زائران کربلای معلی در راهپیمایی اربعین حسینی می‌توانند با نصب رایگان سامانه موبایلی "وصال" از موقعیت مکانی خود و همراهانشان و فاصله‌شان با مراکز خدمات رسانی در طول مسیر آگاه شوند و با ستاد برگزاری مراسم نیز در ارتباط باشند.

سامانه موبایلی وصال برای راهنمایی زائرین اربعین
به گزارش گلستان24، ماهیار سلطانی رفیعی مدیرعامل شرکت دانش بنیان رهپویان گفت: محققان ایرانی در زمینه طراحی سامانه‌های مکان محور بومی قدم‌های بسیار بزرگی برداشته‌اند که طراحی و پیاده‌سازی سامانه مکان‌یاب وصال نیز از جمله آنهاست.
 
وی افزود: اطلاعاتی همچون مسیر پیاده‌روی، موقعیت موکب‌ها، عمودها، مکان‌های زیارتی و متبرکه، هتل‌ها و مراکز اقامتی، مراکز هلال‌احمر و درمانی از جمله اطلاعات مکانی موجود در این سامانه است.
 
سلطانی‌ رفیعی عنوان کرد: زائران می‌توانند علاوه بر مشاهده موقعیت جغرافیایی خود روی نقشه از فاصله خود تا مکان‌های موردنظرشان نیز مطلع شوند.
 
وی افزود: در این سامانه امکان جستجوی اماکن براساس نوع و نام آنها فراهم شده است و کاربران می‌توانند اطلاعات مکانی روی نقشه براساس دسته‌بندی و سایر مشخصات مکانی را اضافه و یا ویرایش کنند.
 
سلطانی رفیعی تصریح کرد: وصال به عنوان یک سامانه تعاملی امکان برقراری ارتباط دو طرفه بین زائران و ستادهای مدیریتی مراسم اربعین را فراهم می سازد و زائران قادر خواهند بود برحسب نیاز، رخدادهای پیش آمده طی مسیر همچون اعلام گمشدگی، بروز حوادث و سوانح، ازدحام و وجود مشکلات ارائه خدمت به زائران را به ستادهای مدیریتی همراه با موقعیت، زمان و تصویر رخداد اعلام کنند. 
 
 

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار