گزارشی از تریبون آزاد در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی در گرگان دیدم که پیش از آن که به مباحث موافقان و مخالفان و مباحث مطروحه و ارزیابی آن بپردازم به کم کاری نهادهای بصیرت افزا در دانشگاه و دستگاه های فرهنگی در سطح جامعه پی بردم به خصوص در این ایام که ماه محرم و ایام تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی است و انقلاب اسلامی ایران با الگو گیری از عاشورا به پیروزی رسیده است .

مسئولان دانشگاه منابع طبیعی گرگان باید در ماجرای هتاکی های صورت گرفته در تریبون آزاد پاسخگو باشند
به گزارش گلستان24، حجت الاسلام و المسلمین احمدی عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) و عضو ستاد تحول شورای هماهنگی تبلیغات کشور و نماینده سابق مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) طی یادداشتی نسبت به هجمه و هتاکی های صورت گرفته به انقلاب ، مقدسات و شهدای مدافع حرم و ... در تریبون آزاد انجمن اسلامی دانشگاه منابع طبیعی گرگان که در روز یکشنبه مورخ 2 آبان ماه برگزار شده بود واکنش نشان داد .
 
متن یادداشت این عضو هیئت علمی دانشگاه به این شرح است :
  
 
گزارشی از تریبون آزاد در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی در گرگان دیدم که پیش از آن که به مباحث موافقان و مخالفان و مباحث مطروحه و ارزیابی آن بپردازم به کم کاری نهادهای بصیرت افزا در دانشگاه و دستگاه های فرهنگی در سطح جامعه پی بردم به خصوص در این ایام که ماه محرم و ایام تبلیغ و ترویج فرهنگ عاشورایی است و انقلاب اسلامی ایران با الگو گیری از عاشورا به پیروزی رسیده است .
  
 
اینکه جوان دانشجوی ما هنوز مبانی اولی چرایی انقلاب اسلامی را نمی داند و از سر شوق مباحثی را مطرح می کند که فراتر از قالب فکری اوست و به اصل و فرع انقلاب می تازد و از الفبای گفتمان و اجرای تریبون آزاد با بحثی حساسیت زا آغاز می شود , مبیّن این حقیقت است که تیغ را به فردی ناشی سپرده اند که معلوم است فردی که بلوغ سیاسی ندارد و هنوز نمی تواند تشخیص دهد که تریبون آزاد باید با چارچوب و الزاماتی همراه باشد وگرنه ممکن است به خطا رود .
 
راقم این سطور نمی گوید همه و همه یکنواخت بیاندیشند ؛ هرگز اعتقاد ندارد که نبایستی افراد و دولت و نهاد ها نقد شوند ، بلکه معتقد است که نقد منصفانه لازمه تعالی و ترقی دولت ها و موجب امنیت نهادها و افراد است .
 
در این خصوص مدیران مربوطه در دانشگاه مورد اشاره بایستی قبل از سپردن تریبون آزاد , فرهنگ گفتمان منطقی و دو سویه را آموزش داده و سپس تریبون را در اختیار قرار دهند . اینکه شخصی درک ناقص و نادرستی از اسلام دارد و دین مبین اسلام را در شریعت نمی داند و مدعی است که جنبه انسانی اسلام برایش مهم است در واقع نه شریعت را می شناسد و نه اطلاعی از مبانی انسانی در متن اسلام دارد .
  
اینکه شخصی به چهره سیاسی سوخته ای همانند یکی از سران فتنه 88 اشاره می کند و با بردن نام او در تریبون سخن می گوید با پیشینه انقلاب اسلامی آشنایی نداشته که در طی این حدود 40 سال از انقلاب افرادی همانند بنی صدر ، رجوی ، بازرگان و ... در عرصه سیاسی راه یافتند و لطماتی به انقلاب اسلامی زده و کشور و مصالح ملی را در معرض خطر جدی قرار دادند و سرانجام با فضاحت تمام کشور را ترک کردند و یکی از اعتبار افتاد و مردم او را خائن دانستند و دیگری با لباس زنانه از کشور فرار کرد و دیگری به دامن صدام و آمریکا و صهیونیست ها پناهنده شد .
 
 
این جوانان عزیز و محترم نمی دانند که برای حفظ وجب به وجب غرب و شرق و جنوب و شمال کشور خون شهیدان ریخته شده است تا ایران عزیز از چنگال صدام تکریتی و اشرار و منافقین کور دل رهایی یابد , برای حفظ نوامیس ملی , هنوز رزمندگان و جانبازان بزرگمرد ایران اسلامی به خیل شهیدان می پیوندند , حضور دلاور مردان ایران به عنوان مدافع حرم نه از باب حضور جنگاوران ما در کشور دیگری است بلکه خط مقدم ایران تفاوت پیدا کرده و از خوزستان به سوریه تغییر کرده است و اگر امروز ایثارگران ایران اسلامی در دفاع مستشاری و دفاعی حضور نیابند , بایستی در کرمانشاه و همدان و... به دفاع و نبرد با دشمنان بپردازیم .
 
 

برخی از این جوانان جویای نام که در تریبون آزاد سخنان آزار دهنده ای داشتند و به دولت قبلی و کنونی اشاره کردند و نظام و روحانیت و ... را مورد حمله قرار دادند به این حقیقت التفات ندارند , نظام جمهوری اسلامی و مدیران عالی و میانی و صنفی را نباید با انقلاب اسلامی برابر بدانند , مدیران نظام خدمت می کنند و در میان آحاد آن افرادی هم هستند که خیانت می نمایند ، اما تاختن بی رحمانه به انقلاب اسلامی و تخطئه انقلاب اسلامی بعد از سال 57 و نادیده انگاشتن خدمات نظام خالی یکی از احتمالات ذیل نیست :

1- افرادی از این جمع از افراد نفوذی سازمان منافقین بوده باشد که نگاه خصمانه با انقلاب اسلامی دارند و بدلیل سیلی محکمی که از مردم انقلابی ایران خوردنده اند , سر آشتی با انقلاب و مردم انقلابی ندارد .

2- برگزار کنندگان نبایستی از نفوذ مزدورهای جماعت بهائیت , فمینیست ها , کمپ کمونیست ها , سلطنت طلبان , سلفی ها و... غافل شوند . زیرا همه گروه های یاد شده , راه خود را از طریق فضای مجازی , ماهواره و وسائل ارتباطی دیگر دریافت می کنند و در لباس و قد و قواره دانشجویی و دانشگاهی و در مواقعی هم هدایت و حمایت چنین برنامه هایی را در دست می گیرند و عقده گشایی می نمایند , بطوریکه افراد غافل آلت دست آنان قرار می گیرند ولی اصالتا صیانت از ساحت دانشجو و دانشگاه به عهده متولیان آن است.

در پایان ؛ مسئولان دانشگاه از صدر تا ذیل آن ، از ریاست تا نهادهای فرهنگی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی باستی پاسخگو باشند که چرا بستری را فراهم ساخته و مدیریت ننموده اند که به همه ارزشهای انقلاب و مبانی اسلامی اهانت شود.
 
دستگاه های نظارتی و امنیتی موظف هستند موضوع را پیگیری نمایند . معاونت سیاسی و امنیتی استانداری , اداره کل اطلاعات , سازمان اطلاعات سپاه پاسداران , دستگاه قضایی و ... بایستی با این اهانت ها برخورد ارشادی و برای عوامل و مجریانی که تعمدا فضاسازی کرده تا به مقدسات مردم توهین شود برخورد قضایی نمایند .
  
این حداقل خواسته عمومی است که چنین رفتارهایی که سالیانی سابقه کمتری داشته و بعد از رسوایی جریان منافقین , اتفاقی که جدید محسوب می شود را برخورد نموده تا اینکه تکرار نگردد .
  
پیشنهاد می شود که در آستانه نزدیک شدن به انتخابات 96 در مجموعه دانشگاه های استان هسته ای تشکیل شده و چنین اقداماتی را مدیریت ، نظارت , کنترل و هدایت نمایند تا اینکه از موارد ناصواب و خطاهای مشابه آنچه که اتفاق افتاد جلوگیری شود .
 
 

احمدرضا احمدی - عضو هیات علمی دانشگاه

منبع: بسیج نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار