در راهروهای نمایشگاه مطبوعات :

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در پاسخ به امضای 29 نفر از نمایندگان و استیضاح وزیر گفت: خبری از استیضاح جدید ندارم.

امضای 29 نماینده پای استیضاح وزیر علوم / فرهادی : خبر ندارم / آیا ماجرای دانشگاه منابع طبیعی گرگان وزیر علوم را به چالش کشانده !!

محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در پاسخ به امضای 29 نفر از نمایندگان و استیضاح وزیر گفت: خبری از استیضاح جدید ندارم.

به گزارش گلستان24، وی گفت: در جلسه ای که با کمیسیون داشتیم به سوالات نمایندگان پاسخ گفته شد، اما دلیل امضاهای جدید را نمی دانم. خاطر نشان می شود، طرح استیضاح وزیرعلوم دوباره در مجلس کلید خورده است و بالای ۲۵ امضاء توسط نمایندگان برای اجرای طرح استیضاح وزیر علوم جمع آوری شده است.

امضای 29 نماینده پای استیضاح

همچنین نشست خبری «بررسی عملکرد اقصادی دولت» صبح امروز (دوشنبه 17 آبان) با حضور غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد.

 کاتب با بیان اینکه رویکرد هیئت رئیسه مجلس در دوره دهم اهمیت به موضوع نظارت است، گفت: قصد داریم تا موضوع نظارت یک موضوع روزمره نباشد و بلکه موضوعی محتوایی باشد تا در نهایت به احقاق حقوق مردم بینجامد.

 وی افزود: خوشبختانه تا به امروز از مجموع 32 طرح و لایحه‌ای که تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است، 20 مورد از آنها مربوط به لوایح دولت و 10 مورد مربوط به طرحهایی بوده است که نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس داده‌اند.  

کاتب با بیان اینکه تا به امروز تعداد زیادی سوال از سوی نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس رسیده است، گفت: 22 سوال از کمیسیونها داریم که تاکنون 10 سوال را در صحن علنی مجلس مطرح کرده‌ایم که منجر به کارت زرد گرفتن یکی از وزرا از مجلس شده است.  

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه یکی از ابزارهای نظارتی مجلس تحقیق و تفحص است، تصریح کرد: تاکنون 33 مورد تحقیق و تفحص تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است که از این تعداد 3 مورد در صحن علنی تصویب شده که مهمترین آن نظارت بر صندوق ذخیره فرهنگیان است و سعی داریم گزارش نهایی آن را در اسرع وقت به اطلاع مردم برسانیم.  

کاتب درباره طرح استیضاح وزرای دولت هم گفت: استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با 29 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده که هفته آینده به کمیسیون آموزش ارائه می‌شود و وزیر علوم باید پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد.  

وی ادامه داد: هفته آینده وزرای کشور و کار و تعاون و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان به مجلس می‌آیند.

هفته گذشته حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته بود اگر معاون و یا وزیر علوم با رئیس دانشگاه منابع طبیعی گرگان بابت توهین به روحانیت و شهدای مدافع حرم در قضیه تریبون آزاد برخورد نکند ، موضوع را به صحن مجلس می کشانم .

انتهای پیام /

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار