حجت الاسلام ابوترابی فرد در اولین یادواره شهدای مداح و شاعران آئینی استان گلستان:

عضو هیات عالی حل اختلاف قوا گفت: باید همه ایران تبدیل به یک سپاه منسجم شوند و صبر اجتماعی را تکمیل کننده صبر فردی قرار داده و دشمن را بشناسند و در برابر ان صبر و استقامت به خرج دهند.

باید همه ایران یک سپاه منسجم شوند/ در برابر دشمن صابر باشیم

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و عضو حاضر هیات عالی حل اختلاف قوا، ظهر امروز در اولین یادواره شهدای مداح و شاعران آئینی استان گلستان گفت: حیات فردی جایگاه مهمی دارد و در آموزه های دین مودر توجه قرار گرفته است، انسان باید حیات داشته باشد و برای رسیدن به کمال فردی تلاش کند.

وی افزود: تا افراد بشر متحول نشوند جامعه بشری متحول نمی شود، در کنار حیات فردی حیات خانوادگی مورد توجه است، کوچکترین هسته جامعه خانواده است، باید به حیات خانواده بیاندیشیم، خانواده مورد توجه انبیا الهی است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد

حجت الاسلامی ابوترابی فرد متذکر شد: حلقه سوم جامعه است، اسلام به حیات اجتماعی بشر اهتمام ویژه ای نموده است، یک جامعه زنده و پویا و دارای حیات و رشد مورد توجه اسلام است، یک امت بپاخواسته نه یک فرد بپاخواسته و نه یک خانواده زنده به تنهایی، بلکه امت زنده مورد توجه غایی است.

نائب رئیس سابق مجلس خاطرنشان کرد: قرآن کریم و آموزه های اسلام نگاه به یک جامعه زنده انسانی و اسلامی دارد و آموزه های لازم برای شکل گیری این جامعه پویا در اختیار انسانهاست، یکی از مهمترین اهداف اسلام از فرهنگ متعالی امامت و ولایت، «مدیریت و زعامت و رهبری جامعه بشری و اسلامی» است، امام مهمترین رسالتش زعامت و مدیریت علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه جامعه باید مدیریت بشود، ابراز کرد: اگر امامت و رهبری آنگونه که اسلام اراده کرده است شکل نگیرد کل جامعه در معرض آسیب قرار می گیرد، امام حسین (ع) به جان مقدس خود قسم می فرمایند و می گویند باید قرآن حکومت کند و رهبر جامعه از صلاحیت لازم برای مدیریت و حاکمیت قرآن در جامعه برخوردار باشد.

آنانکه دین را نمی فهمند نگاه ما را از حیات اجتماعی به حیات فردی معطوف می دارند

حجت السلام ابوترابی فرد با اشاره به جایگاه جامعه در آینه دین، تصریح کرد: جامعه در نگاه دین از چنین جایگاه فاخری برخوردار است، بسیاری از آیات قرآن ناظر بر حیات اجتماعی است، همانچه که مورد غفلت واقع شد، آنانکه آموزه های دین را نمی فهمند و دلهای بیمار دارند نگاه ما را از حیات سیاسی و اجتماعی به حیات فردی و خانوادگی معطوف می دارند.

وی تأکید کرد: حیات فردی بسیار مهم است و مورد سوال واقع می شود اما یکی از حوزه های مهم حیات اجتماعی است، نقش ما در رشد و تعالی جامعه اسلامی مورد سوال است، اینکه در کدام نقطه حرکت می کنیم، آیا ما در دنیا نقش ارتقا و تعالی جامعه را ایفا کرده و یا در مسیر سقوط و آسیب جامعه حرکت کردیم، این مواردی هستند که از ما سوال می شود.

عضو هیات عالی حل اختلاف قوا از قول قران خطاب ه جامعه مومنان، افزود: در حیات فردی خود صابر و مومن بوده و حق را بشناس و در کنار آن ثابت قدم باش و گناه را بشناس در دوری از آن صابر باش و تکالیف فردی خود را تشخیص بده، طبق قرآن یکایک افراد جامعه باید به وعده های خود وفادار باشند، تمامی این توصیه ها آغاز کار است و ادامه آن در حوزه جامعه دارد.

وی به فرمان «صابروا» در قرآن اشاره کرد و گفت: یکی از پیام های قرآن این است که افراد جامعه اسلامی صبر فردی خود را در کنار هم قرار بدهید، ای افراد صابر با هم یک جبهه هماهنگ منسجم تشکیل بدهید و «همه با هم» صبر کنید.

باید همه ایران یک سپاه منسجم شوند/ در برابر دشمن صابر باشیم

حجت الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: خداوند در آیه «واعتصمو بحبل الله جمیعا» بر جمع بودن تأکید دارند، بر این اساس باید یک سپاه و یک ایران به هم منسجم در کنار هم باشند و صبر فردی را با صبر جمعی تکمیل کنند و مبادا پراکنده شوند.

وی ادامه داد: آنگاه جامعه زنده می شود که اکثریت جامعه به قرآن چنگ بزنند، اسلام روی جامعه تأکید دارد، پیام دیگر آیه در «صابروا» این است که جامعه اسلامی در برابر دشمنان خودتان صابر باشید، در این وادی باید دشمن شناس بود و مبادا صبر و پایداری شما از صبر دشمنانتان کمتر باشد.

دشمن توان صبر بیشتر در موضوع هسته ای نداشت/ از موضع استقامت بهره بیشتری می بردیم

نائب رئیس سابق مجلس تأکید کرد: ما در دفاع مقدس پیروز شدیم چرا که توان دشمن برای صبر بیشتر در برابر مقاومت ما کم بود، در مورد هسته ای نیز دشمنان ما بیشتر قدرت ایستادن نداشتند وگرنه می ایستادند و ما می توانستیم از همین موضع بهره بالاتری بگیریم و می توانستیم دستاورد بالاتری بدست آوریم چرا که دشمن بیش از این توان صبر نداشت.

حجت الاسلام ابوترابی فرد متذکر شد: دنیا را بسیج کردند تا ما را خلع سلاح کنند، ما از سقف توان آنها با ایستادگی و زعامت رهبر مقتدر و صابر و ثابت قدم خودمان عبور کردیم وگرنه در پیچ اول تسلیم می شدیم، صدها سانتریفیوژ در اوج تحریم ساخته شد، همه راه های فشار را پیمودند اما این انقلاب و این ملت از این راه های سخت عبور کرد.

تمام دنیا شکست سعودی ها را بانگ می زنند/ امت یمن صبر کنند پیروزی نزدیک است

وی تصریح کرد: امروز جان سخن رهبری معظم انقلاب اسلامی این است که ای جامعه اسلامی دنیا! مبادا صبر شما کم شود، رژیم سعودی چند ماه مگر می تواند بایستد، مردم یمن استوار بایستید آنها قطعا محکوم به شکست هستند امروز تمام دنیا شکست سعودی ها را بانگ می زند.

عضو هیات حل اختلاف قوا بر کم شدن صبر دشمن در برابر مقاومت امت اسلامی اشاره کرد و گفت: تمام قوا را بسیج کردند تا صبر حزب الله و مقاومت اسلامی سوریه را در هم بشکنند، آنها(دشمنان) قدرت صبر بیشتر ندارند ما اکنون در اوج قرار داریم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بر استقامت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آنچه دشمن در رفتار و فریاد و سکوت و رهبری اردوگاه های آزادگان می دید صبر و استقامت بود، یک پیام مبنی بر اینکه ما دیگر نمی توانیم بایستیم از آزادگان دفاع مقدس نرسید تمام پیام ها این بود ما ایستاده ایم و شما باید از کربلا برای آزادی قدس عبور کنید.

وی با اشاره به خاطرات برادر آزاده اش تصریح کرد: وقتی قطعنامه قبول شد مامورین عراقی در اردوگاه جشن گرفتند و آمدند تا در اردوگاه جشن اسرا را ببینند اما دیدند سرهای غم بر زانوست، آنها از این صحنه دیوانه شدند، آزادگان می گویند ما برای هدف والاتر دیگری در اسارت بودیم. صبر جمعی در برابر دشمن کار شهدا و رزمندگان بود.

وی ادامه داد: امروز هر چه ایران دارد از دفاع مقدس است، امنیت امروز، وحدت ملی و انسجام انسانی امروز، و وحدت جامعه پرافتخار شیعه و سنی در کنار هم در گلستان ایران نیز دستاورد دفاع مقدس است، این وحدت در استان گلستان، انسجام بزرگ اسلامی را فریاد می زند و این برای ما افتخار است.

دانشگاه های ما محصول دفاع مقدس هستند/ ذاکران اهل بیت(ع) عاشورا را در دفاع مقدس تبلور بخشیدند

قدرت دفاعی و قدرت علمی ما و دانشگاه های ما و مدیریت ما محصول دفاع مقدس است، این دستاورد عظیم کار شهدا و رزمندگان ماست.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان گفت: آنان که فرهنگ استقامت را در دل رزمندگان زنده کردند روحانیون و ذاکران و مداحان بودند، اینها فرهنگ کربلا را در میدان نبرد تبلور می بخشیدند و عاشورا را در جبهه های ما زنده می کردند. نقش ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) در این عرصه تعیین کننده بود.

انتهای پیام/

منبع: پاسرو

ارسال نظر

آخرین اخبار