سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس درباره جزئیات تخلف صورت گرفته یکی از اشخاص در صندوق ذخیره فرهنگیان، عنوان کرد: یکی از افرادی که در این تخلف سهم بسزایی داشته است آمده و بدون تسلیم وثیقه و با ازائه سه فقره چک بانکی 800 میلیارد تومن وام گرفته است، به چه کسی با ارائه سه فقره چک وام می دهند آن هم نه یک یا دو میلیون بلکه 800 میلیارد تومان، آن هم هنوز اقساط آن پرداخت نشده است و بدهی به صندوق دارد.

جزئیات تخلف بزرگ صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش گلستان24، هر روز که از زمان اعلام فساد صندوق ذخیره فرهنگیان میگذرد ابعاد جدیدی از آن در محافل رسانه‌ای افشا می‌شود اما آنچه که این روزها بیشتر  به چشم می‌خورد نحوه مواجهه با این تخلف بزرگ در قشر فرهنگیان توسط برخی افراد و جریانات سیاسی است.

 رئیس جمهوری که در ابتدای مسئولیتش رسانه‌ها را ترغیب به افشای فساد می‌کرد و از انتظارش در فساد ستیزی در رسانه‎‌ها می گفت که باید اسامی مفسدین برسر زبان وبیان خبرنگاران قرارگیرد، این روزها در یک چرخش مضحک رسانه ای می گوید: اگر فسادی است با آن مبارزه کنیم نه اینکه آن را بزرگ کنیم. نه اینکه طوری تبلیغ کنیم که به نظر برسد بعضی‌ها دارند فساد را در جامعه عادی سازی می‌کنند.

 

رسانه‌هایی هم که در فساد سه هزار میلیاردی کارشان به ضرب و تقسیم پول و اینکه از جیب هر ایرانی چقدر پول اختلاس شده رسیده بود اینبار در خصوص اینکه چه مقدار پول از جیب معلمانشان که با مشقت معیشت خودرا می‎گذرانند برداشته شده است، سکوت میکنند و هر نوع اطلاع‌رسانی از جزئیات این فساد را سانسور و یا سریعا به دولت گذشته منتسب میکنند.

 

 

یکی از افرادی که در تخلف صندوق ذخیره سهم بسزایی داشت تنها با ارائه سه فقره چک 800 میلیارد تومان وام گرفت/اگر فساد را در بوق کرنا نکنیم به آن رسیدگی می شود؟

 

حسین مقصودی، سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص فساد صندوق ذخیره فرهنگیان که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود گفت: آنچه که در این مدت از زبان های مختلف درباره سوء استفاده مالی و تخلف صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان بیان شد عنوان اختلاس بود؛ به عنوان مثال آقای صادقی نماینده مجلس از عنوان اختلاس برای تخلف صورت گرفته استفاده کرد، بنده هم که طراح استیضاح آقای فانی و اولین افشاگر تخلف صندوق ذخیره فرهنگیان هستم تا کنون از عنوان اختلاس برای این موضوع استفاده نکرده ام و همواره از عنوان سوء استفاده مالی برای تخلف صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده کرده ام؛ حال اینکه آقای رئیس جمهور می آیند و می گویند که اختلاس نبوده و بدهی معوق است با این سخن می خواهند فرافکنی کرده و در اذهان عمومی ایجاد تشویش کنند.

 

وی با بیان اینکه ما می گوییم سوء استفاده مالی صورت گرفته است، بیان کرد: ما تا کنون از عنوان اختلاس استفاده نکرده ایم  و همواره گفته ایم که سو استفاده مالی رخ داده است و باید به این موضوع در نهاد های مختلف نظارتی رسیدگی شود، اگر تخلف و اختلاسی صورت گرفته باشد نهاد های رسیدگی کننده  اعم از قوه قضائیه ، سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات به این موضوع رسیدگی و پاسخ خواهند داد و اعلام می کنند که جرمی صورت گرفته است یا خیر.

 

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس درباره جزئیات تخلف صورت گرفته یکی از اشخاص در صندوق ذخیره فرهنگیان، عنوان کرد: یکی از افرادی که در این تخلف سهم بسزایی داشته است آمده و بدون تسلیم وثیقه و با ازائه سه فقره چک بانکی 800 میلیارد تومن وام گرفته است، به چه کسی با ارائه سه فقره چک وام می دهند آن هم نه یک یا دو میلیون بلکه 800 میلیارد تومان، آن هم هنوز اقساط آن پرداخت نشده است و بدهی به صندوق دارد.

 

مقصودی با بیان اینکه حدود سه سال از تخلف انجام شده در صندوق ذخیره فرهنگیان می گذرد، تصریح کرد: در این سه سال هیچ کدام یک از آقایان دولتی در این باره سخنی نگفتند و همواره سکوت کردند و این سوء استفاده مالی را به گوش مردم و فرهنگیان نرساندند تا اقدامی در این خصوص انجام دهند، ما آمدیم و بعد از سه سال این سوء استفاده مالی که در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته بود را به مردم اعلام کردیم؛ ما می گوییم هر اتفاقی افتاده بالاخره فساد صورت گرفته است اگر چنین نیست که ما می گوییم و حرف آقای روحانی درست پس چرا مدیر عامل و چند نفر دیگر که در فساد صندوق ذخیره فرهنگیان دست داشتند در بازداشت به سر می برند.

 

وی با اشاره به اعلام جرم دادستان در خصوص فساد صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهارداشت: اگر اینگونه که آقای روحانی می گوید هست پس چرا دادستان در باره تخلف صورت گرفته اعلام جرم کردند و افراد را متهم به انجام تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان کردند؛ خود آقایان قبول دارند که اختلاس صورت گرفته است وگرنه مدیر عامل و افراد دیگر که در این پرونده دست داشتند بازداشت نمی شدند.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این سخن اقای روحانی که گفته بود نباید فساد را در ملا عام افشا کرد، گفت: آقای روحانی می گوید نباید فساد را در بوق و کرنا کنیم باید با فساد مبارزه کنیم؛ اینجا سوالی در ذهن ما ایجاد می شود که آِیا فقط برای افرادی که در جناح آقای روحانی هستند باید اینگونه باشد یا به تمام افراد تعمیم داده می شود؟ دولت حاضر فسادی را هنوز به اثبات نرسیده از دولت قبل را در بوق و کرنا کرد و در رسانه های منتسب به خود اقدام به انتشار مطالبی در این خصوص کرد بدون اینکه فساد اثبات شود؛ آقای روحانی باید در سخنرانی هایش حد و مرز های افشا را تبیین کند و بگوید تنها برای افرادی که در جناح راست قرار دارند افشا گری صورت گیرد تا تکلیف مشخص شود.

 

مقصودی ادامه داد: ایا اگر فساد را در بوق کرنا نکنیم به آن رسیدگی می شود یا خیر؟ سه سال از تخلف صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان می گذرد و آقایان هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان ندادند و به مردم نیز اعلام نکردند، فسادی که واقعا محرض بوده است؛ دولت فساد هایی را که محرض نیست و منتسب به جریان راست است را در بوق و کرنا می کند ولی با فسادی که منتسب به جریان خود و محرض نیز است برخورد نمی کند و به مردم نیز اعلام نمی کند.

 

کوچکی نژاد: اکثر مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان از رؤسای ستاد یکی از سران فتنه هستند

جبار کوچکی نژاد در نشست خبری که شامگاه شنبه در دفتر وی برگزار شد در پاسخ به این سوال که چگونه اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان برملا شد، اظهار داشت: بنده از مجلس هشتم نسبت به عملکرد این صندوق اعتراض داشتم اما از آنجا که مسائل آنچنان حاد نبود این مسئله را در مجلس علنی نکردیم.

 

وی با بیان اینکه مجلس طبق ماده ۲۳۶ قانون گزارشی از تخلفات صندوق ذخایر تهیه کرده است افزود: از آنجا که مدیریت این صندوق دست افراد قدرتمند و با نفوذ است تفحص از ذخایر صندوق کمی دشوار بود اما با گزارشی که نوشتیم و به امضای ۱۰ نفر از نمایندگان و سپس به دست هیئت رئیسه رساندیم که طبق قانون تنها ۱۰ روز حق داشت این تحقیق و تفحص  را نگه دارد اما قرائت آن در صحن مجلس را به تعویق انداخت. البته با اخطاری که بنده مبتنی بر تاراج اموال فرهنگیان به مجلس دادم این گزارش به جریان افتاد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش وی مبنی بر تخلف صندوق فرهنگیان پس از ارائه با رای ۲۰۰ نفر از اعضا منجر به تحقیق و تفحص از صندوق ذخایر فرهنگیان شد گفت: پس از این گزارش مجلس متوجه اختلاس ۸۰۰۰ میلیاردی صندوق فرهنگیان شد  و با ورود قوه ی قضائیه و رسانه ای شدن این موضوع افراد خاطی دستگیر شدند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تفحص و گزارشات دیگری از تخلفات اعضا و کمیسیون های دیگر وجود دارد اظهار کرد: از هفته آینده ۲۷ هلدینگ اقتصادی از جمله؛ شرکت های ماشین سازی،بانک سرمایه و شرکت های وابسته به صندوق فرهنگیان را بررسی کرده و طی ۳ ماه آینده گزارش دیگری به صحن مجلس ارائه خواهم کرد.

 

کوچکی نژاد در پاسخ به این پرسش که فعالیت اصلی صندوق فرهنگیان در چه راستایی است گفت: طبق قانون، این صندوق برای کمک به فرهنگیان و تأمین نیازهای معیشتی، وام و دیگر نیازهای این افراد شکل گرفته است اما دیدیم که نه تنها این صندوق هیچ یک از نیازهای افراد را حل نکرده بلکه دقیقا برعکس عمل کرده و وام هایی با سود ۲۰ درصد در اختیار این افراد قرار داده است و منافع این صندوق را گروهی خاص مصادره کردند.

 

وی افزود: اکثر مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان از رؤسای ستاد میر حسین موسوی و از عوامل اصلی فتنه هستند.

جبار کوچکی نژاد در پاسخ به این پرسش که چطور وزرای پیشنهادی که در مجلس نهم رای اعتماد نگرفتند در این مجلس تأیید شدند گفت: وزرای پیشنهادی وزرای مردودی هستند، آقای آشتیانی در مجلس پیشین ۷۰ رای هم نیاورده بود.  اما در این مجلس با ۱۷۰ رای تأیید شد! اتفاقات پیچیده ای در مجلس دهم رخ داده است، مسلم است که اینها از همفکران آقای روحانی هستند، اگر اینها حزب اللهی و از جبهه های دیگری بودند صد در صد رییس جمهور عذر آنها را می خواست. آقای روحانی با شعار اعتدال آمد و با عوام فریبی رای آورد اما دیدیم که دقیقا عکس شعارهایش عمل کرد.

 

نماینده مردم رشت خاطر نشان کرد: رئیس جمهور حق نداشت فساد ایجاد شده در صندوق فرهنگیان را بدهی معوقه از وام ها قلمداد کند، ایشان بجای ریشه کن کردن فساد روی آن سرپوش گذاشت، واقعا از این نوع حرکات آقای روحانی تاسف می خورم!

 

وی در پاسخ به این سوال که حمایت دیگر نماینده‌ی مردم رشت از فتنه را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: در آغاز انقلاب هم منافقینی بودند که بهترین نیروهای ارزشی چون رجایی‌ها را به شهادت رساندند تا به منافع خودشان دسترسی پیدا کنند، کسی که نسبت به این موضوعات بی‌اعتنا باشد به عقیده‌ی من ایرانی نیست.

 

کوچکی نژاد افزود: همین افراد در فتنه ۸۸ مانند منافقین عمل کردند و نه تنها توبه نکردند و از مردم عذر نخواستند بلکه هنوز ادعا و از مردم انتظار عذرخواهی دارند. بنده از مردم گیلان که با هشیاری و بیداری خود حتی پیش تر از مردم سایر استان هایی که ادعای انقلابی بودن دارند در ۸ دی ماه حماسه آفریدند بابت این موضوع عذر می خواهم.

 

نماینده مردم رشت تصریح کرد: این فرد بر این حماسه‌ی درخشان تاریخی خط قرمز کشیده است و با منحرف کردن مسیر فتنه انگشت اتهام را به سمت دیگران گرفته است و با این کار به خون شهدا بی احترامی کرده است، انقلابیون این استان از چنین افرادی نمی گذرند.

 

وی با اشاره به اینکه اقداماتی از این دست پیش از این هم رخ داده بود اظهار داشت : در جریان برجام و یا FATF نیز که نقطه‌ی روشن و خوبی نبود، چنین افرادی نمیگذاشتند این موضوعات در مجلس مطرح شود اما رهبر انقلاب فرمودند که هر دوی این مسائل باید وارد صحن مجلس شود.

 

نماینده مردم رشت اظهار داشت: به عقیده ی من اینها دچار انحراف شده اند و انتهای راهشان چون منافقینی می شود که ۳۷ سال به هر وسیله به بدنه ی نظام ضربه زدند.

 

وی با اشاره بر اینکه ترکیه بعد از کودتا هر روز تعدادی از فتنه گران را بازداشت می کند خاطر نشان کرد: اینها باید خدا را شاکر باشند که رأفت اسلامی باعث شد هنوز عده ای از آنها در مسئولیت های اجرایی خود بمانند.

 

کوچکی نژاد در پاسخ به این سوال که چرا ارائه ی آمار نرخ بیکاری از سوی نجفی، استاندار گیلان را رد کرده است، اظهار کرد: این دست اطلاعات آماری را باید مراکز بی‌طرف ارائه کنند. برای مثال دانشگاه گیلان ادعا دارد که رتبه نخست را در کشور داراست، اما شرکت‌های دانش بنیان که عملکرد دانشگاها را ارزیابی می‌کند گیلان را آخرین رتبه می داند.

 

وی افزود: بسیاری از آمارهایی که مسئولین ارائه می‌دهند با آمار واقعی منافات دارد، اگر اشتغال ایجاد می‌شود باید جایی خود را نشان دهد. مثلا کارخانجاتی مثل پوشش، فرش گیلان یا چوکا باید توسعه پیدا کند و کارگر بگیرند، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه بسیاری از کارخانجات با ۲۵ درصد مشغول به کارند.

 

کوچکی نژاد با بیان اینکه ورودی و خروحی بیمه شدگان تأمین اجتماعی همواره منفی بوده است گفت: اینها نشان می‌دهد که این آمار صحت ندارد، ما از ایجاد اشتغال خوشحال می شویم اما این آمار اشتباه در سرنوشت مردم تاثیر دارد و باعث می شود منابع کمتری وارد استان شود، چرا که مسئولین گمان می کنند در گیلان بیکاری نیست.

منبع: رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار