند.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار