با شکایت از مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گرگان واقع در خیابان شالیکوبی و پرونده مفتوح آن تا امروز، حکم دیوان عالی کشور برخلع ید کانون صادرشد و در روز دوشنبه 28 مهرماه باید ساختمان تخلیه می شد، اما خوشبختانه اکنون ساختمان کانون می تواند برای کودکان گرگانی فعالیت کند.

مناقشه 28 ساله‎ای که به نفع کودکان گرگانی تمام شد/ پارک کانون رفت، اما ساختمان پابرجاست + تصاویر

 به گزارش گلستان24،به نقل از کلاس بیست، خنده های کودکانه از دیوار های ساختمان 41 ساله کانون به گوش می رسد، اتاق نمایش چند وقتی  بود که دیگر شادی نمی آفرید و قصه ها حزن انگیز شده بود، 23 مهرماه؛ هنوز هفته ملی کودک تمام نشده و نمایشگاه  «لب های عطشان» پابرجا بود ، ناگهان مامور نیروی انتظامی به همراه چند نفر با یک حکم به مرکز آمدند.

دنیا روی سر بچه ها و مربیان خراب شد، یعنی دیگر قرار بود که مرکز شماره یک را تخلیه کنیم؟

خیمه ها را جمع نکرده با وکیلی که همراه مامور بود به گفتگو نشستیم، می دانستیم برای چیست؟، هر فصل برایمان از دادگاه احضاریه می آمد اما  این بار دیگر همه چیز فرق می کرد« خلع ید کانون» و «حکم تخلیه»  دنیا برای کانونی ها تیره و تار شد.

آن روز به سرعت با مشاور حقوقی کانون پرورش فکری تماس گرفتیم، ایشان آمدند و با آقای « علی بابا صادقیان» و وکیلشان  گفتگو کردند و برای چند روز مهلت گرفتند.

IMG 3380

ما باید مکان را تخلیه می کردیم و تحویل می دادیم

«سبیکه سادات میرقاسمی» مسئول مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گرگان طی هفت سال مدیریت مرکز شماره یک را  برعهده دارد، ادامه می دهد : تقریبا هر فصل احضاریه از دادگاه داشتیم اما طی این یک ماه گذشته همه چیز جدی تر شد و حکم از تهران دادگاه های تجدید نظر و دیوان عالی کشور آمده بود و ما باید مکان را تخلیه می کردیم و تحویل می دادیم.

او می گوید:این ساختمان  بیش از 41 سال قدمت دارد و قبل از انقلاب  برای کودکان  ساخته شده است؛ ظاهرا ملک برای خانواده « بابا صادقیان» و موقوفه بوده است البته گفته می شود  بسیاری از زمین ها  و املاک در همسایه کانون و حتی دورتر متعلق به این خانواده است اما تا آنجا که بنده مطلع هستم این ساختمان در اختیار کانون قرار داشته  و کودکان و نوجوانان گرگانی از آن استفاده می کردند.

قاسمی می افزاید:  در سال های گذشته مدیرکانون باید برای دفاع در دادگاه حاضر می شد و سال ها قبل خانم« آمنه حسینی»مدیر وقت کانون نیز توسط نیروی انتظامی  با دست بند به کلانتری برده شدند که در آن زمان توسط پدرخود به قرار وثیقه آزاد شدند.

IMAGE635747987082917559

کانون مکانی مناسب برای پرورش خلاقیت کودکان است

این مدیرکانون سخنانش را همراه با  اشک هایی که نمی توانست جلوی آن را بگیرد ادامه داد:   کانون پرورش فکری کودکان  نوجوانان تنها کتابخانه تخصصی در کشور است و بسیاری نوجوانان در اینجا رشد کردند و مکانی مناسب برای  پرورش خلاقیت هاست که  نخبه های بسیاری  را در حوزه های مختلف  معرفی کرده است.

وی می افزاید : آقای «طاهری» شهردار منطقه علیمحمدی که خود زمانی عضو این کانون بودند برای تجدید خاطه به اینجا آمدند و ایشان گل کاری محوطه را انجام و حتی حیات را با همکاری شهرداری شستشو دادند اما این شادی تنها برای هفته ملی کودک دوام داشت و اکنون باید تمام فضا سازی از بین برود.

قصه گوی برتر استان گلستان کانون ادامه می دهد: با مشاور حقوقی مرکز که تماس گرفتیم  ایشان خود را به سرعت به اینجا رساندند و با وکیل  و پسر مرحوم «بابا صادقیان» مدعی املاک کانون صحبت کردند.

IMG 3383

حکم دیوان عالی کشور برخلع ید کانون صادرشد/هزینه های جانبی بعد از حکم دادگاه برای کانون بسیار سنگین است

«مجتبی لشکربلوکی» نیز با تاکید موارد فوق در گفتگو با خبرنگار کلاس بیست، می گوید: با توجه به شکایت از مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان گرگان واقع در خیابان شالیکوبی و پرونده مفتوح آن تا امروز، حکم دیوان عالی کشور برخلع ید کانون صادرشد و در روز دوشنبه 28 مهرماه  باید ساختمان را تخلیه می کردیم.

 وی ادامه می دهد: بر طبق اسناد این ملک موقوفه مرحوم « بابا صادقیان» است و می بایست هر سال به اداره اوقاف هم مبلغی پرداخت می شد و با محکوم شدن کانون پرورش فکری باید هزینه دادرسی چند ساله، مبلغ پرداختی به اداره اوقاف  از سال 41 تاکنون پس از محاسبه نیز توسط این کانون پرورش فکری  پرداخت شود.

مشاور حقوق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان می افزاید: طی جلسات متعدد با وکیل خانواده با باصادقیان و فرزند ایشان با لطف فراوان این خانواده، مبالغی که باید به این خانواده مانند اجاره معوقه وهزینه دادرسی و .. پرداخت می شد، به طور کامل بخشیده است و تنها هزینه اداره اوقاف که مبلغ بسیار زیادی هم می باشد باید پرداخت شود که از عهده این مرکز خارج  بوده و خواستار میانجگری مسئولان برای صرف نظر و یا کاهش مبلغ آن هستیم.

لشکر بلوکی بیان می کند:  این خانواده با بازپس گری کمتر از نیمی از این ملک (زمین بازی کودکان) موافقت کردند و مقرر شد دیوار حائلی بین ساختمان کتابخانه و این زمین ساخته شود که طی چند روز اخیر اندازه گیری و امروز با خطی طلایی مشخص شد تا خانواده « بابا صادقیان»  به ملک خود دست پیدا کنند.

IMG 3386

ساختمان ها بصورت استیجاری در اختیارکانون می ماند/خواهان بخشش مطالبات سایر ارگان ها از کانون هستیم

مشاور حقوقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، متراژ کل زمین کانون شماره یک پرورش فکری کودکان و نوجوانان 2هزار و 270متر مربع بیان می کند و می گوید: یکهزار و 530 متر مربع در اختیار کانون پرورش فکری  قرار می گیرد  و  740متر مربع که زمین بازی کودکان کانون شماره یک محسوب می شد در اختیار متولی موقوفه قرار خواهد گرفت.

 وی می گوید: قرارداد 5  ساله ای با این خانواده منعقد می شود و هرساله نیز مبلغی را به حساب اداره اوقاف پرداخت خواهیم کرد.

لشکر بلوکی در خاتمه، اضافه می کند: خوشبختانه ساختمان اصلی کتابخانه ، اتاق قصه و  و سوئیت  در اختیار کانون پرورش فکری  کودکان و نوجوان بعنوان مستاجر قرار خواهد گرفت و دانش آموزان بدون نگرانی  از کتابخانه و کلاس های کانون شماره یک گرگان استفاده خواهند کرد.

IMG 3386

خوشبختانه ، مناقشه بیش از 28 ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همت مسئولین و بخشش خانواده بابا صادقیان هرچند به صورت استیجاری در اختیار کودکان گرگانی قرار گرفت و حذف نشد اما می می طلبد سایر نهادهای متولی نیز از راه های قانونی به بخشش مطالبات خود بپردازند تا این مرکز دولتی که تنها کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان نیز هست به طور کامل و فراغ خاطر به خدمات دهی به کودکان و فرزندان آنها بپردازد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار