این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های مزبور در ماجرای شهرداری تهران کوشیدند خود را به‌عنوان "مدافع حقوق مردم" جلوه داده و از این رهگذر با رقبای سیاسی تسویه حساب کنند.

خط مشترک بی‌بی‌سی و رسانه‌های اصلاح‌طلب در سانسور فساد بانکی

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور پنج‌شنبه شب گذشته با حضور در گفتگوی ویژه خبری سیما به ارائه گزارش مبسوطی از مهم‌ترین پرونده های قضائی مطرح در ماه‌های اخیر پرداخت.

 

وی در این برنامه با اشاره به پرونده واگذاری املاک توسط شهرداری تهران، با رد سازمان‌یافته بودن این مسأله، گفت: «دربررسی‌ها مشاهده شد آنچه که در این قالب انجام شده است اشکال قانونی ندارد و تخلفی صورت نگرفته است، اما یکسری املاک دیگری به صورت آپارتمان به دسته ای از مدیران و شاغلین شهرداری که فاقد مسکن بودند واگذار شده که با مجوز شورا می توانستند مقدار تخفیف دریافت کنند. اما بیش از "آنچه که باید" به آنها تخفیف داده شده است که ما اشکال شکلی و ماهوی در این مسئله دیدیم و تخفیف های داده شده صحیح نبوده و باید اصلاح شود که در نهایت ۳۶ مورد از واگذاری‌های غیرقانونی املاک شهرداری ابطال شده است.»

 

دادستان کل کشور همچنین در ادامه به بحث اختلاس‌های گسترده در برخی بانک‌های کشور توسط افراد خاص اشاره کرد و اظهار داشت: «در دو بانک ملی و ملت جمعا حدود 1200 میلیارد تومان اختلاس شده و پول‌ها از بین رفته است. در پرونده فعلی که مطرح است، یکی از بدهکاران اصلی بانکی که متاسفانه فراری و خارج از کشور است، از طریق دادستان تهران تحت تعقیب است که البته 5 نفر از عوامل اصلی بازداشت هستند. از این مقدار پول در بانک ملی حدود 800 میلیارد که 300 میلیارد برگشته و در بانک ملت 300 میلیارد که جمعا از این 120 میلیارد برگشته و بخشی از طریق اینترپل شناسایی و توقیف شده و اگر نظارت بانک‌ها تقویت شود جلوی بسیاری از مسائل را می‌گیرد.»

 

اما رسانه‌های اصلاح‌طلب و بلندگوهای اپوزیسیون در اقدامی مشترک، با سانسور سخنان حجت‌الاسلام منتظری درباره فسادهای گسترده بانک‌ها و اختلاس‌های صدها میلیارد تومانی، تلاش کردند تا با مانور ویژه روی تخلفات معدود شهرداری تهران در واگذاری املاک که از نظر مالی هم به گرد پای این اختلاس‌ها نمی‌رسد، همچنان بر طبل دروغین "نجومی بودن این املاک" بکوبند؛ در حالی که یک محاسبه ساده درباره میزان تخلفات مربوط به تخفیف‌های ارائه‌شده توسط شهرداری تهران و اختلاس‌های صورت گرفته در بانک‌های مختلف، نشان می‌دهد حجم غارت اموال مردم توسط مدیران اصلاح‌طلبی چون «ش.غ» صدها برابر مبالغ تخفیفی املاک شهرداری می‌باشد.

 

بی بی سی فارسی که در ماجرای فیش‌های نجومی هم به‌صورت غیرمستقیم از دریافت‌کنندگان این پولهای نامشروع حمایت کرد، در پوشش سخنان دادستان کل کشور از تیتر "دادستان کل ایران از 'تخلف قطعی' در واگذاری املاک شهرداری تهران به ۴۵ نفر خبر داد" استفاده و از بخش‌های مهم سخنان حجت‌الاسلام منتظری درباره اختلاس 1200 میلیارد تومانی در بانک‌های ملت و ملی چشم‌پوشی کرد!

 

 

اما در داخل کشور نیز روزنامه‌های اصلاح طلب -که در چند ماه گذشته بجای مطالبه استیفای حقوق به‌غارت‌رفته معلمان توسط همفکران خود در صندوق ذخیره فرهنگیان، بر مسائل حاشیه‌ای متمرکز شده‌اند- به سخنان دادستان کل کشور درباره اختلاس‌های کلان در بانک‌های ملی و ملت در تیتر‌های نخست خود نپرداختند و روزنامه شرق هم به صورت کامل این بخش از سخنان حجت‌الاسلام منتظری را حذف کرد!

 

 

 

سانسور سخنان مهم دادستان کل کشور توسط روزنامه‌های اصلاح‌طلب درباره از بین رفتن هزاران میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم در بانک‌های ملی، ملت و صندوق ذخیره فرهنگیان در حالی صورت می‌گیرد که این رسانه‌ها در ماجرای شهرداری تهران کوشیدند خود را به‌عنوان "مدافع حقوق مردم" جلوه داده و از این رهگذر با رقبای سیاسی تسویه حساب کنند.

منبع: جام نیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار