استاندارد دوگانه اصلاح‌طلبان در قبال مفاسد اقتصادی +تصاویر

رسانه‌های اصلاح‌طلب با قرار دادن موضوع محکومیت مهدی هاشمی در اولویت دسته چندم اخبار خود سعی کردند، میزان جرم وی را در اذهان عموم تخفیف داده و ناچیز جلوه دهند.

مفسد مالی خوب؛ مفسد مالی بد

برخورد دوگانه با مسائلی که صحت و سلامت جامعه را دچار مشکل می‌کند، از جمله آفات نگاه صرفا جناحی وحزبی به مقولات مختلف است که نمونه‌های از آن در رفتار سیاسی اصلاح‌طلبان بعد از صدور حکم مهدی هاشمی مشهود است.

 

مفسد مالی خوب، مفسد مالی بد

 

روزنامه‌های اصلاح‌طلب که همین دو سه روز پیش، با مطرح شدن اتهام حمید بقایی یکی از معاونین محمود احمدی‌نژاد این موضوع را در بوق و کرنا کردند و تیترهای یک خود را با کاریکاتورهای بزرگ مزین کردند، اینک از کنار موضوع محکومیت مهدی هاشمی بی سر و صدا رد شده و آن را در اولویت دسته چندم رسانه‌های خود قرار دادند تا بر اساس آنچه می‌توان منفعت طلبی حزبی و جناحی نامید بار منفی افکار عمومی در قبال جریان خود را کم کنند.

 

مفسد مالی خوب، مفسد مالی بد

 

جالب اینجاست که برخی از نشریات اصلاح‌طلب نیز با فرار رو به جلو محکومیت رضا ضراب و بابک زنجانی را مطرح کردند تا شاید در پس این خبرسازی‌ها موضوع محکومیت مهدی هاشمی به محاق رود.

 

مفسد مالی خوب، مفسد مالی بد

 

در همین رابطه یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب امروز با تیتر و روتیت ر«رضا ضراب همتای بابک زنجانی در ترکیه محکوم شد» روی پیشخوان رفت و موضوع محکومت مهدی هاشمی را در گوشه صفحه خود جای داد تا به این صورت به مخاطبین خود اولویت‌دهی سیاسی خود را القا کند.

 

مفسد مالی خوب، مفسد مالی بد

 

یکی از نشریات دیگر اصلاح‌طلب هم که در قالب هفته نامه فعالیت می‌کند موضوع بابک زنجانی را با عکس بزرگی از وی و بدون اشاره به محکومیت مهدی هاشمی در گفت‌وگو با وزیر نفت مورد بررسی قرار داد.

 

مفسد مالی خوب، مفسد مالی بد

 

موضوع جالب توجه در رفتار سیاسی دوگانه اصلاح‌طلبان با مفاسد مالی وارد کردن این مسائل در ماراتن‌ جنگ روانی است. اصلاح‌طلبان که روش مسموم سازی افکار عمومی را به جای اقناع اذهان عمومی در مقابل رقیب سیاسی خود در پیش گرفته‌اند، در قبال فاسد مالی رقیب صدایشان بسیار بالا می‌رود اما در مقابل مفاسد اقتصادی که منتسب به جناح آنهاست بی سر و صدا عمل می کنند.

 

مفسد مالی خوب، مفسد مالی بد

 

اینجاست که موضوع مفسد مالی خوب و مفسد مالی بد مطرح می‌شود و نشریات اصلاح‌طلب سعی می‌کنند با لاپوشانی و تخفیف اتهام اعضای جناح خود در ذهن مخاطب این جرایم را کوچک و ناچیز جلوه دهند؛ موضوعی که منافاتی بسیاری با اصل و اساس مفهوم اصلاح‌طلبی دارد.

 

مفسد مالی خوب، مفسد مالی بد

 

 

البته این جریان سیاسی که مدعی اصلاح‌طلبی به تمام معناست همین رویه سیاسی را در زمینه مجرمان فتنه سال 88 و فتنه‌های دیگری که از درون این جریان سیاسی بوجود آمده، درپیش گرفته و تا به امروز همین رویه را ادامه داده است.

مفسد مالی خوب؛ مفسد مالی بد

این نگاه صرفا سیاسی به پدیده‌های مختلف، گاه آثار تخریبی بسیاری برای جامعه دارد. برخورد دوگانه با پدیده فساد خود عاملی برای تدوام این جریان ناصواب در کشور است و با این رویه و حمایت‌های سیاسی از مفسدان اقتصادی به نظر نمی‌رسد هیچ گاه بتوان امیدوار به پاک شدن جامعه از وجود مفسدان بود.

ارسال نظر

آخرین اخبار