رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی در گرگان:

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کشور گفت: امروز تکلیف مداحان و ذاکران اهل البیت (ع) بحث شعر برای مدافعان حرم و تکریم مدافعان حرم است.

تکریم مدافعان حرم تکلیف امروز ذاکران اهل البیت (ع) است

به گزارش گلستان24، مصطفی خورسندی صبح امروز در آیین نخستین یادواره شهدای مداح و شاعران آئینی استان گلستان اظهار داشت: گاهی اوقات ذاکران چینش لغات و حرفی که در کنار هم قرار می‎دهند آثار بسیار مثبتی در شعر می‎گذارد که می‎تواند یک مجموعه را حرکت دهد و خروشی به وجود بیاورد و از سوی دیگر می‎تواند در چینش چنان آرامشی بدهد که حد و حدودی برایش نمی‎توان تصور کرد و این چینش اثرات زیادی بر جنگ و دوران دفاع مقدس گذاشت.

وی تصریح کرد: برخی‎بر این باور هستند که باید با روش‎های عقلانی و اثباتی مردم را جذب دین و انقلاب و نظام کنیم اما مقام معظم رهبری به تقویت عواطف و آثار بسیار مثبت در اعتلای انقلاب اسلامی تاکید دارد.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارد که تقویت عواطف را باید به آن توجه کنیم و می‎فرماید "گمان کردید حضرت رسول (ص) همه مردم را با استدلال جذب دین کردند تقویت عواطف برای جذب به نظام و دین بسیار موثر است."

خورسندی با بیان اینکه باید بیندیشیم چند نفر از شهدای ما به صورت استدلالی وارد جبهه شدند، گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس از جوانان می‎شنیدیم که مگر خون من از خون حضرت علی اکبر امام حسین(ع) رنگین‎تر است و می‎رفت سینه خود را در برابر سپر دشمن سپر می‎کردند و می‎ایستاد و این موضوع در محافل امام حسین(ع) و توسط ذاکران اهل البیت (ع) برای این جوانان تبیین شده بود.

وی ابراز داشت: امروز مدافعان حرم که دفاع آنان برگرفته از مکتب عاشورا است، براساس تبیین این مسیر از سوی علما، مداحان آل البیت (ع) پا به این میدان گذاشتند.

رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی کشور با بیان اینکه نقش ذاکران در تبیین مسیر امام حسین(ع) بی‎بدیل است، افزود: امروز نیاز است که محافل روضه را از حسینیه‎ها و تکایا به منازل ترویج دهیم و هر منزلی را حرم امام حسین(ع) مبدل کنیم.

خورسندی با بیان اینکه امروز تکلیف مداحان و ذاکران اهل البیت (ع) بحث شعر برای مدافعان حرم و تکریم مدافعان حرم است، اظهار داشت:  در سال 88 ذاکران اهل البیت نقش بی‎بدیلی در مهار فتنه داشتند و هیئت‎های مذهبی و شاعران مذهبی چنان حرکتی کردند که آثار بسیار مثبت آن در 9 دی تجلی پیدا کرد.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار