کارشناس تهیه و پخت نان اقدام به پخت نان با سبوس فراوری‌شده در آق قلا کرده است.

پخت "نان سبوس‎دار" یا "مله نان" برای اولین‎بار در آق قلا + تصاویر

به گزارش گلستان24 به نقل از راه اسپی دژ، نان به‌عنوان کالایی اساسی و ضروری دارای اهمیت ویژه‌ای در سبد مصرفی خانوار‌ها است. نان‌هایی که با آرد کامل و سبوس‌دار تهیه می‌شود، نسبت به نان‌ تهیه‌شده با آرد سفید به‌مراتب ارزش غذایی بالاتری دارد و مصرف روزانه آن‌ها مقداری از نیاز روزانه بدن به املاح، پروتئین، فیبر و ویتامین‌ها را تأمین می‌کند.

در اقدامی یلمه کارشناس تهیه و پخت نان اقدام به پخت نان با سبوس فراوری‌شده کرده است.

وی در این خصوص به خبرنگار اسپی دژ گفت : نان‌هایی که با استفاده از خمیرمایه تهیه می‌شود، از ارزش تغذیه‌ای بالایی برخوردار است، قابلیت هضم خوبی دارد و ضایعات و دورریزی آن‌ها بسیار کمتر از نان‌های تهیه‌شده با جوش‌شیرین است.

یلمه ادامه داد : عطر و بوی این نان‌ها به‌هیچ‌وجه قابل قیاس با نان‌های جوش شیرین‌دار نیست و ماندگاری بهتری دارند. ما با کمک از کارشناسان تغذیه و با فنّاوری جدید حرارت غیرمستقیم ، اقدام به پخت این نان‌ها می‌کنیم.

غراوی کارشناس تغذیه بیمارستان آل جلیل آق‌قلا نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت : یک نان خوب، ظاهر سالم، کاملاً برشته و پخته‌شده دارد و در سطح آن سوختگی مشاهده نمی‌شود. همچنین باید دارای طعم، مزه و بوی خوشایند همراه با بافت نرم و یکنواخت باشند و قابلیت برش پذیری‌ مطلوبی را به همراه داشته باشند.

این کارشناس تغذیه در ادامه گفت : با توجه به مصرف بالای نان در ایران توجه به نوع پخت و آرد مورداستفاده بسیار مهم است. نانی که از آرد سبوس‌دار تهیه می‌شود و با خمیرمایه و بدون استفاده از جوش‌شیرین به عمل می‌آید و با حرارتی ملایم، یکنواخت و شعله غیرمستقیم پخته می‌شود، سالم‌ترین نان‌ است.

وی خاطر نشان کرد : استفاده از این نان‌ها برای کنترل میزان چربی ، قند و فشارخون بسیار مؤثر است. نان‌های سبوس‌دار مقادیری فیبر، ویتامین B ، منیزیم، آنتی‌اکسیدان و استروژن‌های گیاهی دارند.

مشتریان این نانوایی نیز از نحوه پخت این نان و فواید آن ابراز رضایت کردند و معتقد بودند که این نان باید در سفره همه ما باشد.

یکی از مشتریان به خبرنگار ما گفت : تصور اینکه نان سبوس‌دار مخصوص افراد رژیمی و بیمار است ، اشتباه می‌باشد. بلکه مصرف نان سالم می‌تواند در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها به ما کمک کند.

 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار