رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: نخستین مرکز تروما یا تصادفات استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس در حال احداث است و تا دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نخستین مرکز تروما در شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان24، تقی ریاحی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی بیمارستان‌های گنبدکاووس اظهار داشت: در سال‌های گذشته در موضوع درمان مشکلاتی وجود داشت و توانستیم در این مدت 50 درصد افزایش تخت را داشته باشیم و در حال حاضر 2هزار و 400 تخت درمانی در استان وجود دارد که تا در سال 92کمتر از یکهزار و 650 تخت وجود داشت.

نخستین مرکز تروما در شهرستان گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

وی افزود: بیشترین دغدغه ما در دو شهر گرگان و گنبدکاووس است و پروژه‌های زیادی در دستور کار داریم که در سال 92 کل ظرفیت تخت درمانی 270 تخت بود که امروزه بیش از 450 تخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: در ماه‌های گذشته قرار شد چند اقدام ضربتی در شهرستان گنبدکاوس انجام شود و در حاضر مرکز تروما یا تصادفات این شهرستان در مساحتی بیش از یک‌هزار و 100 مترمربع با پیش بینی 3 میلیارد تومان در حال ساخت است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: این مرکز نخستین مرکز تروما و اورژانس تصادفات در استان خواهد بود که در فضای بسیار مناسب خدمات دهی خواهد داشت.

ریاحی تصریح کرد:در بحث تخت های ویژه بیمارستان مطهری، به جز بهسازی و فضاسازی بخش ویژه، تخت‌های این بخش از  12 تخت به 30 تخت افزایش یافت.

وی درباره افتتاح کلینیک دندانپزشکی بیان کرد: با توجه به اینکه دو خدمات پیشگیری و درمان اولیه در حوزه دندانپزشکی در کشور صورت میگیرد و هزینه های درمان این حوزه بالاست، مجتمع متمرکز دندانپزشکی گنبدکاووس در 8 رشته تخصصی به صورت دولتی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه خدمات‌رسانی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در بحث آنژیوگرافی تصریح کرد: یک مرکز آنژیوگرافی در کردکوی به صورت سیار, و یک مرکز خصوصی در مرکز استاپ و مرکز شهید صیاد شیرازی در گرگان به صورت اورژانس حیاتی در حوزه سکته قلبی در حوزه دولتی در ماه‌های آینده خدمات‌رسانی می‌کند و از آنجایی که دغدغه اصلی ما در گنبدکاووس بود امروز کلنگ‌زنی آنژیوگرافی در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) انجام شد.

وی اظهار داشت: این مرکز در 2 طبقه با وسعت  یک‌هزار و 200 مترمربع شامل 30 تخت مراقبت‌های ویژه، 2 اتاق آنژیوگرافی و عمل جراحی ساخته می‌شود و پیش‌بینی می‌شود قبل از هفته دولت سال 96 به بهره برداری برسد.

ریاحی گفت: حداقل هزینه ساختمان این پروژه 3 میلیارد تومان و با تجهیزات کامل آن 8 تا 10 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار