قابل توجه مسئولین استانی و شهرستانی؛

بسیاری از رانندگان خطی شهرستان بندرترکمن به گرگان، گلایه های شدیدی در باب هزینه ها و سنگ اندازی مسافربرهای شخصی و عدم پاسخگویی مناسب مسئولین در این راستا هستند.

گلایه شدید رانندگان خطی بندرترکمن به گرگان/ دردی که میلیون‎ها تومان آب می‎خورد، اما دیده نمی‎شود!

به گزارش گلستان24 به نقل از کاسب امین؛ مسافربرهای خطی همانند سایر نیروهای خدماتی کشور دارای احترام ویژه هستند و روزانه کسی نیست که با این قشر زحمت کش برخورد نکرده باشد.

متاسفانه خبرنگار کاسب امین، طی بازدید میدانی از شهرستان بندرترکمن و دریافت برخی اطلاعات در راستای عدم رعایت حقوق رانندگان خطی در مسیر بندرترکمن به شهر گرگان، مجاب به تهیه گزارشی در این راستا گردیده است.

طی بازدید میدانی خبرنگار ما، بسیاری از رانندگان خطی این شهرستان با اعلام گلایه های فراوان در خصوص عدم رعایت حقوق قانونی آنها در امر کار رانندگی و جابجایی مسافر از این بندرترکمن به مرکز گلستان، یعنی شهر گرگان، خواستار بر طرف کردن این معضل بزرگ در این شهرستان هستند.

*بزرگترین معضل رانندگان خطی، عدم ساماندهی مسافربرهای شخصی است

در همین راستا، یکی از رانندگان خطی شهرستان بندرترکمن به گرگان طی گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: بزرگترین مشکل این قشر در این شهرستان، وجود مسافربرهای شخصی و عدم ساماندهی این خودروها در این شهرستان می باشد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از ما رانندگان، هزینه های میلیونی در خصوص تهیه خط، امتیاز و خرید خودروهای مناسب برای این خطوط کرده ایم که با نرخ مصوب پایانه، روزانه در حال جابجا کردن مسافران از این شهرستان به مرکز استان و یا بالعکس هستیم. اما متاسفانه بسیاری از خودروهای شخصی با سنگ اندازی در کسب و کاری که بر اساس قانون و هزینه کرد های میلیونی در این راستا از سوی رانندگان خطی صورت پذیرفته است، مانع امرار و معاش می شوند.

* سرمایه گذاری هفتاد و پنج میلیونی رانندگان خطی به وسیله مسافربرهای شخصی بر باد می رود

این راننده خطی در تکمیل سخنان خود تصریح کرد: ما رانندگان خطی برای اینکه به صورت قانونی در این خط، مشغول به خدمت رسانی به مردم باشیم، بالغ بر پنجاه و سه میلیون تومان، خط مسافری را خریداری کرده ایم و با احتساب خرید خودرو بالغ بر بیست و پنج میلیون تومان، جمعا هفتاد و پنج میلیون تومان در این راه سرمایه گذاری کرده ایم که در همین باب، مبالغی را به برخی از نهادها، طبق قانون پرداخت می نماییم، اما در این بین بسیاری از مسافربرهای شخصی بدون پرداخت هیچ هزینه ای، از قبیل خرید خط، رعایت قانون، پرداخت هزینه های جانبی، با خیالی آسوده، اقدام به جمع آوری مسافر و کسادی بازار ما رانندگان تاکسی های خطی شده اند که چه بسا با پیگیری های متعدد ما رانندگان از سوی مسئولین شهرستانی، با این جواب رو به رو شده ایم که آنها به جزء این کار اقدام به چه کاری دست بزنند که زندگی خود را بچرخانند. با این حساب تکلیف ما رانندگانی که هزینه های میلیونی در این راستا، طبق قانون انجام داده ایم چه می شود؟

* فعالیت غیر قانونی مسافربرهای شخصی، نوعی دزدی در ملاء عام است

وی گفت: فعالیت غیر قانونی مسافربرهای شخصی در این خصوص، نوعی دزدی در ملاء عام محسوب می شود که مسئولین بایستی در این راستا طبق قانون برخورد با این رانندگان کنند.

این راننده معترض در ادامه گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: طبق تعرفه پایانه های حمل و نقل، نرخ تاکسی های خطی شهرستان بندرترکمن به گرگان، 30 هزار ریال می باشد اما مسافربرهای شخصی خلاف قانون عمل کرده و نرخ ها را با قیمت پایین تر با مسافران بسته و اقدام به انتقال مسافر از شهرستان به مرکز گلستان میکنند. آیا این خلاف قانون نیست؟

وی در پایان گفتگو با خبرنگار ما آورده است: برخی از همین مسافرین با این اقدام که قطعا در همه موارد چه تاکسی چه خرید اقلام خانگی و غیره باشد، سعی در انتخاب کمترین قیمت ها هستند، اما با این حال برخی از مسافرین با مراجعه به پایانه ها از ما رانندگان خطی شکایت میکنند ولی با این حال مسئولین پایانه ها در پاسخ به این اعتراضات که طبق قانون حق با رانندگان خطی است، می گویند که حق با مسافر است، اما این حق باید به چه قیمتی باشد!

با این حال، این مشکل مختص به شهرستان بندرترکمن نبوده بلکه در سایر شهرستانها، این اعتراض ها نیز به مراتب به گوش می رسد و باید این معضل برطرف گردد.

امید است، مسئولین شهرداری، انتظامی، پایانه ها، مردم، رانندگان، اقدام به برطرف کردن چنین مشکلی در این راستا کنند که چه بسا، این مشکل با کمک یکدیگر برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار