محمد احمدی، در مصاحبه با گلستان24؛

همه ویژگی هایی که در حکومت یزید وجود داشت، امروز به کرات در حکومت آمریکا و اسرائیل می بینم. مصداق خیلی کوچک آن هم، ستم هایی است که در دوره هشت سال دفاع مقدس بر ما روا شد. به همین دلیل است که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مذاکره با آمریکا را ممنون اعلام کردند

ویژگی های حکومت یزید را امروز در حکومت آمریکا می بینیم

محمد احمدی، فعال سیاسی شهرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، می گوید: ما در زیارت عاشورا، عبارت « انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامه» را می خوانیم. چرا در این قسمت از زیارت، « الی یوم القیامه» آورده شده است، در صورتی که امام حسین (ع) قریب به 1400 سال پیش به شهادت رسیده است.

احمدی در پاسخ به این سوال، می گوید: زیرا در طول همه ادوار، همواره سه جبهه وجود دارد. جبهه اول جبهه حق است که امام حسین (ع) و یارانشان در آن قرار گرفتند. امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی ما نیز نمونه ای از این جبهه است. جبهه بعد جبهه باطل است که افرادی چون یزید، آمریکا و اسرائیل در آن قرار دارند. جبهه سوم هم جبهه ایست که همواره خود را حفظ کرده و سکوت پیشه می کنند. مثل لیبرال ها و غرب زده های امروزی  و افرادی که در زمان امام حسین (ع)، نه در کوفه و مدینه برای کمک به امام حسین (ع) ماندند و نه به کمک یزید رفتند.

محمد احمدی امریکا یزید

چرا امام حسین (ع) با یزدی بیعت نکرد؟

محمد احمدی در پاسخ به این سوال، به چند دلیل اشاره می کند:

1. حکومت یزید یک حکومت فاسد بود و قطعا کسی که در جبهه حق قرار دارند نمی تواند با یک فاسد بیعت کند.

2. یزید ظالم بود. در زمان وی به مدینه حمله وحشیانه ای شد و مکه را آتش زدند. همچنین در سال سوم حکومتش امام حسین (ع) و یارانش را به شهادت رساند.

3. یزید همیشه تلاش می کرد ارزش های دین مبین اسلام که پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع) و امام حسن (ع) برای آن زحمت کشیده بودند، از بین ببرد. همان ارزش هایی که امروز هم مقام معظم رهبری درباره از بین رفتن آن ها هشدار می دهند.

4. حکومت یزید نه مشروعیت دینی و الهی داشت و نه مشروعیت مردمی. و چنین کسی غاصب است و باید با غاصب مبارزه کرد، نه این که بیعت نمود.

5. حکومت یزید بیعت های ضد دینی را وارد دین می کرد. از جعل احادیث تا ارائه موضوعاتی که با آن ذهنیت مردم را به زمان قبل از پیامبر اکرم (ص) و عصر جاهلیت برگرداند.

6. بنا بر عهدنامه ای که بین امام حسن (ع) و معاویه بسته شده بود، معاویه حق نداشت بعد از فوتش کسی را به عنوان جانشین خود منصوب کند. اما بر خلاف آن فرزند خود را جانشین خود قرار داد.

 

محمد احمدی امریکا یزید

همه ویژگی هایی که در حکومت یزید وجود داشت، امروز به کرات در حکومت آمریکا و اسرائیل می بینم. مصداق خیلی کوچک آن هم، ستم هایی است که در دوره هشت سال دفاع مقدس بر ما روا شد. به همین دلیل است که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، مذاکره با آمریکا را ممنون اعلام کردند. همانگونه که امام حسین (ع) حاضر نشد با کسی همچون یزید مذاکره کند، ما نیز باید بدانیم قطعا مذاکره با آمریکا به نفع کشور مان نیست. تا جایی که مقام معظم رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا ضررهای بیشماری دارد.

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    بد

آخرین اخبار