سرمای زودرس در گلستان؛

درحالی که تا سال گذشته 45 کلاس پیش ساخته میزبان دانش آموزان گلستانی بودند، مدیرکل نوسازی و تجهیزات مدارس می گوید؛ درسال جدید هیچ سفارشی از آموزش و پرورش دریافت نکرده اند.

هیچ مدرسه‌ای در گلستان به دلیل نبود سیستم گرمایشی تعطیل نمی‌شود/ استفاده از 45 کلاس پیش ساخته در استان ! + تصاویر

به گزارش گلستان24،به نقل از کلاس بیست؛ امسال سرما زودتر از موعد به مدارس گلستان رسیده است.

با توجه به نگرانی خانواده ها از روشن نکردن بخاری ها، سیستم گرمایشی و  تحصیل فرزندانشان در کانکس طی تماس با این پایگاه خبری خواستار انعکاس این محرومیت شدند.

همه ما می دانیم تحصیل و آموزش یکی از راه های اساسی پیشرفت جوامع محسوب می شود، حال آنکه شرایط  مناسبی هم باید برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود تا آینده سازان این مرز و بوم  بتوانند با فراغ خاطر به تحصیل بپردازند.

photo 2016-11-12 08-16-20کلاس پیش ساخته مدرسه روستایی گرگان-آبان 95

با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و  و آمدن سرمای زودرس می بینیم بسیاری از مدارس استان گلستان هنوز بخاری های مدارس را روشن نکرده اند و دانش آموزان و معلمان در سرما مشغول به تحصیل و درس دادن هستند.

با گفتگو با مدیران آموزش و پرورش نیز اعلام می شود که روشن کردن بخاری ها بر طبق قانون، معمولا در نیمه دوم آبانماه تا اوایل آذرماه  است  اما ما آن را در اختیار مدیران مدارس قرار داده ایم و می توانند هر زمان  روشن کنند.

برخی مدیران مدارس نیز بدهی و نداشتن سرانه  را دلیل بر روشن نکردن بخاری ها عنوان می کنند، حال آنکه به گفته خانواده ها لطمه فراوانی به یادگیری فرزندان آنان  طی حدود دو ماه از آغاز سال تحصیلی خورده است.

کار نیمه تمام رئیس آموزش و پرورش گرگان

درحالی که از سال 92، 17 کانکس در مدارس شهرستان گرگان  مورد استفاده قرار می گرفت، امسال این تعداد به سه عدد رسیده است این درحالی  بود که کشیری در آخرین نشست خبری خود پیش از آغاز سال تحصیلی در جمع خبرنگاران گفته بود، با برنامه ریزی به عمل آمده کلاس کانکسی به صفر رسیده است.

این مقام مسئول دلایل خارج از آموزش و پرورش تحویل یک کلاس روستایی استیجاری به مالک آن با رای دادگاه و همچنین دوکلاس دیگر شهری را دلیلی بر استفاده از این کلاس ها عنوان کرد و گفت: ان شاا.. تا سال بعد با ساخت فضای جدید به صفر خواهد رسید.

photo 2016-11-12 09-16-51کلاس درس پیش ساخته مدرسه روستایی-بندر ترکمن آبان95

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش گلستان؛ خوشبختانه مدارس کپری در استان وجود ندراد و کلاس های پیش ساخته با دارا بودن وسایلی همچون گرمایشی و سرمایشی متفاوت با کانکس با قابلیت جابجایی فراهم شده است.

به گفته این مقام مسئول در سال گذشته حدود 45 کلاس پیش ساخته در مدارس گلستان مورد استفاده قرار می گرفته است.

این درحالی است که با وجود ساخت پروژه های آموزشی و اتمام پروژه های ناتمام به تعداد140  پروژه با 950   کلاس درس طی سه ال اخیر اما با این وجود استان گلستان همچنان نیازمند حدود 300 مدرسه می باشد.

photo 2016-11-12 08-39-04
کلاس پیش ساخته مدرسه شهری گرگان-آبان 95

درسال جدید کلاس پیش ساخته به آموزش و پرورش تحویل نداده ایم

با توجه به این که 40 درصد مدارس استان نیازمند تخریب ویا مقاوم سازی هستندخانواده های استان گلستان نگران وضعیت تحصیل فرزندان خود در این مدارس هستند که مدیرکل تجهیزات و نوسازی مدارس استان گلستان در گفتگویی، تأکید کرد: خوشبختانه براثر بارش برف و باران هیچ مدرسه‌ای به دلیل نبود سیستم گرمایشی تعطیل نمی‌شود.

«عمادمخدومی» وضعیت مدارس استان گلستان را خوب توصیف کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا سه سال آینده اگر بودجه به همین روال باشد تمام مدارس به سیستم استاندارد مورد تأیید آموزش‌وپرورش برسد.

وی درباره تعداد کلاس های پیش ساخته گفت: در سال جدید کلاس های پیش ساخته ای تحویل آموزش و پرورش نشده است.

این مقام مسئول اعلام کرد: حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان گلستان وجود دارد که در سال ۹۱ از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ کلاس بخاری گازی و بخاری نفتی استاندارد استفاده می‌کردند و از این آمار حدود پنج هزار بخاری گازی و دو هزار و ۵۰۰ بخاری نفتی بود.

وی همچنین به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر در مدارس استان گلستان ۹ هزار کلاس مجهز به سیستم گرمایشی حرارت مرکزی، پکیج و اسپیلت وجود دارد که انتظار می‌رود با تأمین اعتیار تا پایان سال مالی ۹۵ حدود هزار کلاس دیگر در سطح استان گلستان استانداردسازی شود.

40694369496

۷۵۰ کلاس درس با بخاری نفتی گرم می شود

مخدومی افزود: حدود سه هزار و ۵۰۰ کلاس درس در استان گلستان از سیستم گرمایشی گازی و بخاری نفتی استاندارد استفاده می‌کنند که سهم بخاری‌های نفتی ۷۵۰ کلاس است و مابقی کلاس‌ها چیزی حدود دو هزار و ۲۰۰ کلاس درس از بخاری گازی استفاده می‌کنند.

مدیرکل تجهیزات و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: این تعداد بخاری نفتی تنها محدود به شرق یا غرب استان نیست بلکه در تمام شهرستان‌ها توزیع‌شده است اما بیشتر این بخاری‌های نفتی متعلق به روستاهای دورافتاده‌ای است که گاز کشی نشده است، البته ممکن تعداد محدودی از روستاها هم باشند که گاز کشی شده‌اند اما از بخاری نفتی استفاده کنند.

مخدومی بابیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ حادثه‌ای برای مدارس ما درزمینه آتش‌سوزی کلاس با بخاری نفتی رخ نداده است، اظهار کرد: ما هرساله طی نامه‌ای به مدارس اعلام می‌کنیم تا اگر بخاری مدارسشان دچار مشکل است این آمادگی وجود دارد که بخاری نفتی نو خریداری شود و به آن‌ها تحویل داده شود.

با توجه به همه کمبودها در آموزش و پرورش، نمی توان از حق مسلم دانش آموزان در کسب علم و دانش با امکانات استاندارد گذشت، این امر نیز محیا نمی شود جز با تغییر نگرش در مسئولان  و اولین مسئله و مطالبه قرار گرفتن آموزش و پرورش در استان و کشور است که پرداختن به آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است؛ از این رو می طلبد چه مسئولان و چه خانواده ها و خیرین در استان گلستان نگاه ویژه به آن داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار