مدیر‌کل بنیاد مسکن گلستان خبر داد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان از اجرایی شدن طرح هادی 470 روستای این استان خبر داد.

اجرایی شدن طرح هادی 470 روستای گلستان

به گزارش گلستان24 ، ولی‎الله زمانی‎نژاد عصر امروز ضمن گرامی‌داشت روز سالمند در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: تاکنون فاز نخست طرح هادی 470 روستا از 929 روستای استان گلستان اجرایی شد.

وی با بیان‌ اینکه 15 مهر ماه را به‌عنوان روز روستا نام‌گذاری کردند، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور 15 مهر‌ماه را به عنوان روز ملی روستا نام‌گذاری کرد که به منظور ارج‎نهادن به روستاییان و نهادینه‌کردن فرهنگ روستایی این روز به تصویب رسید که هر ساله در 15 مهر‌ماه جشنی به مناسبت روز روستا در کشور برگزار می‎شود.

رح هادی گلستان

 

اجرای طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان بیان‌داشت: امروزه در بخش اقتصاد، نیروهای جوان و مولد جامعه ما در روستاها زندگی می‎کنند و در حقیقت اقتصاد ما ریشه در روستاها دارد و همچنین فرهنگ و امنیت جامعه ما در روستاها است.

زمانی‎نژاد با اشاره به اینکه امروزه یکی از اولویت‎های دولت، رسیدگی به وضعیت روستاها است، خاطرنشان کرد: باید در توسعه و پیشرفت روستاها از هیچ تلاشی دریغ نکنیم زیرا اقتصاد ما ریشه در روستاها دارد.

وی با اشاره به اینکه برای روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شده است، اذعان کرد: بنیاد مسکن استان گلستان با توجه به رسالتی که دارد برای تمامی روستاهایی که بالای 20 خانوار است طرح هادی تهیه کرده است، به عنوان مثال امروز در روستای «قلعه محمود» جشن روز روستا برگزار کردیم و همچنین جشن افتتاحیه طرح‎های هادی بالای 20 خانوار را داریم.

طرح هادی برای 470 روستاهای استان گلستان اجرایی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان یادآور شد: از جمله مزایای ایجاد طرح هادی در روستاها را می‎توان به ایجاد فضاهای بهداشتی و ایجاد کمربند فضای سبز در روستاها اشاره کرد و افتخار می‎کنیم که برای تمام روستاهای استان گلستان که بالای 20 خانوار هستند طرح هادی انجام شد.

زمانی‎نژاد در خصوص اجرای طرح هادی در شهرستان گرگان، ابراز کرد: از تعداد 929 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان طرح هادی برای 470 روستا در فاز یک اجرایی شد.

وی اذعان کرد: امروز در روستای قلعه محمود، زیرسازی آسفالت، محوطه‎سازی و پیاده‎سازی صورت گرفت و در واقع فضای بهداشتی در روستا ایجاد شد.
منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار