مدیر حج و زیارت استان گلستان گفت: 'مرتضی کاظمی' زائر گلستانی که در اقدام تروریسی روز گذشته در شهر سامرا مجروح شد، امروز دوشنبه همراه سایر مجروحین ایرانی به کشور باز گردانده می شود.

مرتضی کاظمی، مجروح گلستانی اقدام تروریستی در سامرا امروز به کشور بازگردانده می شود

به گزارش گلستان24، رضا درگاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس هماهنگی های انجام شده از سوی سازمان حج و زیارت، زائر گلستانی مجروح همراه سایر مجروحین در بیمارستان های تهران بستری و تحت مراقبت و مداوای تیم های پزشکی و تخصصی ایرانی قرار می گیرد.

مرتضی کاظمی

وی تصریح کرد: در اقدام انتحاری روز گذشته در شهر سامرا کشور عراق که گروهک تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، یک زائر گلستانی مجروح شد.

درگاهی اضافه کرد: هرگونه مطلب دیگری در خصوص احتمال شهادت و یا مجروح شدن زائران گلستانی تائید نمی شود و تنها منبع رسمی اعلام اسامی نیز سازمان حج و زیارت است.

وی ادامه داد: زائر گلستانی مجروح شده در قالب کاروان های تحت نظارت سازمان حج و زیارت اعزام نشده بود و با کاروان های آزاد به عتبات عالیات عزیمت کرده بود.
مدیر حج و زیارت گلستان تصریح کرد: امداد رسانی به مجروحان از همان لحظات اولیه بعد از این اقدام تروریستی آغاز شد و قرار است تمامی مجروحین با هماهنگی های لازم در کوتاه ترین زمان برای ادامه درمان به ایران منتقل شوند.

وی همچنین یادآور شد که براساس اعلام رئیس سازمان حج و زیارت کشور، اعزام زائران ایرانی از لحظه وقوع این حادثه تا اطلاع ثانونی به شهر سامرا ممنوع است.

براساس گزارش ایرنا سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور روز گذشته اعلام کرد که در انفجار تروریستی در شهر سامرا کشور عراق 9 زائر شهید شدند که هفت نفر از آنان ایرانی بوده و از میان 132 مجروح اعلام شده نیز 97 نفر ایرانی هستند.

گروه تروریستی داعش دیروز با انفجاری در توقفگاه حرم مطهر 'عسکریین' (ع) در شهر سامراء، موجب شهادت و جراحت جمعی از زائران شد.

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار